Nie mogę znaleźć wątku odnośnie opon w rozmiarze 195/65 r15. Czy ktoś ma takie w rapidzie? Następne, założę właśnie takie ze względu na koszty zakupu, i stan dróg.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Przemyślałem to wszystko. Tak naprawdę gdy zrobisz przegląd z tymi oponami i porozmawiasz z diagnostą jak to zrobić formalnie, bo przecież samochody się przerabia i to mocno, to potem nikt nikogo o to nie zapyta. Pozatym rozmiar jest o 1centymetr szerszy, a w promieniu koła to tylko 15,75 mm więcej. Dla średnicy 31,5 mm pozatym to tylko 4,96% . A z takim kołem to i przebieg będzie mniejszy dla samochodu, bo na taką samą drogę kółka wykonają mniej obrotów. Zawieszenie mniej dostanie po tyłku. Opony tańsze o 100zl w przypadku cross climat. Ba mają lepszy indeks nośności. Jest to najtańszy rozmiar dla 15"
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
lukasz13 W razie kłopotów towarzystwo ubezpieczeniowe będzie szukać wszystkiego co nie gra w twoim aucie żeby zaniżyć odszkodowanie lub odmówić wypłaty z powodu twojego zaniedbania lub celowego działania. Także jeśli rozmiar nie jest zalecany do rapida to lepiej odpuścić bo od opon wiele zależy na drodze.
@supermajku Nie wiem właśnie jak to jest z tym przeglądem, bo przecież do przeglądu możesz jechać na oponach homologowanych, a potem zaraz je zmienić. W dowodzie nie ma przecież adnotacji na jakich oponach byłeś na przeglądzie. @Rick O to właśnie mi chodziło :)
Zawsze uważałem kierowców ciężarówek czy dostawczych albo i samochodów taxi - że to ludzie "profesjonalni", odpowiedzialni. Nie tak dawno kol. supermajku pisał, że z zamianą kółek to nie taka prosta sprawa, bo to trzeba załatwić trochę papierków i trochę to kosztuje. Dzisiaj wychodzi na to, że można to obejść i załatwić. Tak jak z zamianą opon na szersze. A przy okazji - tańsze opony, "mniej " kilometrów nabitych na liczniku, ... Odnoszę wrażenie, że w razie sprzedaży takiego przerobionego samochodu przyszły właściciel będzie naciągnięty. Będzie miał wrażenie, że nabywa samochód o pewnym przebiegu, ale tak naprawdę - to samochód będzie miał więcej ... Nie mam zamiaru prowadzić dyskusji, ale raczej wskazać na fakt, że fabryka oficjalnie daje nam kilka możliwości doboru wielkości opon. I jeśli zdecydowałem się na taki samochód, to również będę akceptował i akceptuję zalecane wymiary opon. Przynajmniej nie muszę kombinować. A opony - no cóż - przy normalnej eksploatacji zmienia się co 3 - 4 czy 5 lat.
@jercen dla żywotności samochodu to nawet lepiej! Fizyczna wielkoś odcinek 100km w przestrzeni. na większych kołach auto myśli i zużywa się tak jak dla 99,5 km. Na ten sam odcinek w przestrzeni koła obrócą się mniejszą ilość razy, co za tym idzie silnik wykona mniejszą pracę. Tak więc w mojej odpowiedzialności zastosuję jak wyżej wspomniałem bo po 1 auto mniej się będzie zużywać, po 2 szersza opona lepsza trakcja i tutaj coś ekstra: WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO ;) "Nie tak dawno kol. supermajku pisał, że z zamianą kółek to nie taka prosta sprawa, bo to trzeba załatwić trochę papierków i trochę to kosztuje. Dzisiaj wychodzi na to, że można to obejść i załatwić. Tak jak z zamianą opon na szersze. A przy okazji - tańsze opony, "mniej " kilometrów nabitych na liczniku" Tak pisałem. W każdym razie jest to możliwe i zrobię to. Szkoda tylko, że brzydko to brzmi wg Twojego słownika " obejść i załatwić" = zorganizować i postarać się oraz ponieść trud. Wówczas też na to wychodziło! Nie ma znaczenia ile jest na liczniku w porównaniu do zadbania. Widuję roczne samochody zajechane i nie zadbane, jak również widzę auta utrzymane na bieżąco. To tak jak z człowiekiem niby pesel wskazuje na 40 lat, lecz jeden to sportowiec a drugi to alkoholik i jego wiek biologiczny będzie dawno po 60-tce, gdzie pierwszego 35. Wracając do tematu. Normalna eksploatacja, a eksploatacja zgodnie z przeznaczeniem: Normę wyznacza większość. Średnie roczne przebiegi dla Polaków wahają się 10-30 tys km rocznie. Ja użytkuję auta częściej, mimo wszystko zgodnie z przeznaczeniem. Opony z pierwszego montażu wystarczyły na 90 tys km z przełożeniem przód na tył przy 45 tys. Planowany czas eksploatacji, koszt "inwestycji", korzyści, to wszystko przyczynia się do mojej decyzji. Tym czasem zasięgnąłem języka, jak na razie na forum diagnostów samochodowych, jeszcze czekam na odpowiedzi z towarzystwa ubezpieczeniowego i skody. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=250206#250206
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Moja kuzynka rozwaliła Focusa wjeżdżając facetowi w tyłek. Towarzystwo MTU nie zwróciło jej remontu z polisy AC ponieważ miała inne opony niż w homologacji. Odwołanie też nic nie pomogło bo rzeczoznawca stwierdził, że wyższe opony spowodowały wydłużenie drogi hamowania o 7 cm co skutkowało wypadkiem. Wydawało mi się to bzdurą. Ale nawet przy mojej szkodzie parkingowej rzeczoznawca robił zdjęcia opon, pomimo tego że naprawa z OC sprawcy. Więc chyba ubezpieczyciele szukają haka żeby nie płacić odszkodowania. Ja nie zaryzykowałbym innych opon.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Ja mam 195/65 R15. ABS za szybko się włącza. Tańsze są owszem w porównaniu ze 185/60 R15. Komfort tez wg mnie jest na plus. No i najważniejsze że auto lepiej wygląda niż na tych "kółeczkach" co mam na lato a z kolei 185/60 R15 wyglądają lepiej z alusem niż większe 195/65
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Warto zaoszczedzic 100-200 zl raz na kilka lat zeby w razie wypadku byc kilka -nascie -dziesiat tysiecy w plecy? Po cos sie homologacje na dany rozmiar robi. I co jak co, ale jakby mi sie ABS wlaczal za szybko to bym chyba na glowe dostal. Z reszta to juz pokazuje ze auto jest nie do konca tak sprawne jak POWINNO byc.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
@yunior81 nie ma nakazu/zakazu dotyczącego zmiany rozmiaru opon. Nie jesteśmy w Niemczech, gdzie dywaniki muszą mieć tuv. Jeżeli jest taki zapis w OWU to przepraszam, ale takie macie ubezpieczenie. Btw Ac w MTU z poczty? No way!
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
W każdej instrukcji obsługi pojazdu (jaką otrzymuje nowy właściciel) jest zestaw dopuszczalnych opon. Każdy ZU posiada swoją bazę pojazdów, w której jest również tabela/zestawienie stosowanych/zalecanych opon przez producenta. Na necie wystarczy podać markę pojazdu - i po chwili masz zalecane/dopuszczalne wymiary opon. Sądzę, że jednak powinniśmy traktować pracowników zakładów ubezpieczeń odpowiednio. To są ludzie - którzy pracują dla swojej firmy, mają odpowiednie przygotowanie techniczne. Dla nich określenie rodzaju i wymiaru opony nie jest problemem. A w razie "W" to przecież i w protokole policyjnym są podane wartości założonych opon albo przynajmniej ich zdjęcia. Także konfrontacja - co mam a co mi wolno założyć jest prosta, i bardzo szybko wyjdzie czy mam/nie mam opony zgodne z wymaganiami fabryki.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.