Dla Rapidów pokutuje jedna rada: Jak nie zamówisz do nowego, to przy doróbce zapłacisz duuużo więcej. Na dodatek pozostaną w ręce elementy zdemontowane, które jak się uda sprzedać, to za śmieszne pieniądze. Pozdrawiam
Ja brałem z placu, także nic nie mogłem domówić. Jeśli natomiast wymiana byłaby p&p to jestem osobiście za. Koszty jak koszty, zawsze są przy modzeniu auta, przy okazji satysfakcja gwarantowana. Przeglądając reflektory na alledrogo zauważyłem, że np. te lampy http://allegro.pl/skoda-rapid-xenon-lampy-i5786281191.html mają zamocowane przetwornice z boku lampy a np. te http://allegro.pl/skoda-rapid-5j-2013-2014-lampa-reflektor-xenon-i5792161210.html w tym samym miejscu nie mają mocowań dla przetwornicy. Więc co tam siedzi H7 ? Może jest to zwykła soczewka ?
Nie wiem czy zauważyłeś ale lampy z pierwszego sznurka może i pasują do Rapida ale jest to twór całkowicie inny niż oryginał, nawet nie zamiennik innego producenta i nie wiadomo czy ma homologacje. Właściwe lampy xenonowe do Rapida nie mają kierunkowskazów na krawędziach lampy tylko w środku. Właściwe lampy są te z drugiego sznurka i tak powinny wyglądać. Przeglądając allegro to te pierwsze lampy już prawie pół roku widzę na aukcji i jakoś nie mogą znaleźć nabywcy
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@eklime to zależy jak na to się patrzy ;) Ja mam do Warszawy 180 km więc dla mnie to średnia okolica ale tak się składa, że we wtorek 1 grudnia będę w Warszawie i raczej będę już wyjeżdżał w ciemnościach to ewentualnie mógłbym się przyjrzeć jak to świeci bo temat też mnie interesuje :) Do tego widzę masz DSG Hmmm... Nigdy z DSG nie jechałem a temat mnie interesuje na przyszłość :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Dzięki uprzejmości kolegi @eklime miałem możliwość zerknąć na Xenony w Rapidzie :).
Warunki niestety nie były zbyt sprzyjające ze względu na to, że w Warszawie a konkretnie w okolicy, w której mogliśmy się spotkać trudno było znaleźć nieoświetlone miejsce ale coś tam nam się udało znaleźć ciut gorzej oświetlone.
Wrażenia, fajnie w porównaniu do moich, jest różnica na plus ale jak na moje oczy jeśli chodzi o miasto nie jest to taka różnica abym na chwilę obecną ponosił dość spore jednak koszty wymiany tych lamp. Jak będzie jakaś kiedyś okazja dorwać jeszcze jakiegoś Rapida z Xenonami ale poza miastem gdzie dopiero będzie można zobaczyć możliwości tych lamp bo nie będzie zewnętrznego światła to wtedy może podejmę decyzję o ewentualnej wymianie. Na razie się wstrzymuję bo już coś niecoś wiem. Co się odwlecze to nie uciecze a i z czasem koszt takiego modu też z maleje.
PS. Tak trochę OT. DSG to jednak fajna sprawa, pierwszy raz jechałem autem z tą skrzynią i wrażenie na mnie wywarła bardzo pozytywne, lepsze niż ten Xenon. Fajna sprawa, może w przyszłym aucie pomimo niezbyt dobrych opinii o jej awaryjności :)
Jeszcze raz dzięki @eklime, do zobaczenia kiedyś na jakimś spocie.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Szkoda ale co zrobić ;) Tak sobie myślę, że oprócz podmiany lamp, będzie trzeba jeszcze coś zakodować..... Jeżeli będzie z tym problem, to zainwestuje w prawdziwe ksenony, koszt ok 900zł.
Z DSG to był miły zbieg okoliczności i bardzo się cieszę, że miałem możliwość doświadczyć tego narzędzia. Niestety tego nie da się zmodzić :D
Wracając do Xenonów to potwierdzę to co napisał @eklime
Już w jakimś wątku pisałem, że wg. mnie to robienie zdjęć czy nawet filmów do jakiś testów mijają się z celem. Jak napisał eklime nie oddają faktycznych możliwości. Zwłaszcza robienie zdjęć czy filmów z ręki zwykłymi kamerkami, aparatami a tym bardziej telefonami. Nawet postawienie aut obok siebie z odpalonymi światłami nie odda rzeczywistości w porównaniu. Jeśli już by coś fotografować do jakiś testów to musieli byśmy mieć jakieś idealne warunki, gdzie aparat jest na statywie, ustawienia w aparacie identyczne dla dwóch fotografowanych obiektów, identyczne warunki zewnętrzne/pogodowe dla wszystkich wykonanych zdjęć i identyczne ustawienie aut. Wtedy można ewentualnie mówić o jakimś porównaniu ale to i tak nie odda tego jak dane oko widzi i czy dla danego obserwatora dany efekt akceptowalny czy nie. Dlatego testowanie świateł jakie nie raz widziałem w prasie czy na YT dla mnie jest tylko sztuką dla sztuki bo niewiele wnosi. Sam jak robiłem zdjęcia LEDów nad tablicą rejestracyjną robiłem tylko dla pokazania, że jest bo nie zdjęcia nie oddają tego jak to wygląda na żywo. Na miejscu w W-wie miałem tylko "kalkulator", do tego światła uliczne skutecznie by zakłamały zdjęcia.
W każdym rzaie jak pisałem wyżej dla mojego oka ten Xenon świeci fajnie, lepiej ale jak na razie nie na tyle abym ponosił na chwilę obecną takie koszty. Może kiedyś i po sprawdzeniu na trasie w większych ciemnościach, bo mnie korci ale liczyć też trzeba. Czas w tym przypadku może pomóc bo może będzie taniej :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Ja mam dodatkowo problem ze światłami dziennymi, które mam w halogenach ( ledy ). Czyli teraz co ? zakładam ksenony, koduje a ze światłami dziennymi problemu nie będzie skoro normalnie są w reflektorze ?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.