FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Silnik Diesla 1.4
  • Skoda wprowadziła do sprzedaży Rapida, wyposażonego w silnik Diesla o pojemności 1,4 l.
    Kilka danych:
    silnik 1,4 TDI CR, model EA 288,
    rzędowy, trzycylindrowy, pojemność 1422 cm3
    turbosprężarka, bezpośredni wtrysk paliwa CR
    dwie wersje mocy:
    66 kW, 3000 - 3250 obr/min, moment 230 Nm 1750 - 2500 obr/min.
    77 kW, 3500 - 3750 obr/min, moment 250 Nm 1750 - 2500 obr/min.
    wymiana rozrządu 210 tkm,
    producent ECU Delphi,
    skrzynia biegów:
    5 st. manualna lub 7 st. automat DSG

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Kilka ilustracji:
    silnik 1.jpg
    600 x 600 - 165K
    silnik 2.jpg
    800 x 758 - 122K
    blok silnika.jpg
    800 x 806 - 210K
    pompa oleju.jpg
    800 x 383 - 98K
    rozrząd.jpg
    800 x 727 - 245K
    turbina.jpg
    800 x 539 - 191K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W obu wersjach silnikowych mają być dostępne skrzynie biegów:
    5 st. manualna lub 7 st. automat DSG
    Dla 5 st. skrzyni prędkości na poszczególnych biegach:

    Komentarze - jak we wcześniejszych wesjach silników i ich skrzyni biegów.

    tabela prędkości.jpg
    427 x 151 - 51K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Konfigurując Rapida na  stronie Skody po wybraniu silnika 1,4 TDI CR DPF 66 kW (90 KM) 5-biegowa manualna lub 7-biegowa automatyczna DSG pojawia się komunikat: 
    "Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione w niniejszym dokumencie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te są niewłaściwe. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami".
    Ciekawe jak albo czy przy okazji dokonywania "korekty tych poziomów"  zmieni się moc silnika? Przed pojawieniem się tej informacji zamówiłem Rapida z tym silnikiem, a teraz zaczynam się zastanawiać czy nie wycofać się z tej transakcji. W najbliższym czasie odwiedzę salon i będę wyjaśniał (przynajmniej spróbuję) opisany problem.
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | Active MAX | Czarny Magic perłowy | 65000km / Spalanie - Motostat.pl
  • @kulawy dużo się mówi o tym że silniki stracą trochę na mocy, póki co jeszcze nie wzywają na zmiany wiec trudno powiedzieć jak to będzie wyglądało. Jesteś na etapie w którym warto rozważyć za i przeciw by potem nie pluć sobie w brodę.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Te nowe silniki mają jeszcze sporo rezerwy a nie są wysilone. Rząd wielkości podniesienia mocy (przechipowanie) jest nawet 20 %. Co ciekawsze - przy spokojnym dotarciu i normalnej eksploatacji moc silników przekracza wartości katalogowe. Silniki 1.4 TDI CR są nowej generacji. Przy proponowanej wymianie niektórych czujników dla utrzymania norm spalin, obniżenie mocy będzie 2 - 3 % (max). Przy takim spadku mocy a poprawnym dotarciu i właściwej eksploatacji - spadek mocy przy najczęściej stosowanym zakresie obrotów do 2500 - 3000/min. będzie tak mały, że nie będzie dostrzegalny.
    Taki spadek mocy jest porównywalny do obciążenia załączonej klimy.
    Firma dla utrzymania poziomu mocy, po zmianie czujników, może podnieść moc silnika poprzez zmiany w oprogramowaniu tak, by zrekompensować spadek mocy.
    Stąd jakiekolwiek uprzedzenia do znacząco odczuwalnego spadku mocy silnika są niepotrzebne.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Czytając powyższe można powiedzieć, że moc nie stanowi problemu więc przyczepię się do "poziomu zużycia paliwa", który został określony niewłaściwie (CO2 pomijam). Co koledzy podpowiedzą w tym zakresie.
    ps. dzwoniłem i mailowałem dziś do salonu, byli zaskoczeni informacją, obiecali odpowiedź po wyjaśnieniu, poczekamy zobaczymy
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | Active MAX | Czarny Magic perłowy | 65000km / Spalanie - Motostat.pl
  • wyjaśnienia brak, komunikat przestał się wyświetlać  jednak porzuciłem pomysł zakupu diesla
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | Active MAX | Czarny Magic perłowy | 65000km / Spalanie - Motostat.pl
  • A jakie spalanie?
  • A jeszcze dodam od siebie tyle że szarpie mi na wolnych obrotach i podobno to EGR :/ czy można jakoś wyczyścić to w domowych warunkach jakimś spreyem do czyszczenia ?
  • U mnie przy przejechanych 12000 km spalanie srednie to 5 l , w trasie przy spokojnej jezdzie tak do 90 km spalanie w granicach 3,5l/100km
    Rapid SB/1,4 TDI CR DPF 90KM/MY18/AMBITION/BIEL CANDY/KRAKÓW
  • Yeti 23 październik
    Siemanko!

    Przekopałem chyba internet wzdłuż i wszerz i nie znalazłem konkretnych danych i instrukcji serwisowych do tego silnika 1.4TDi EA288 CR. Szukałem dosłownie wszędzie na forach Skody, VW Seata i nic. Ten silnik wydaje się chyba być dosyć rzadko kupowany... Znalazłem jedynie na ruskich stronach instrukcje w ich języku ale do 1.6 TDi tylko a to już 4ro cylindrowa konstrukcja. Interesują mnie takie smaczki jak:

    - niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (AGR) chłodzony cieczą,
    - układ szybkiego nagrzewania (pompa wody z klapą)
    - 7mio otworowe wtryskiwacze CR
    - Wałek wyrównoważający rotujący w kierunku przeciwnym do rotacji wału korbowego w bloku (aluminiowym)
    - pompa olejowa z trzema stopniami sprężania
    - oddzielenie obiegu cieczy chłodzącej bloku cylindrów i głowicy silnika (Obieg bloku można wyłączyć w fazie rozgrzewania silnika – wtedy aktywny jest tylko obieg głowicy, który zaopatruje także wymiennik ciepła ogrzewania wnętrza pojazdu)
    - czy pasek rozrządu jest moczony w oleju?

    i w ogóle sam fakt, że 3 garnków jest tylko 90KM ale aż 230Nm(!) co sprawia, że to autko jest mega elastyczne i bardzo przyjemne w jeździe. Brak mocy odczuwać można tylko powyżej 150km/h.

    Czy ktoś posiada jakiekolwiek materiały na temat konstrukcji tego silnika?

    Z góry dzięki :)

    <mod> wpis zostal przeniesiony z tematu ogólnego "Silniki"
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • "U mnie przy przejechanych 12000 km spalanie srednie to 5 l , w trasie przy spokojnej jezdzie tak do 90 km spalanie w granicach 3,5l/100km"
    te dane to z tankowania czy z kompa?

    Moj srednio 5.11l pali, gdzie 10% to miasto, 70% droga podmiejska do pracy 2x 17km (Vmax do 90kmh), pozostale 20% to trasy weekendowe.
    https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/91583

    Ostatnio cos mu odwalilo i jadac do 100kmh trzeba naprawde delikatnie operowac gazem by komp pokazal mniej niz 5l, a w praktyce i tak wychodzi wiecej.
    Aktualnie najechane mam 70kkm.
    Skrzynia DSG.


    Rapid SB / 1.4TDI CUSB 90PS DSG / 2016/ niebieski metalic / 72kkm / Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

Ostatnie wiadomości:

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?