FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Przejscie na zasilanie LPG
  • Kiedy u was następuje przejście na zasilanie LPG, u mnie  w okolicach 2,5km przy temp.-5C-0C, 2 km 0C-+5C. Zawsze jednak pierwsza zgaśnie niebieska  kontrolka temperatury pracy silnika i dopiero po przejechaniu ok 0,5 km włącza się gaz. W porównaniu z moim drugim autem (Fabia 1.4 16V, BRC) dystans ten jest mniej więcej o połowę dłuższy.
    Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
  • Przejscie zależy od ustawienia komputera sterownika gazu. U mnie jest przejście przy osiągnięciu ok 70st temp oleju. U Ciebie dystans 2km to nie wiele...
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 35000 | Oświęcim
  • Jestes pewien, ze chodzi o temp. oleju ? ;)
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • W sterowniku AG compact tak było. Byla pozycja ustawienia temperatury przełaczenia najpierw ustawione miałem 75st potem zmienione na 65 i zauwaźony był skrócony czas przejścia na LPG 
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 35000 | Oświęcim
  • Właśnie spytałem o to doradce serwisowego w salonie i mi rzekł ,że czujnik jest przy reduktorze i nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury silnika.
    Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
  • Przejscie na LPG zalezy od temp. Cieczy chlodzacej a nie oleju :) 
    Tak czy siak 60 stopni to za duzo. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • @yunior81 masz racje...przepraszam za wprowadzanie w błąd. Przecież reduktor jest połączony przewodami z płynem chłodzącym. Ja nie wiem czemu sobie ubzduralem z tym olejem może dlatego że patrzyłem na maxi dot przy jakim temp oleju przełącza się na LPG 
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 35000 | Oświęcim
  • Drodzy koledzy mam do Was takie oto pytanie
    Gdy samochód stoi na parkingu cała noc i rano jak ruszam auto przełącza się na gaz tak po ok.2,5km przy teraźniejszych temperaturach trochę poszarpując i zapalała się kontrolka chech engine która zgaśnie po wyłączeniu stacyjki lub po krótkiej chwili sama dzieje się tak tylko "rano" jak pierwszy raz przełącza się na gaz byłem z tym w moim ulubionym aso na rzgowskiej w Łodzi tylko tam moim zdaniem pracują same spece jak ostatnio przerobili mi mapę gazu bo ciut poszarpywał to za 2 dni byłem z powrotem bo zwiększyli spalanie o ok 1,5-2litrow gazu na 100km i na 1 ruszał jak kangur wiec daruje sobie komentarze na temat aso. Delikatne podszarpywanie przestało m przeszkadzać. Poprosiłem żeby to sprawdzili i pod żadnym pozorem tylko mapy gazu nie przestawiali podejrzewałem, że temp przejścia z benzyny na gaz jest za niska okazało się mam rację temp przejścia na gaz cieczy chłodzącej była ustawiona na 35C przestawili na 45C niestety poprawy brak a na gaz przechodzi teraz po ok.3,5-4km. Jakieś rady drodzy koledzy? Na pewno jak tam znowu pojadę nic nie zrobią wiec proszę o propozycję co mam im zasugerować. W końcu mój Rapid przejechał dopiero 2000km.
    Skoda Rapid Liftback | 1.2 TSI 110 KM + LPG | Rok produkcji 2016 | Style Max Czarny | Błękit Pacyfic | Łódź
  • Niestety masz male pole manewru jesli chodzi o strojenie takiej dotryskowej instalacji. Dzwonilem nawet do Stefanowskiego w sprawie lpg do tsi i powiedzial, ze tylko serwis. Troche to dziwne, bo podobno ma autoryzacje LR. Skontaktuj sie z LR, moze cos pomoga. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Nie wiem jak działa przełączanie w Rapidach, ale podobne objawy miałem w Lagunie przy sekwencji. Tam przełączanie odbywało się kolejno cylindrami tzn 1,3,2,4 cylinder. Na początku ustawili źle i przełączało jednocześnie 1,2 a potem 3,4, co skutkowało wyraźnym szarpnięciem.
    Po regulacji nie czułem momentu przełączania. Ale na gaz przełączał się po 500-600 metrach a w zimie po ok 1 km. Do pracy mam 1,5 km i w zimie jechałem już na gazie. 
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • @kodaro czy zawór jest bezpośrednia na(w, bądź przy) parowniku?
    ww objawy miałem identyczne, a wynikało to z zacierającego się zaworu na reduktorze który się zacierał, gdy ostygł.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • witam ja mam podobny problem w moim R z tym ze błąd w postaci check zapala się w momencie przełączenia się na lpg z informacja na komputerze Awaria system start-stop po zatrzymaniu się wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika błąd się nie pojawia czy to coś poważnego a zarazem niepokojącego powinienem bezwzględnie udać się do serwisu tak prawdę mówiąc nie chce z nimi zaczynać.
  • Auto nowe ma być 100% sprawne. Błędy same z siebie nie wychodzą. Spokój tematy na tiptop
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?