FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Stan naładowania akumulatora
  • Macie coś takiego w Rapidzie https://www.youtube.com/watch?v=DGwThFyxWE0

    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • W instrukcji R - takiego komunikatu nie ma. Spotkałem się natomiast z komunikatem wyświetlanym na Swingu, odnośnie stanu akumulatora. Był to komunikat słowny, po angielsku, bez liczb czy procentów, typu "Niski poziom naładowania akumulatora". Przy czym wszystko działało.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Karo00 ja mam w rapidzie z ss z 3 tygodnie temu pokazało mi soc --- a dziś 0% i nie wiem czy ładować czy nie.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • U mnie też kiedyś pojawił się komunikat: "Niski poziom naładowania akumulatora", jednocześnie z jego pojawieniem wyłączyło się radio i nie chciało się uruchomić - po odpaleniu silnika wszystko działało ok.
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • Mi też jakieś pół roku temu pokazał się komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora" na wyświetlaczu radia, ale od tego czasu nic takiego nie wystąpiło
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Ciekawy jestem co się porobiło ale kiedzś tak w ciekawości sprawdziłem stan naładowania jak w linku z pierwszego posta i pokazało ku mojemu zdziwieniu 80 %. Gdy chwilę później chciałem sprawdzić raz jeszcze pokazało niestety już tylko ---% :/ a miałem nadzieję że przez te adaptacje coś się przestawiło i zacznie prawidłowo działać.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • U mnie pojawił się komunikat "niski poziom stanu naładowania.  Ładowanie po uruchomieniu silnika ".Odpalił bez problemów,  
    3 lata auto , myślałem  że po uruchomieniu cały czas ładuje alternator.
    W błędach komunikat "niskie napięcie na rozruszniku " czy coś podobnego .
    Podładowałem aku i jest ok.
  • Co do „testu” poprzez długie przyciśnięcie przycisku SET - na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce, na zamkniętych drzwiach - i puszczenie go jak pokaże się komunikat „Status akumulatora” => u mnie również działa to tak jak u przedmówców SOC: ---% i tyle (żeby nie było mówimy o nowym, sprawnym i naładowanym akumulatorze), a szkoda.

    filmik: https://youtu.be/SP2rueMOkCc

    *prosta definicja SOC (ang. State of Charge) => https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/wsparcie-dla-akumulatorow-varta/podstawy-akumulatorow/wykaz

    "(...) Stan naładowania (SOC)/zużycia (SOH) - ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany. (...)"

    SOC.jpg
    1214 x 768 - 178K
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 46600km | Szczecin
  • Witam wszystkich na forum - przymierzam się do wymiany akumulatora w moim Rapidzie, może jeszcze nie teraz,ale na pewno przed zimą. W związku z czym mam kilka pytań , a mianowicie , nie wiem jaki zakupić akumulator , sadząc po wyglądzie mojego akumulatora , mając na myśli jego wymiary 170x170x190 to byłby akumulator powiedzmy o pojemności 44 Ah i prądzie rozruchowym 440 A , taki podobny widziałem gdzieś w VW POLO czy w FIAT PUNTO ,ale mogę się mylić , dlatego proszę kolegów o informację , jaki akumulator kupić , czy taki o podobnych parametrach , czy może mocniejszy np.52 Ah i prąd rozruchu 470 A  ?  - Drugie pytanie , które mnie inspiruje , czy moje radio SWING posiada kod bezpieczeństwa , chodzi mi o to , czy można bez problemu dokonać samemu wymiany akumulatora ,czyli po zdjęciu klem z aku nic z radiem się nie wydarzy , w książce serwisowej i użytkownika nic nie piszą o tym kodzie. Za wszelkie uwagi w tej sprawie z góry dziękuję. Aha , akumulator obecnie ma 5 lat , napięcie stałe na akumulatorze 12,05 V , przy rozruchu spadek do 9,05 V , ładowanie prawidłowe 14,4 V . Pozdrawiam !!!  
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *23 050 * RYBNIK *
  • Pytanie o to "jaki akumulator wybrać" może nie jest tak problematyczne jak nieśmiertelne "jaki olej", ale też powoduje delikatnie mówiąc sporą różnicę zdań.

    Pytanie:
    1) Jaki akumulator masz teraz (czy to seria od nowości czy może był już wymieniany)? Jestem wzrokowcem, więc zawsze mile widziane foto.
    2) Rapid ze Start-Stopem czy bez? Zakładam bez.
    3) 170x170x190 czy może 175x175x190?

    Odłączanie? Więcej tutaj: http://rapidklub.pl/discussion/1703/czy-mozna-bezpiecznie-odlaczyc-akumulator#Item_5 choć z tego co widzę już poruszałeś podobny temat tu http://rapidklub.pl/discussion/comment/13056#Comment_13056

    Co do pytania „jaki najlepszy”? U mnie zmieniało się to dość mocno na przestrzeni ostatnich kilku ładnych lat: od „najtańszy ma działać”, przez największy jaki fizycznie dam radę zmieścić (+ z naj. parametrami), po już nie koniecznie największy, ale z serii/marki premium, aż po dziś dzień, gdzie nawet wymiana akumulatora nie jest tak oczywista jak jeszcze do niedawna.

    No i przed wymianą warto byłoby rzucić okiem na instalację, przynajmniej na tyle na ile pozwoli choćby prosty multimetr.

    Gdybając: zakładam brak start-stop, i brak problemów z odłączeniem, i brak problemów z „doładowaniem”, w takiej idealistycznej sytuacji: odłączyłbym, doładował jakimś przyzwoitym automatem, zapakował z powrotem, pomierzył co umiem, i szukał nowego aku. ze stajni MOLL czy ZAP (aktualnie moje dwa ulubione, choć pod biurkiem leży cały czas sprawna kilkuletnia Varta z poprzedniego auta). Czy może praktyczniej: z takich marek do których masz dobry lokalny dostęp.

    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 46600km | Szczecin
  • Witam i dziekuję za odpowiedż, rzeczywiście sprawa odłączania akumulatora od instalacji samochodu i co jest z tym związane utrata pewnych parametrów ustawień była już omawiana w podanych linkach,tak więc radio SWING zachowuje swe ustawienia , wiec nie ma kodu bezpieczeństwa, a co do wyboru akumulatora to chyba się zdecyduje na jeden z poniższych modeli , doradzcie , który wybrać : 1.VARTA BLUE DYNAMIC 52 Ah 470 A  - 2.BOSCH S4 52 Ah 470 A - 3.MOLL M3 PLUS K2 50 Ah 420 A - 4.BANNER POWER BULL 50 Ah 450 A - 5.CENTRA CB 500 50 Ah 450 A - wszystkie kosztują w granicach ok.250 zł.
    Pozdrawiam i czekam na opinie w tej sprawie - dziękuję !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *23 050 * RYBNIK *
  • Z własnych przemyśleń, doświadczeń, czy po prostu przyzwyczajeń powiedziałbym: (MOLL lub BANNER) dalej długo nic i (VARTA lub BOSCH) i nieco dalej (CENTRA, a szkoda, bo to to kiedyś robiło sentyment).

    W teorii bliźniacze VARTA i BOSCH w tej samej cenie dają i większą pojemność i sporo większy prąd rozruchowy (kiedyś też się w to mocno wkręciłem). Z drugiej strony mam nieodparte wrażenie że MOLL posłuży po prostu dłużej (przynajmniej na bazie własnych i zaobserwowanych w otoczeniu doświadczeń).

    Pytanie pozostaje co miałeś seryjnie i jakich parametrów (minimum) oczekuje producent.

    VARTA już dużo fajniejszą: https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/battery-finder choć proponuje dla twojego auta ciut większy rozmiar 175x207x190;
    BANNER całkiem całkiem: https://www.bannerbatterien.com/pl/Dopasuj-akumulator podobnie jak powyższy sugeruje ciut większe rozmiary ale też daje fajne ostrzeżenie na dzień dobry (foto).
    Zrzut ekranu 2020-08-16 o 10.08.46.png
    587 x 651 - 106K
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 46600km | Szczecin
  • Witam. Po 7 latach kończy się akumulator. Trzeba szukać nowego. Tylko odpadła naklejka i na akumulatorze nie ma żadnych danych. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć ile Ah i A mogło być oryginalnie. Silnik 1.2 MPI 75 KM.

    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Możesz podać wymiary oryginalnego akumulatora?
    Na necie niektóre strony z aku podają również wymiary. 
    Masz jeden ze starszych roczników, gdzie Skoda montowała mniejsze akumulatory. Niezależnie od tego zawsze możesz założyć aku wielkości 50 - 55 Ah.
  • Podobno był tam 44 ah i 220 a. Ale jak nie ma naklejki to pozostaje tylko podobno. Może ktoś ma jeszcze fabryczny aku z naklejką tak z ciekawości chciałbym wiedzieć co tam było fabrycznie włożone. Teraz zamontuje tak jak mówisz 50-55AH. Tak podają wyszukiwarki-dobierz akumulator.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?