W instrukcji R - takiego komunikatu nie ma. Spotkałem się natomiast z komunikatem wyświetlanym na Swingu, odnośnie stanu akumulatora. Był to komunikat słowny, po angielsku, bez liczb czy procentów, typu "Niski poziom naładowania akumulatora". Przy czym wszystko działało.
U mnie też kiedyś pojawił się komunikat: "Niski poziom naładowania akumulatora", jednocześnie z jego pojawieniem wyłączyło się radio i nie chciało się uruchomić - po odpaleniu silnika wszystko działało ok.
Mi też jakieś pół roku temu pokazał się komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora" na wyświetlaczu radia, ale od tego czasu nic takiego nie wystąpiło
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Ciekawy jestem co się porobiło ale kiedzś tak w ciekawości sprawdziłem stan naładowania jak w linku z pierwszego posta i pokazało ku mojemu zdziwieniu 80 %. Gdy chwilę później chciałem sprawdzić raz jeszcze pokazało niestety już tylko ---% :/ a miałem nadzieję że przez te adaptacje coś się przestawiło i zacznie prawidłowo działać.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
U mnie pojawił się komunikat "niski poziom stanu naładowania. Ładowanie po uruchomieniu silnika ".Odpalił bez problemów, 3 lata auto , myślałem że po uruchomieniu cały czas ładuje alternator. W błędach komunikat "niskie napięcie na rozruszniku " czy coś podobnego . Podładowałem aku i jest ok.
Co do „testu” poprzez długie przyciśnięcie przycisku SET - na wyłączonym silniku, bez kluczyka w stacyjce, na zamkniętych drzwiach - i puszczenie go jak pokaże się komunikat „Status akumulatora” => u mnie również działa to tak jak u przedmówców SOC: ---% i tyle (żeby nie było mówimy o nowym, sprawnym i naładowanym akumulatorze), a szkoda.
"(...) Stan naładowania (SOC)/zużycia (SOH) - ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany. (...)"
SOC.jpg
1214 x 768 - 178K
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Witam wszystkich na forum - przymierzam się do wymiany akumulatora w moim Rapidzie, może jeszcze nie teraz,ale na pewno przed zimą. W związku z czym mam kilka pytań , a mianowicie , nie wiem jaki zakupić akumulator , sadząc po wyglądzie mojego akumulatora , mając na myśli jego wymiary 170x170x190 to byłby akumulator powiedzmy o pojemności 44 Ah i prądzie rozruchowym 440 A , taki podobny widziałem gdzieś w VW POLO czy w FIAT PUNTO ,ale mogę się mylić , dlatego proszę kolegów o informację , jaki akumulator kupić , czy taki o podobnych parametrach , czy może mocniejszy np.52 Ah i prąd rozruchu 470 A ? - Drugie pytanie , które mnie inspiruje , czy moje radio SWING posiada kod bezpieczeństwa , chodzi mi o to , czy można bez problemu dokonać samemu wymiany akumulatora ,czyli po zdjęciu klem z aku nic z radiem się nie wydarzy , w książce serwisowej i użytkownika nic nie piszą o tym kodzie. Za wszelkie uwagi w tej sprawie z góry dziękuję. Aha , akumulator obecnie ma 5 lat , napięcie stałe na akumulatorze 12,05 V , przy rozruchu spadek do 9,05 V , ładowanie prawidłowe 14,4 V . Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Pytanie o to "jaki akumulator wybrać" może nie jest tak problematyczne jak nieśmiertelne "jaki olej", ale też powoduje delikatnie mówiąc sporą różnicę zdań.
Pytanie: 1) Jaki akumulator masz teraz (czy to seria od nowości czy może był już wymieniany)? Jestem wzrokowcem, więc zawsze mile widziane foto. 2) Rapid ze Start-Stopem czy bez? Zakładam bez. 3) 170x170x190 czy może 175x175x190?
Co do pytania „jaki najlepszy”? U mnie zmieniało się to dość mocno na przestrzeni ostatnich kilku ładnych lat: od „najtańszy ma działać”, przez największy jaki fizycznie dam radę zmieścić (+ z naj. parametrami), po już nie koniecznie największy, ale z serii/marki premium, aż po dziś dzień, gdzie nawet wymiana akumulatora nie jest tak oczywista jak jeszcze do niedawna.
No i przed wymianą warto byłoby rzucić okiem na instalację, przynajmniej na tyle na ile pozwoli choćby prosty multimetr.
Gdybając: zakładam brak start-stop, i brak problemów z odłączeniem, i brak problemów z „doładowaniem”, w takiej idealistycznej sytuacji: odłączyłbym, doładował jakimś przyzwoitym automatem, zapakował z powrotem, pomierzył co umiem, i szukał nowego aku. ze stajni MOLL czy ZAP (aktualnie moje dwa ulubione, choć pod biurkiem leży cały czas sprawna kilkuletnia Varta z poprzedniego auta). Czy może praktyczniej: z takich marek do których masz dobry lokalny dostęp.
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Witam i dziekuję za odpowiedż, rzeczywiście sprawa odłączania akumulatora od instalacji samochodu i co jest z tym związane utrata pewnych parametrów ustawień była już omawiana w podanych linkach,tak więc radio SWING zachowuje swe ustawienia , wiec nie ma kodu bezpieczeństwa, a co do wyboru akumulatora to chyba się zdecyduje na jeden z poniższych modeli , doradzcie , który wybrać : 1.VARTA BLUE DYNAMIC 52 Ah 470 A - 2.BOSCH S4 52 Ah 470 A - 3.MOLL M3 PLUS K2 50 Ah 420 A - 4.BANNER POWER BULL 50 Ah 450 A - 5.CENTRA CB 500 50 Ah 450 A - wszystkie kosztują w granicach ok.250 zł.
Pozdrawiam i czekam na opinie w tej sprawie - dziękuję !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Z własnych przemyśleń, doświadczeń, czy po prostu przyzwyczajeń powiedziałbym: (MOLL lub BANNER) dalej długo nic i (VARTA lub BOSCH) i nieco dalej (CENTRA, a szkoda, bo to to kiedyś robiło sentyment).
W teorii bliźniacze VARTA i BOSCH w tej samej cenie dają i większą pojemność i sporo większy prąd rozruchowy (kiedyś też się w to mocno wkręciłem). Z drugiej strony mam nieodparte wrażenie że MOLL posłuży po prostu dłużej (przynajmniej na bazie własnych i zaobserwowanych w otoczeniu doświadczeń).
Pytanie pozostaje co miałeś seryjnie i jakich parametrów (minimum) oczekuje producent.
Witam. Po 7 latach kończy się akumulator. Trzeba szukać nowego. Tylko odpadła naklejka i na akumulatorze nie ma żadnych danych. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć ile Ah i A mogło być oryginalnie. Silnik 1.2 MPI 75 KM.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Możesz podać wymiary oryginalnego akumulatora? Na necie niektóre strony z aku podają również wymiary. Masz jeden ze starszych roczników, gdzie Skoda montowała mniejsze akumulatory. Niezależnie od tego zawsze możesz założyć aku wielkości 50 - 55 Ah.
Podobno był tam 44 ah i 220 a. Ale jak nie ma naklejki to pozostaje tylko podobno. Może ktoś ma jeszcze fabryczny aku z naklejką tak z ciekawości chciałbym wiedzieć co tam było fabrycznie włożone. Teraz zamontuje tak jak mówisz 50-55AH. Tak podają wyszukiwarki-dobierz akumulator.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Mam pytanie odnośnie akumulatora. Padł mi fabryczny Moll EFB. Mogę go wymienić na Moll ale AGM? Oczywiście wymiary i wartości są takie same. Czytałem gdzieś, że zaleca sie wymianę EFB NA EFB ponieważ przy AGM mogą niektóre funkcje auta nie działać lub działanie może być ograniczone.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY 15 | Style Max | Błękit Race | 21320km | Poznań
Masz system S&S? Obydwa rodzaje aku poradzą sobie ze zwiększonym obciążeniem elektrycznym, z rekuperacją w R. Akumulator AGM jest droższy od EFB. Pytanie - czy warto dopłacać? Aku AGM oprócz zalet ma też i wady. Jedną z nich jest wrażliwość na wyższe temperatury. Swój akumulator masz w komorze silnika, gdzie występują wyższe temp. niż w bagażniku. Sam bym pozostał przy EFB.
Witam , przymierzam się do wymiany akumulatora na okres jesienno-zimowy , ale korzystając z tego , że w okresie letnim ceny akumulatorów są trochę tańsze , dlatego postanowiłem zakup nieco wcześniej dokonać.Mam tylko pytanie - z jakimi parametrami zakupić nowy akumulator , mam na myśli parametr pojemności Ah i moc rozruchową A . Pytam dlatego , bo nie wiem jaki jest fabryczny aku w samochodzie , gdyż musiałbym go odłączyć i wyciągnąć , bo z boku ,ani z góry nie widać parametrów. Oczywiście Skoda Rapid bez systemu Start-Stop.Bardzo prosiłbym o odpowiedż,najlepiej kogoś , kto już wymieniał akumulator w Skodzie z rocznika 2015.
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.