@dodan popatrz na wcześniejszy wpis, potem popatrz na swój silnik. Sam dojdziesz do wniosku, że masz silnik z jednym wałkiem. A jak jeden - no to masz (niestety) 8 zaworków. Pozdrawiam
@maroslaw silnik MPI nie ma turbo. Stąd konstruktorzy poszli inną drogą - napełnianie cylindra odbywa się nie przez 1 a przez 2 zawory. Wprawdzie te zawory mają nieco mniejszą średnicę, jednak sumarycznie dochodzi do zwiększenia przekroju przepływu dla powietrza. Daje to możliwość zwiększenia osiągów silnika. Tak jest w MPI. Czy to dobrze - to zależy jak na to patrzysz. Z jednej strony silnik nie ma turba i całego osprzętu z tym związanego. Z drugiej strony taka konstrukcja silnika ma też swoje maksymalne osiągi, których się nie przekroczy. Silnik MPI jest konstrukcyjnie starszy. Możesz porównać parametry silnika MPI i TSI. Twój ma mniejszą moc, mniejszy moment ale jest bez turba. TSI ma lepsze osiągi kosztem instalacji turba, ma 2 zawory na cylinder. Sądzę, że przy prawidłowej eksploatacji oba silniki potrafią odwdzięczyć się swoją bezawaryjnością. Pozdrawiam
@gufi04 zawsze 3 (cyl) x 2 (zaw) = 6 (zaw). A gdzie leżą pozostałe 6 zaworów? Silnik MPI ma (jak na razie) 12 zaworków. Prosto policzyc: 3 cyl. x 4 zaw. = 12 zaw. Pozdrawiam
- EA211 "These newly developed generation of modern petrol engines are manufactured at the Škoda Auto plant in Mladá Boleslav.
identification
EA211 engine family. Turbocharged and direct-injection TSI engines with a four-cylinder, four-valve layout and belt driven camshafts.
1.2 TSI 63 kW
The entry-level petrol engine. Turbocharging produces a maximum torque of 160 Nm (at 1,400 to 3,500 rpm).
1.2 TSI 77 kW
The improved performance version of the 1.2 TSI Green tec, which includes a start/stop system and brake energy recuperation, manages an output of 77 kW (105 hp). This TSI engine provides a maximum torque of 175 Nm at between 1,400 and 4,000 rpm."
Różnic jest kilka, ale podstawowa to ta, że CBZA, CBZB i CBZC są na łańcuchu, a EA211 "nowsze" na pasku... Kolejna to ilość zaworów: te pierewsze mają 2 na cylinder, te drugie aż 4.
Czyli reasumując należy sprawdzić czy mam pasek czy łańcuch :)
użytkownik bliźniaka Rapida - Seat Toledo IV (passion red)
Czy po numerze silnika można dojść do tego czy nasz silnik ma łańcuch czy pasek, może ktoś kto ma dostęp do ETKI pomoże. Numer mojego silnika zaczyna się od CBZ *** może w taki sposób ustalimy.
RAPID LIFTBACK | 105KM | 2015| AMBITION MAX | SREBRNY | 43334 | EKU
Napewno stwierdzisz jego obecność lub brak zaglądając pod maskę... :) Ale... Jako auto grupy VAG musisz posiadać naklejkę informacyjną w bagażniku... Coś takiego:
Ta jest starą z grupy VAG, ale obecna jest podobna.... z listą kodową wyposażenia... Druga taka powinna być wklejona do książki serwisowej...
kody_wyposazenia.jpg
565 x 391 - 58K
użytkownik bliźniaka Rapida - Seat Toledo IV (passion red)
@67igor1 - co do łańcucha w naszych R: Jak na razie nie ma potrzeby sprawdzać, czy mam silnik na łańcuchu czy na pasku. Do tej pory wszystkie R z silnikiem 1.2 TSI są wyposażone w łańcuch. Nie ma w sprzedaży R z silnikiem, w którym jest pasek. Pozdrawiam
Krótko, jeśli chodzi o silnik 1.2 TSI to jeśli model zaczyna się od CBZ... To masz na łańcuchu. Zresztą jak @jercen napisał, na chwilę obecną wszystkie silniki benzynowe w Rapidach są na łańcuchu.
Zmieni się to prawdopodobnie w czerwcu od MY16, gdzie ponoć mają być wprowadzone te same silniki co w F3.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Oczywiscie chodzi o silniki/samochody sprzedawane na naszym rynku. Te mają tylko łańcuch. Może być, że w innych krajach (Rosja, Indie) są inne wersje silników. Pozdrawiam
W Rosji są starsze silniki 1.6 niedostępne już w UE ze względu na normy Euro. Z TSI to w Rosji występuje tylko 1.4TSI. Ropniaki są w ogóle niedostępne.
Zestawienie kodów silników do aktualnie produkowanych silników Skody, bez S, K. Ze względu na ilość typów silników, trudno jest skompletować dane w odniesieniu do dat produkcji. W dodatku często producent zmienia oprogramowanie, bez zauważalnych info na portalach czy salonach dealerów. Takie zestawienie daje przynajmniej pojęcie o ilości silników, modyfikacjach, rozwoju,...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.