FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Przyspieszanie
  • Witam. Zauważyłem to że jak wcisnę mocniej pedał gazu to auto reaguje z dużym opóźnieniem. Czasami można doliczyć powoli do trzech zanim auto zareaguje. Na przeglądzie zgłosiłem to. Powiedzieli mi że przyspiesza prawidłowo i tak powinno być. Zauważyłem też że spalanie znaczenie wzrosło. Na trasie nie jest to zbyt odczuwalne dopóki się nie wyprzedza. W mieście zanim ja ruszę to inne samochody są już hen daleko. Tak powinno być czy to ja jestem troszkę przewrażliwiony? Bardzo proszę o waszą opinię. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Nie podajesz, z jakich obrotów silnik się rozkręca i na jakim biegu. Jak "startujesz" z wolnych do ok. 1200 - 1300 obr - to sinik jeszcze nie ma pełnego momentu. Może spróbuj podnieść obroty przy puszczaniu sprzęgła, tak by nie zeszły poniżej 1400.
    Wg stopki masz 4 tkm. Czasem kierowcy z silnikiem TSI potrzebują większego przebiegu, by potrafili wykorzystać właściwie i wg potrzeby swoją maszynę.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nie chodzi o to że silnik wolno reaguje tylko po wcisnieciu pedału nie ma żadnej reakcji i w tym jest problem. Wcisnę pedał gazu bo chcę wyprzedzić (obroty pow. 1700rpm) i zanim on zareaguje na to  to już jest po wszystkim i kiedy zaczynam odpuszczać dostaje kopa że aż w fotel wciska. I to dla mnie jest dziwne. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Turbo dziura. Niestety w silnikach małej pojemności takie sytuacje mają miejsce. Zanim turbina zrobi ciśnienie  w ukladzie dolotowym to mija chwila, ale 3sek to troche duzo. U mnie start jest po mniej niz 1sek. Ale też odczuwam turbodziure
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • U mnie nie ma takiej dużej zwłoki. Wg mnie to nie jest normalne. Czy ASO podłączył Twój R do kompa? A może odprawili Ciebie z kwitkiem?
    Może jeszcze nim uderzysz do ASO - spróbuj usiąść do innego R z takim silnikiem, porównaj reakcje obu silników.
    Turbo dziura w moim silniku nie jest zauważalna, pow. 1400 silnik reaguje bez oporu i wchodzi na obroty.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie do 1400-1500 czuć mułowatość, ale po 1500 nie czuję żadnej dziury. Koniecznie zmień ASO, albo przejedź się innym testowym Rapidem z takim samym silnikiem i porównaj przyspieszenie. Nawet w starych turbodieslach turbodziura to reakcja max 1 sek, a nie jak piszesz 3 sekundy.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Jest w naszych R jest duża turbo dziura tak ok. 0.7 sek i czasem mnie to denerwuje, jakby turbo było ze zmienną geometrią łopatek to lag byłby mniejszy ale zaś byłoby bardziej awaryjne. 3 sek  opóźnienia to za dużo
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • To tez wynika, z małej pojemnosci silnika. Brak niutonow z samej pojemnosci, ktore pociągną  do czasu załączenia turbiny. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Turbo dziura to domena silników o dużej pojemności i starszej konstrukcji. Konstrukcja silnika TSI ma "skrócony"dolot sprężonego powietrza i jest opracowana pod kątem jego zminimalizowania i równoczesnie wyeliminowania efektu turbo.
    SIlnik TSI dysponuje już pełnym momentem od 1500 obr., stąd trudno tu mówić o "braku momentu". Właśnie już od 1300 - 1500 obr. turbina podaje swoją pełną moc doładowania a później już praktycznie do obr. maksymalnych.
    Tu dla kol. abrakadabrian najprościej będzie porównanie z drugim silnikiem oraz kontrola na kompie, czy który z czujników (powietrza, temperatury,...) nie odmówił posłuszeństwa.
    Jeszcze jedno pytanie: Czy te objawy wystąpiły zdecydowanie od jednego dnia, czy też zaczęły się objawiać stopniowo, do aktualnego stanu?

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W aso podłączyli go do kompa i coś im tam wykazało bo słyszałem ich rozmowę ale mówili że wszystko ok.  Auto stało tam prawie 5 godzin bo ponoć ładowali akumulator bo padł z dnia na dzień. Myślę że mogli coś poprzestawiac.   Zaczęło się to podczas powrotu z wakacji. 
    Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
  • Czy temat został rozwiązany bo posiadam ten sam kłopot brak reakcji na pedał gazu później przy odpuszczaniu pedału przyspieszenie 

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?