Dla porównania z naszym R i jego prędkościami, wybrałem kilka dowolnych samochodów i zestawiłem je. W tabeli widać, że o prędkości maksymalnej w dużej mierze decyduje moc silnika. A prędkość maksymalna i tak niewiele przewyższa prędkości Rapida. Najczęściej firmy nie stosują ograniczenia prędkości maksymalnej. Wynika ona z konstrukcji kształtu samochodu, oporów toczenia i powietrza, opon,... Dlatego R ze swoimi silnikami i jego osiągami mieści się gdzieś po środku.
I tutaj Jercen ma rację. Moc moc moc decyduje o vmax aby pojechać 180 wystarczy ok 100 koni, aby 200 120koni, aby 250 potrzeba ok 220 koni. Mialem kiedyś książkę o sprężarkach, w której to jest napisane, ale od lat nie mogę jej znaleźć jakie to są wartości dokładnie i jak to policzyć. Dla przykładu jeszcze aby pojechać 100kmh wystarcza już tylko ok 25 koni. Tak to już jest.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
supermajku - czy teraz widzisz potrzebę stosowania przez firmę Skoda (jak i wiele pozostałych firm, które w swojej ofercie mają samochody z V maks rzędu 170 - 210 km/godz) ograniczenia prędkości maksymalnej? Nie mówię tu o ustawieniach na VCDS, ale rozwiązaniu w konkretnym modelu, który idzie do sprzedaży czy do salonu. Jakiekolwiek dodatkowe urządzenia czy dodatkowe oprzyrządowanie samochodu wiąże się z dodatkowymi kosztami (przerzucanymi na klienta). A sam nie raz powtarzałeś jakie to oszczędności na każdym kroku stosuje Skoda. Czy aby Bruksela tu już nie maczała palce w ograniczeniu V maks? Jak na razie nie. Nie ma żadnej dyrektywy czy rozporządzenia unijnego w tej działce (samochody cywilne do pewnej mocy). I oby dalej się nie wtrącała. Pozdrawiam
Jercen jestem przekonany że takie ograniczenie jest w programie napisane. Myślę że jest to spowodowane kilkoma powodami. 1 ochrona silnika 2 względu homologacyjne 3 zapewnienie tej prędkości 4 marketing i gradacja modeli i marek koncernu vag
Mialem też tak w alfie. Nawet mimo zwiększenia mocy w alfie Romeo też blokował ja ogranicznik, sprawdzałem z różnymi kółkami, paliwami i, ustawieniami silnika, z podłączonymi czujnikami, przepływką i bez, na każdy sposób. Trzymało ja.
W analogowym aucie przed euro 1-3 czułeś, że się nie rozpędza, że już słabnie. Tutaj czujesz że przestaje przyspieszać, z górki nawet nie pomaga.
Co do rozporządzenia, to go faktycznie nie ma. Historia ograniczenia do 250kmh wzięła się z porozumienia producentów, aby nie dopuścić do durnej eko uchwały chłop by to ograniczała, więc woleli dobrowolnie. I takie oficjalne ograniczniki da się łatwo odblokować. Np mieliśmy w210 e55 AMG odblokowane to zamykało licznik. (295 kmh osiągnięte dalej nie było gdzie się rozpędzić)
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Ja swoim Rapidem 1.2 105 KM jechałem 193km/h. To tyle samo co podaje instrukcja. Nie wiem czy mógłbym rozpędzić się szybciej bo skończyła mi się droga do takiej jazdy, a samochód wydaje mi się, że przestał przyspieszać już. Więc nie wiem czy w końcu mamy blokady prędkości czy nie ? Czy ktoś jechał szybciej niż 193km/h z tym silnikiem ?
@Marcinn tu masz "test" gdzie chłopaki z czeskiego rozpędzili się do licznikowego 226km/h (220 km/h wg. GPS). Więc się da i jest to szybciej niż w instrukcji.
Patrz 2 min filmu. Zresztą cały film jest ciekawy bo testują go różne sposoby. Poza tym na ich profilu jest kilka filmów z jazd Rapidem. Wracając do tematu po obejrzeniu tego materiału wątpię w ogranicznik a nawiązując do tego co napisał @supermajku może wynikać, że nasze 1.2 TSI 105 KM ma jednak więcej mocy. Z prasy i z tego co ludzie mówili, którzy sprawdzali swoje 1.2 TSI ten silnik może mieć nawet 115 KM (w prasie pojawiają nawet się wartości w okolicach 120 KM ale jakoś w to ciężko mi uwierzyć, może jakiś pojedynczy egzemplarz).
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Po zaczipowaniu jechałem 233 rapidem. skrzynia manual.
Nie czepiaj się jechałem po drodze publicznej w Niemczech gdzie ograniczeń nie było. Poczytaj trochę jak działa zasada 130 na autostradach w Niemczech i później się wypowiadaj. Poza tym przeczytaj kiedyś OWU ubezpieczenia itp itd.
Miałem 2 rapidy 1.2tsi 2017 110 km maks 205km drugi 1.6 115 2016 predkosc maksymalna 201 km Po programie jechałem 233 Sciagniety jest ogranicznik predkosci tylko skrzynia jest ograniczeniem. predkosc maksymalna
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.