Kiedy u was następuje przejście na zasilanie LPG, u mnie w okolicach 2,5km przy temp.-5C-0C, 2 km 0C-+5C. Zawsze jednak pierwsza zgaśnie niebieska kontrolka temperatury pracy silnika i dopiero po przejechaniu ok 0,5 km włącza się gaz. W porównaniu z moim drugim autem (Fabia 1.4 16V, BRC) dystans ten jest mniej więcej o połowę dłuższy.
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
Przejscie zależy od ustawienia komputera sterownika gazu. U mnie jest przejście przy osiągnięciu ok 70st temp oleju. U Ciebie dystans 2km to nie wiele...
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
W sterowniku AG compact tak było. Byla pozycja ustawienia temperatury przełaczenia najpierw ustawione miałem 75st potem zmienione na 65 i zauwaźony był skrócony czas przejścia na LPG
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Właśnie spytałem o to doradce serwisowego w salonie i mi rzekł ,że czujnik jest przy reduktorze i nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury silnika.
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
@yunior81 masz racje...przepraszam za wprowadzanie w błąd. Przecież reduktor jest połączony przewodami z płynem chłodzącym. Ja nie wiem czemu sobie ubzduralem z tym olejem może dlatego że patrzyłem na maxi dot przy jakim temp oleju przełącza się na LPG
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Drodzy koledzy mam do Was takie oto pytanie Gdy samochód stoi na parkingu cała noc i rano jak ruszam auto przełącza się na gaz tak po ok.2,5km przy teraźniejszych temperaturach trochę poszarpując i zapalała się kontrolka chech engine która zgaśnie po wyłączeniu stacyjki lub po krótkiej chwili sama dzieje się tak tylko "rano" jak pierwszy raz przełącza się na gaz byłem z tym w moim ulubionym aso na rzgowskiej w Łodzi tylko tam moim zdaniem pracują same spece jak ostatnio przerobili mi mapę gazu bo ciut poszarpywał to za 2 dni byłem z powrotem bo zwiększyli spalanie o ok 1,5-2litrow gazu na 100km i na 1 ruszał jak kangur wiec daruje sobie komentarze na temat aso. Delikatne podszarpywanie przestało m przeszkadzać. Poprosiłem żeby to sprawdzili i pod żadnym pozorem tylko mapy gazu nie przestawiali podejrzewałem, że temp przejścia z benzyny na gaz jest za niska okazało się mam rację temp przejścia na gaz cieczy chłodzącej była ustawiona na 35C przestawili na 45C niestety poprawy brak a na gaz przechodzi teraz po ok.3,5-4km. Jakieś rady drodzy koledzy? Na pewno jak tam znowu pojadę nic nie zrobią wiec proszę o propozycję co mam im zasugerować. W końcu mój Rapid przejechał dopiero 2000km.
Skoda Rapid Liftback | 1.2 TSI 110 KM + LPG | Rok produkcji 2016 | Style Max Czarny | Błękit Pacyfic | Łódź
Niestety masz male pole manewru jesli chodzi o strojenie takiej dotryskowej instalacji. Dzwonilem nawet do Stefanowskiego w sprawie lpg do tsi i powiedzial, ze tylko serwis. Troche to dziwne, bo podobno ma autoryzacje LR. Skontaktuj sie z LR, moze cos pomoga.
Nie wiem jak działa przełączanie w Rapidach, ale podobne objawy miałem w Lagunie przy sekwencji. Tam przełączanie odbywało się kolejno cylindrami tzn 1,3,2,4 cylinder. Na początku ustawili źle i przełączało jednocześnie 1,2 a potem 3,4, co skutkowało wyraźnym szarpnięciem. Po regulacji nie czułem momentu przełączania. Ale na gaz przełączał się po 500-600 metrach a w zimie po ok 1 km. Do pracy mam 1,5 km i w zimie jechałem już na gazie.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@kodaro czy zawór jest bezpośrednia na(w, bądź przy) parowniku? ww objawy miałem identyczne, a wynikało to z zacierającego się zaworu na reduktorze który się zacierał, gdy ostygł.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
witam ja mam podobny problem w moim R z tym ze błąd w postaci check zapala się w momencie przełączenia się na lpg z informacja na komputerze Awaria system start-stop po zatrzymaniu się wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika błąd się nie pojawia czy to coś poważnego a zarazem niepokojącego powinienem bezwzględnie udać się do serwisu tak prawdę mówiąc nie chce z nimi zaczynać.
Witam, mam problem z zbyt długim przełączaniem z pb na LPG (przy temp. od +1 do +4 nawet 5-6km). Wiecie może jaka jest przyczyna?
<mod> Przeglądający Twój post klubowicze nie wiedzą o jaki typ silnika chodzi. Jak masz wolną chwilę, uzupełnij stopkę, opisz swój Rapid. Będzie prościej odpowiadać.
Też tak miałem, serwis ustawia przejście na 40 stopni, można zmienić spokojnie na 25-30 stopni w silniku mpi oczywiście, co do tsi nie wypowiadam się bo nie mam doświadczenia z takim silnikiem
Tylko, że przy temperaturach w okolicy zera tsi przełącza się po 700m, max 1 kilometrze. Sprawdziłbym czujnik temp wody dla instalacji gazowej, termostat(y). Ewentualnie faktycznie temp przełączania na gaz ale to chyba by ktoś musiał ustawić 90 stopni.
5,5 km może być realne w takich warunkach gdy ustawię grzanie od początku na max. Ale gaz włącza się sporo wcześniej, zaraz gdy na wyświetlaczu pojawia się 50 stopni temperatury wody. Napisz jaki masz silnik.
Możliwe ,że to faktycznie czujnik temperatury reduktora ale bez podłączenia do kompa gazowego się raczej nie obejdzie. Po podłączeniu odczytasz błędy, temperatury rzeczywiste i winowajca się znajdzie.
@Wojciech92, pisałem już o tym wiele razy ale się powtórzę: MUSISZ znaleźć FACHOWCA od LR, który ogarnia tą instalację w 110%, inaczej stracisz dużo czasu i pieniędzy na partaczy !!! Z tego forum, jeden kolega szukał już fachowca do swojej, kiepsko działającej instalacji i z tego co pamiętam zakończyło sie to sukcesem. Pisałeś może już na lpg-forum.... ?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.