Po zrobieniu pewnego przebiegu... moim zdaniem, trudno przyjąć komfortową pozycję za kierownicą... sama kierownica jest za wysoko, chętnie bym ją obniżył, lecz wtedy górny rant zasłania zegary... dodatkowo, pochylenia siedziska jest tak skonstruowane, że dopiero po maksymalnym obniżeniu mamy przyjemne podparcie pod nogami, lecz wtedy pozycja kierowcy jest za nisko... Taki temat pojawił się na sąsiednim forum... pozwolę sobie umieścić poniżej wypowiedź autorstwa kolegi@jercen'a, mam nadzieje, że się nie obrazi ;-) bo modyfikacja taka może znacząco podnieść komfort podróżowania... "Przy maksymalnym ustawieniu fotela na wysokość - płyta siedziska jest prawie że płasko ustawiona. Przy opuszczaniu fotela w dół - ze względu na różną długość podpórek w przodzie i tyle fotela - płyta siedziska zaczyna pochylać się. Przód siedziska jest wyżej niż tył. Tak więc przy opuszczeniu fotela w dół - kolana są podparte (są bliżej siedziska)."
"Z kolei opuszczenie fotela, w celu podparcia nóg czasem powoduje, że nasze ciało jest nisko względem kierownicy. Wymaga to podniesienia fotela na wszystkich 4 podpórkach. Fotek jest mocowany do podłogi 4 śrubami. Wystarczy je zastąpić śrubami dłuższymi o 15 - 20 mm, a pod szyny fotela podłożyć 4 dystanse 15 - 20 mm. Sam tak zrobiłem - i jest dobrze." "Miałem kawałki metalu kwadrat 15 x 15 mm. Przyciąłem po ok. 4 cm, w połowie długości nawierciłem otwór. Śrubę wziąłem o 20 mm dłuższą, zakończoną jednym nacięciem pod klasyczny śrubokręt. Podłożyłem wszystkie 4 podpórki. Teraz inaczej się siedzi." @jercen jakbyś chciał coś dopisać to śmiało... mógłbyś rozszerzyć opis tych podpórek (wymiary, użyty materiał, etc.)? Może masz możliwość zrobienia zdjęcia (zamontowanych podpórek), celem wizualizacji? A czy taka modyfikacja nie ma wpływu na bezpieczeństwo?
Jednak nie wszystko. Przy podnoszeniu czy opuszczaniu fotela płaszczyzna siedziska nie zachowuje ten sam kąt nachylenia. Siadłem przy fotelu i różnice w moim R przedstawiają się tak: przednia część fotela ma skok ok. 3 cm, tylna część fotela ma skok ok. 6,5 cm. Pozdrawiam
Większość foteli ma mocowanie 2 szyn w 4 punktach. Zatem nie tylko rozstaw śrub na jednej szynie ale i rozstaw szyn ma tu znaczenie. Dalej - nawet jak dopasujesz te 4 punkty - czy "puści" cię szerokość fotela w siedzisku czy szerokość oparcia względem słupka B i tunelu środkowego. Pozostaje jeszcze kwestia elektryki. Każdy pojazd ma "swoją" elektronikę. I tu też może być problem. Czy nie prościej by było spróbować elementy mechaniczne oparcia swojego fotela dostosować - mając z aukcji jakiś używany fotel z Oct czy Sup a może VW?
To na dzień dobry musiałbyś mieć dostęp do kilku samochodów i pomierzyć ich mocowania fotela w podłodze, szerokość siedziska oraz oparcia. To wszystko porównać ze swoim autkiem. Podejrzewam, że takie dane jak wymiary mocowań foteli są praktycznie niedostępne. Pozostaje serwis (znajomości) albo jakiś bliski szrot plac z fotelami.
Pójdę do wypożyczalni lub salonu, ciekawy jestem jak te "wysokie" sportowe fotele z rapida robią. Te w rapidzie mają identyczną konstrukcję jak te w golfie 3. Zero wyprofilowania na lędźwie.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Ile tych poduszek używasz?? Aby kostka była ta sama, jeżeli chodzi o te z poduszkami. A bez to zorganizować kostkę, zrobić oporniki do drugiej kości, wpiąć do auta zamiast fotela. Plug & Play. Co jak co nie tylko ja oczekuję wygody od fotela.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajku - wiem, że jeździsz jako TAXI, ale w mieście też mogą Ci się boczne poduszki przydać. W samochód mojej żony wjechał inny, z podporządkowanej. Żona żyje tylko dzięki bocznej poduszce... Ja bym się ich nie pozbywał. Nawet jak super jeździsz to zawsze może ktoś wpaść w poślizg w Ciebie walnąć, albo ktoś "nie zauważy znaku".
No spoko jak nie ja to ktoś. Powiem Wam że takich sytuacji codziennie jest kilkanaście z czego krytycznych kilka. Aby być zdrowym na umyśle denerwuje się raz. Raz w miesiącu. Omijam gamonii
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Pozbywanie się siedzeń z poduszkami może mieć jeszcze jedną konsekwencję. W przypadku stłuczki ubezpieczyciel może odmówić wypłacenia odszkodowania bo samochód był niezgodny ze stanem fabrycznym jeśli chodzi o kluczowe komponenty samochodu.
Rapid SB | 1.4 122 KM DSG | MY14 | Elegance | Czarny Magic perłowy | 57000km | Warszawa
Na dzień dobry jest już kłopot ze znalezieniem identycznie mocowanego fotela z innego pojazdu. Chodzi o rozstaw 4 otworów mocujących. Przy czym wcale nie jest powiedziane, że fotel będzie jeszcze miał porównywalną, trzecią wielkość identyczną co nasz w R. Chodzi o odległość siedziska od otworów montażowych. Pomimo regulacji wysokości fotela może być tak, że zamiennik będzie miał siedzisko zbyt wysoko lub nisko, co sprawi dodatkowe problemy z użytkowaniem. A gdzie pozostałe rozmiary, elektryka,... Wg mnie szukanie rozwiązania typu plug&play wśród foteli jest sporym wyzwaniem, jeśli nie nawet zadaniem niewykonalnym.
Pytanie do @supermajku - czy podmieniłeś sobie fotel kierowcy? podszedł z jakiegoś innego auta? Sam zastanawiam się nad tym czy po prostu nie podjechać do tapicera aby przerobił fotel - dodał regulację lędźwi i może jeszcze coś. Wszak w aucie spędzam dużo czasu.
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.