FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Przyspieszanie
  • Witam. Zauważyłem to że jak wcisnę mocniej pedał gazu to auto reaguje z dużym opóźnieniem. Czasami można doliczyć powoli do trzech zanim auto zareaguje. Na przeglądzie zgłosiłem to. Powiedzieli mi że przyspiesza prawidłowo i tak powinno być. Zauważyłem też że spalanie znaczenie wzrosło. Na trasie nie jest to zbyt odczuwalne dopóki się nie wyprzedza. W mieście zanim ja ruszę to inne samochody są już hen daleko. Tak powinno być czy to ja jestem troszkę przewrażliwiony? Bardzo proszę o waszą opinię. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Nie podajesz, z jakich obrotów silnik się rozkręca i na jakim biegu. Jak "startujesz" z wolnych do ok. 1200 - 1300 obr - to sinik jeszcze nie ma pełnego momentu. Może spróbuj podnieść obroty przy puszczaniu sprzęgła, tak by nie zeszły poniżej 1400.
    Wg stopki masz 4 tkm. Czasem kierowcy z silnikiem TSI potrzebują większego przebiegu, by potrafili wykorzystać właściwie i wg potrzeby swoją maszynę.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nie chodzi o to że silnik wolno reaguje tylko po wcisnieciu pedału nie ma żadnej reakcji i w tym jest problem. Wcisnę pedał gazu bo chcę wyprzedzić (obroty pow. 1700rpm) i zanim on zareaguje na to  to już jest po wszystkim i kiedy zaczynam odpuszczać dostaje kopa że aż w fotel wciska. I to dla mnie jest dziwne. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Turbo dziura. Niestety w silnikach małej pojemności takie sytuacje mają miejsce. Zanim turbina zrobi ciśnienie  w ukladzie dolotowym to mija chwila, ale 3sek to troche duzo. U mnie start jest po mniej niz 1sek. Ale też odczuwam turbodziure
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • U mnie nie ma takiej dużej zwłoki. Wg mnie to nie jest normalne. Czy ASO podłączył Twój R do kompa? A może odprawili Ciebie z kwitkiem?
    Może jeszcze nim uderzysz do ASO - spróbuj usiąść do innego R z takim silnikiem, porównaj reakcje obu silników.
    Turbo dziura w moim silniku nie jest zauważalna, pow. 1400 silnik reaguje bez oporu i wchodzi na obroty.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie do 1400-1500 czuć mułowatość, ale po 1500 nie czuję żadnej dziury. Koniecznie zmień ASO, albo przejedź się innym testowym Rapidem z takim samym silnikiem i porównaj przyspieszenie. Nawet w starych turbodieslach turbodziura to reakcja max 1 sek, a nie jak piszesz 3 sekundy.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Jest w naszych R jest duża turbo dziura tak ok. 0.7 sek i czasem mnie to denerwuje, jakby turbo było ze zmienną geometrią łopatek to lag byłby mniejszy ale zaś byłoby bardziej awaryjne. 3 sek  opóźnienia to za dużo
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 35000+km | Bielsko-Biała
  • To tez wynika, z małej pojemnosci silnika. Brak niutonow z samej pojemnosci, ktore pociągną  do czasu załączenia turbiny. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Turbo dziura to domena silników o dużej pojemności i starszej konstrukcji. Konstrukcja silnika TSI ma "skrócony"dolot sprężonego powietrza i jest opracowana pod kątem jego zminimalizowania i równoczesnie wyeliminowania efektu turbo.
    SIlnik TSI dysponuje już pełnym momentem od 1500 obr., stąd trudno tu mówić o "braku momentu". Właśnie już od 1300 - 1500 obr. turbina podaje swoją pełną moc doładowania a później już praktycznie do obr. maksymalnych.
    Tu dla kol. abrakadabrian najprościej będzie porównanie z drugim silnikiem oraz kontrola na kompie, czy który z czujników (powietrza, temperatury,...) nie odmówił posłuszeństwa.
    Jeszcze jedno pytanie: Czy te objawy wystąpiły zdecydowanie od jednego dnia, czy też zaczęły się objawiać stopniowo, do aktualnego stanu?

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W aso podłączyli go do kompa i coś im tam wykazało bo słyszałem ich rozmowę ale mówili że wszystko ok.  Auto stało tam prawie 5 godzin bo ponoć ładowali akumulator bo padł z dnia na dzień. Myślę że mogli coś poprzestawiac.   Zaczęło się to podczas powrotu z wakacji. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Czy temat został rozwiązany bo posiadam ten sam kłopot brak reakcji na pedał gazu później przy odpuszczaniu pedału przyspieszenie 

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?