FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Głośne przekaźniki
  • Witajcie
    Zauważyłem w swoim R, że włączeniu ogrzewania tylnej szyby czy włączeniu wycieraczek na tryb przerywany towarzyszy dźwięk "pykający" (jakby przekaźników) dochodzący z za pokrętła włączania świateł. Dodatkowo przy niskich temperaturach jak włączę wentylator na 2,3,4 pojawia się też z tym że cyklicznie to pykanie i dodatkowo przygaszają światła(jak się nagrzeje to już jest ok). Macie podobne objawy?
    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
  • Tak przekaźniki są głośne i właśnie tam.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Tylko pytanie czy to normalny objaw dla rapida
    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
  • Normalny dla Rapida i nie tylko...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Ten temat mnie rozbawił... za chwilę każdego szelestu będziemy się doszukiwać w rzeczach, które normalnie pracują.
    Przekaźniki tak pracują i czy to będzie Rapid czy inne auto taka ich specyfika. Może inne auta mają je w innym miejscu wsadzone i mniej je słychać.
    Cieszmy się autem a nie szukajmy problemów tam gdzie ich nie ma :-)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Nie jest to takie oczywiste bo majac 4 samochod w swoim zyciu pierwszy raz sie z tym spotkałem własnie w rapidzie i jest to irytujące ale nawet bez pytania w ASO stwierdzilem ze on tak ma bo Rapid niestety wiele takich rzeczy ma...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Było nie kupować Rapida. Mam wrażenie że niektórzy ludzie tu na forum specjalnie szukają "wad" w samochodzie. W octavii 1 z 1.9 przy włączaniu zapłonu przekaźnik od świec żarowych to ma dopiero pizdnięcie. Ten od szyby w Rapidzie to pryszcz. Było na forum juz o głośnym przelewaniu się paliwa w baku czy o głośnych wycieraczkach. Teraz czas na przekaźniki... Pozdrawiam
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Fakt ze posiada się takie a nie inne auto nie oznacza ze nie należy rozmawiać o jego wadach czy niedociągnięciach, m.in. po to jest to forum. 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Ciiii..... Rapid jest bogiem. Nie ma lepszych.

    Można tak powiedzieć. Lecz jest tyle pięknych modeli samochodów pośród, których można wybierać i które są obecnie wytwarzane na świecie, ale nie co dzień kupuję się nowe auta, niektórzy kupują samochód nawet na 10 lat! Każda informacja przed zakupem jest ważna. Pozwala na podjęcie decyzji, a przykład głośnych przekaźników będzie znany i rozważany. Zakup nowego samochodu to poważna decyzja finansowa. Niech będzie jak najkorzystniejsza.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Bez przesady, nie jest najgorszy ma jednak sporo dziwnych, często niespotykanych w innych autach niedociągnięć. Ja na wszystko przymykam oko, oczywiście poza konkretnymi sprawami jak np. to nieszczęsne terkotanie przy uruchamianiu.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Rapid nie jest bogiem ale czasem poruszane są ta takie rzeczy, że mnie w ogóle dziwi, że można o to pytać (przepraszam @Pawel18PL). Przekaźniki pracują, paliwo chlupie bo jest cieczą, wycieraczki mogą czasem szumieć i to tylko z powodu różnych warunków atmosferycznych czy różnych gatunkach gumy, czy inne tego typu sprawy. To są rzeczy, które występują też w innych autach i nie zwracam na to uwagi bo tak się te rzeczy zachowują.
    Rapid nie jest jakimś cudownym autem, szczytem marzeń ale pod względem funkcjonalnym i tym co oferuje do ceny powiedzmy maks 60 tys zł za nową sztukę, a nawet i mniej bo większość z nas kupiła go sporo taniej jest autem naprawdę fajnym.
    Na chwilę obecną jeśli miałbym drugi raz kupować auto i miałbym do wydania podobne pieniądze jak wcześniej to też bym kupił Rapida mimo wad konkretnych jakie tu na forum  się pojawiają. Nie stać mnie na inne nowe auto, w którym by nie było słychać przekaźników. Terkotanie w silniku jak napisał @gross81 OK, ale nie takie oczywiste sprawy. W O3 jak miałem też było słychać przekaźniki jak ogrzewanie szyby włączałem czy światła drogowe :)

    Wracając do tematu to chyba do tej pory jeździłem jakimiś "tandetami" pomimo, że to były nowe auta (TAVRIA - to rzeczywiście był wynalazek ale silnik był fajny, UNO, FELICJA, FABIA - nadal) i w każdym było słychać przekaźniki, więc traktuję to jako normalną pracę podczas włączania urządzeń w aucie :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Głośny przekaźnik = wiem że działa:)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Kurde ludzie ja tylko zapytałem czy to normalne dla R, a wy już doszukujecie się jakiegoś 2-go czy 3-go dna :D To moje 4-te auto z czego 3 były nowe, a jedno ma blisko 30 lat i w żadnym się z czymś takim nie spotkałem więc pytam. Skoro ma sobie pykać to niech sobie pyka co mi tam, widać tak ma być ;) A z przygaszaniem świateł jednak pojadę do ASO bo to już nie jest normalny objaw i nie ma prawa czegoś takiego być.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
  • Dleikatne miganie/przygaszanie w Skodzie bylo od zawsze i prawdopodobnie TTTM, niestety. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • 30 letnie auto może nie mieć przekaźników ;) więc nie pyka.
    Co do przygaszania też się tym nie przejmuję. Zresztą występuje tylko na wolnych obrotach silnika w momencie uruchamiania bardziej prądożernego urządzenia. 
    Naprawdę chyba tandetami jeździłem bo w każdym aucie zdarzało się delikatne przygasanie świateł. W F1 jak włączam np. ogrzewanie szyby, dmuchawę na większe obroty czy kręcę kierownicą też światła przygasają. Normalny objaw.
    Chyba, że dzieje się też to przy większych obrotach silnika np. powyżej 2000 to wtedy można zacząć szukać.

    @Pawel18PL spokojnie nikt nie doszukuje się drugiego dna ale czasem pojawiają się takie  tematy, że człowiek się dziwi, że komuś coś takiego może zaprzątać głowę jak chlupotanie paliwa czy przekaźniki :) Taka ich specyfika a, że w innym aucie ich nie słychać to albo jest bardzo stare i ich nie ma albo auto ma przekaźniki ma w takim miejscu, że ich nie słychać.

    Więc już spokój, ciesz się autem bo jest bardzo fajne i funkcjonalne i Rapid tam ma :)

    Pozdrawiam
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • 30 letnie auto ma przekaźniki - to japończyk więc w stosunku do innych aut jest w miarę nowoczesne jak na swoje lata.
    A przygasanie właśnie jest na wyższych obrotach, w trakcie jazdy. Jadę 5,6 bieg obroty powyżej 2krpm, nawiew na 3-4 i co jakiś czas cyknie jakiś przekaźnik i przygasną na chwilę światła. A i jeszcze jedno, jak się zagrzeje to objaw ustępuje.
    Ja się cieszę tym autem i mi się generalnie podoba ale jeśli spotykam się z czymś czego wcześniej w swoich autach nie doświadczyłem to pytam, chyba po to jest forum ;)
    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
  • Oczywiscie, dobrze ze pytasz. Masz gwarancje wiec z niej korzystaj, z tymi przygasajacymi swiatlami tez bym byl a aso.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Tablica przekaźników w R umieszczona jest  za tablicą bezpieczników. Stąd odczucie, że odgłosy cykania pochodzą zza przełącznika świateł.
    Samo cykanie - wiąże się z budową i zasadą działania przekaźnika. Cykanie występuję i jest to normalny objaw pracy. Ponieważ połączenia elektryczne kontaktów muszą być "pewne" i szybkie, wiąże się to z odpowiednią konstrukcją mechaniczną i elektryczną, a co za tym idzie, dosyć słyszalną pracą w momencie załączania/przełączania kontaktów.
    Zasadę elektromagnesu możemy spotkać też w rozruszniku. Jednak tu odgłosy pracy elektromagnesu są tłumione przez dodatkową pracę silnika elektrycznego, hałasu przekładni rozrusznika oraz szumu pracy kół zębatych. W dodatku te odgłosy są poniekąd przez nas akceptowane, ponieważ sami je wywołaliśmy (uruchamiając rozrusznik).
    W zespole napędowym wycieraczek (przednia jak i tylna) również zasada pracy elektromagnesu jest stosowana. Tu również występują odgłosy zbliżone do pracy przekaźnika. W tym wypadku chodzi o hamulec elektromagnetyczny, który zatrzymuje bezwładność mechanizmu pracy ramienia wycieraczki. Widzimy to w postaci "natychmiastowego" zatrzymania ramiena wycieraczki (a nie jej coraz wolniejszego dobiegu do momentu zatrzymania). Jednak ta praca przekaźnika już nas może irytować, ponieważ odgłosy są wywoływane automatycznie, stosownie do wybranego trybu pracy wycieraczki.   
    W układzie hamulcowym też mamy do czynienia ze sterowaniem pracy wspomagania poprzez przekaźniki.
    Jest sporo elementów sterujących pracą urządzeń opartych na zasadzie elektromagnesu. Chodzi o zawory otwierające/zamykające dopływ pneumatyki czy hydrauliki do konkretnego urządzenia.
    Pozostało jeszcze kilka klasycznych urządzeń elektrycznych, sterowanych pracą przekaźnika. Chodzi np. o ogrzewanie tylnej szyby, niezależny przekaźnik ogrzewania lusterek zewnętrznych, światła, wentylatory.
    Część elektromagnesów została zastąpiona już elektroniką, jednak prostota działania i wymiany tych urządzeń mechanicznych jeszcze długo pozwoli na ich stosowanie w samochodzie.
    Dzisiejsze przekaźniki obłożone masami plastycznymi są dużo cichsze niż starsze generacje przekaźników. Były one budowane na twardych materiałach, dobrze przenoszących odgłosy pracy, na dodatek obudowa była metalowa. Z tym, że w starszych pojazdach stosowanie przekaźników nie było tak powszechne jak w dzisiejszych. A te często były umieszczane w komorze silnika, co nie było słyszalne w kabinie.
    W naszych R (i ogólnie w nowych konstrukcjach) większośc przekaźników jest w kabinie z kilku względów. Praca ich jest bardziej cicha niż ich poprzedników, jednak nie wszystkie są mało słyszalne czy wręcz ciche.
    Sądzę, że należy pogodzić się, że przy normalnej eksploatacji pojazdu mamy dodatkowe odgłosy w postaci odgłosów pracy przekaźników. Jedne są wyraźniejsze, inne są ledwo wyczuwalne.
    Z drugiej strony - dla obytego kierowcy odgłos pracy przekaźnika potrafi sygnalizować poprawną lub niewłaściwą pracę (w układzie elektryki).
    Ważne jest, by używając samochód, rozpoznawać jego normalne odgłosy pracy poszczególnych urządzeń od tych występujących dodatkowo albo inaczej niż dotychczasowe rozpoznawalne odgłosy.
    Wiele z nas przyzwyczaiło się do wielu takich dźwięków, i traktujemy to jako poprawne odgłosy pracy urządzeń. Przechodzimy do porządku dziennego nad takimi objawami.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dobrze napisane :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • No musimy przechodzić do porządku dziennego bo innego wyjścia nie daje nam Rapid. Osobiście uważam ze w obecnych czasach przy zaawansowaniu technicznym zastosowanym w motoryzacji takie cykanie przekaźników trąci trochę o kiepskość, nawet jak na auto budżetowe. Ale cóż, trzeba zaakceptować ta trudną miłość z R. ;)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Hamulec elektrodynamiczny ?! Jak w elektrowozie. Ciutkę się rozpędziłeś, tam jest zwykła krańcówka.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?