witam, Zauwżyłem w moim R dziwną rzecz, mianowicie. Jak przesune rolke od głosności radia w dół (o jeden stopień) to radio nie reaguje na sciszanie. Jeżeli rolkę przesunę w dół za krótką chwilę (o jeden stopień lub wiećej to radio się ścisza). Natomiast tego efektu nie ma przy podgłasnianiu radia. Za każdym razem jeden klik rolki i głosność sie zwiększa. Wygląda to tak jakby ściszanie zawsze nie reagowało za pierwszym razem. Czy macie tak u siebie? Zdjęcie w załączniku.
kiera.png
893 x 496 - 520K
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
To jest standard Skody dla R. Jest to jakaś dziwna logika, ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Jak przeskoczysz o dwa stopnie, to zaraz zacznie ściszać. Można z takim zachowaniem pokrętła siły głosu jeździć. Nie jest to jakaś zasadnicza wada. Czasem na początku irytuje, po czasie zapominamy o tym i ściszamy tak, jakby intuicyjnie, aż do pożądanego natężenia siły głosu.
Mam tak samo, wygląda na to, że tak ma większosć R. W najbliższych dniach będę w salonie. Jak nie zapomnę - porównam jak to wygląda w nowych modelach R czy też w innych modelach Skody.
@maroslaw - sprawdź, bo było przerabiane. Może w MY16 coś zmienili, ale Ty masz starszą wersję. Problemem jest wybudzanie systemu sterowania z kierownicy. W górę się wybudza i od razu pogłaśnia, w dół pierwszy klik tylko wybudzi system sterowania, drugi jest poprawnie interpretowany.
@maroslaw - sprawdź tak: chwilę (1-2 min) nie używaj sterowania z kierownicy i wtedy kliknij głośność w dół. Na pewno pierwszy klik nie zadziała. Oczywiście jak już wybudzisz system to klikanie w dół będzie działało o pierwszego użycia... Pewnie dlatego nie zauważyłeś.
A ja trochę nie na temat ale też w sprawie radia i sterowania w kierownicy. Tak na marginesie to u mnie też po drugim "ząbku" radio jest ściszane (Swing).
Kiedyś w którymś wątku odkrywaliśmy różne funkcjonalności sterowania w kierownicy i okazało się, że dłuższe wciśnięcie rolki głośności na kierownicy możemy wyłączyć czy włączyć radio (SWING i pewnie AMUNDSEN). Funkcja jest choć mało przydatna bo szybciej da się to zrobić w tradycyjny sposób.
Ja odkryłem jeszcze coś i przepraszam jeśli ktoś już to pisał i się powtarzam. Przy rolce mamy jeszcze przyciski do zmiany stacji do przodu i do tyłu i to działa w jasny sposób. W autach z Maxi-Dot'em mamy możliwość włączenia na centralnym wyświetlaczu informacji z radia i jak to zrobimy to rolką po prawej stronie kręcąc w górę lub w dół (tą, którą zmieniamy wyświetlane dane z MFA), jak i w starszych modelach przyciskiem w manetce wycieraczek możemy też przełączać stacje w radiu. Ktoś pomyśli nic odkrywczego i powtórzenie funkcjonalności z przycisków z lewej stronie. Otóż nie :). Przyciskami z lewej strony kierownicy owszem zmieniamy stacje ale tylko z danego zakresu ustawionego w danym momencie na radiu (nie wiem jak to jest na AMUNDSENie). Jeśli mamy FM1 to tylko z FM1 i tak samo z FM2 i FM3. Rolką z prawej strony (jak i pewnie manetką z wycieraczek) można przełączać pomiędzy wszystkimi stacjami zapamiętanymi w radiu :). Kręcąc rolką przeskakują kolejno stacje z każdego zakresu. W zależności czy kręcimy w górę lub w dół to będziemy przechodzi przez wszystkie zakresy od początku lub od końca.
Fajna sprawa, gdyż w tym momencie nie trzeba ręcznie na radiu zmieniać zakresu żonglując po zapamiętanych stacjach radiowych. :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
No funkcja ok, choc nie wiem jak wy ale przy regulacjach w radiu to reka mi automatycznie idzie do odbiornika, to pewnie przyzwyczajenie po autach bez regulacji w kierownicy
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@gross81 dokładnie mam tak samo jadąc Rapidem. Jednak wsiadając do Fabii zaczynam już łapać się na tym, że jednak czasem szukam rolek na kierownicy, więc nawyki się zmieniają :D
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.