FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nowy akumulator do Rapida
  • Dzień Dobry Wieczór dla Forumowiczów :-)
    Mam potrzebę zainstalowania akumulatora o większej pojemności. Fabryczny akumulator to wg ASO 12V, 38Ah, prąd rozruchu 175A,
    W ciągu miesiąca będę instalował w Rapidzie kilka odbiorników energii. Jak policzyłem przy używaniu choćby jednego z nich (prąd krótkookresowy przez 5-6 sekund nawet 19A) w czasie postoju ze zgaszonym silnikiem fabryczny akumulator może tego nie wytrzymać. Zatem... muszę wymienić na inny akumulator. Myślałem o firmie Bosch i 50Ah (minimum 45Ah-48Ah).
    Pytanie czy akumulator o takiej pojemności nie będzie zbyt dużym obciążeniem dla alternatora i regulatora napięcia ???
    Czy kiedykolwiek będzie miał szansę na całkowite naładowanie ???
    Może macie w tym temacie doświadczenie ???
    Pozdrawiam Wszystkich
    Robert freshrogh
    Rapida SB | 1.2 TSI 105KM | MY14 | Ambition | Srebrny | 65Kkm | Polska
  • Nie zastanawiaj się czy akumulator wytrzyma takie obciążenie, tylko czy instalacja i bezpieczniki wytrzymają, no chyba, że podepniesz bezpośrednio pod akumulator.
    Rapidy mają sporo elektroniki i takie obciążenia mogą trochę zakłócić elektronikę.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Skoda często do "małych" silników R stosuje akumulator 12 V 36 Ah.
    Jest to wystarczające, ale jest  na granicy stabilności układu. Najprościej obciążenie i stabilizację układu elektrycznego widać przy włączonych światłach przy kręceniu kierownicą. Można obserwować chwilowe przygaszanie świateł.
    Wracając do tematu:
    Nie podajesz jakiego rodzaju masz mieć obciążenie akumulatora? Bo jeśli kilka "uderzeń" jak podajesz - to akumulator wytrzyma. Jak więcej - częściej no to masz problem.
    Akumulator pojemności rzędu 50 Ah jest o 14 Ah większy. Jest to (tylko) 40 % więcej. Pytanie - czy tyle Tobie wystarczy? Samo zwiększenie pojemności akumulatora nie ma wpływu na obciążenie alternatora. Bezpieczniki i regulator napięcia również będą dalej pracować bez zmian. Trudno mówić o całkowitym naładowaniu akumulatora - nawet tego firmowego. Praktycznie po kilku/kilkunastu tygodniach użytkowania każdy akumulator będzie miał 70 - 90%  swojej nominalnej pojemności. Podobnie będzie dla wymienionego, większego akumulatora. Rozwiązanie to podładowanie akumulatora raz na kilka miesięcy (w zależności od użytkowania pojazdu, obciążenia akumulatora, pory roku,...).  
    Sam problem zamiany akumulatora można załatwić bez obsługi ASO. W nowszych rocznikach jest układ kontrolujący stan akumulatora i przy zamianie akumulatora na nowy mogą wystąpić problemy (różnica napięć i pojemności).
    @Freshfrogh czy nie prościej by było założyć/zamocować samodzielny akumulator - np. do bagażnika? Wtedy nie ingerujesz w instalację i nie obciążasz pokładowego akumulatora.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzień Dobry Wszystkim
    @Freshfrogh czy nie prościej by było założyć/zamocować samodzielny akumulator - np. do bagażnika? Wtedy nie ingerujesz w instalację i nie obciążasz pokładowego akumulatora.
    Z tym jest mały problem. Czasami zdarza mi się wozić różne rzeczy i raczej bagażnik muszę mieć luźny. No i jeszcze kwestia solidnego zamocowania akumulatora oraz podładowywania go w trakcie pracy. Generalnie w bagażniku ma być zamocowane body radia. Radio jest czasami włączone przez dobę i 3 razy na minutę potrafi wysłać pakiet danych przy zużyciu maksimum 20A. Zatem pozostaje zasilanie bezpośrednio z akumulatora auta.
    Jako ciekawostkę podam, że Skoda Rapid Spaceback z silnikiem 1.2TSI/66KW/90KM rocznik 2016 ma zainstalowany akumulator 12V 59Ah 320A DIN 640A EN/SAE/GS EFB firmy MLA MOLL.
    I co o tym myślicie ??? I co z tym fantem robić ???
    Bo to, że radio muszę zainstalować to nie ulega wątpliwości. Użytkuję drugie auto z radiem, ale jest ono mniej wygodne i do długich podróży nie nadaje się.
    Pozdrawiam
    Robert
    Rapida SB | 1.2 TSI 105KM | MY14 | Ambition | Srebrny | 65Kkm | Polska
  • Ja w swoim rapidzie mam akumulator firmy exite czy jakoś tak o pojemności jak dobrze pamiętam ~36Ah. Pierwszy oryginalny z tej firmy padł po około 10 miesiącach, w ramach gwarancji został wymieniony na identyczny nowy, gdyż takowy zaleca producent. O dziwo w MY13 lub 14 identycznym SB, ale z 1.2TSI 90KM był mocniejszy ~60Ah, który dostałem na zamianę, póki mój był niesprawny.
    Ze względu, że ostatnio już pomimo co jakiś czas ładuję go prostownikiem do pełna, potrafi wyrzucić mi komunikat komputer pokładowy o LOW BATTERY zastanawiam się nad jego wymianą, który z poniższych będzie lepszym wyborem?
    Bosch S4 0092S40020 52Ah, 470A, L-
    czy może Bosch S5 0092S50020 54Ah, 530A, L-
    Rapid SB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | Blue Denim | 75000km | Częstochowa
  • Wszelkie wyszukiwarki akumulatorów zalecają do tego silnika akumulatory minimum 50A (np.Exide EB500). Dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego Skoda pakuje  takie małe akumulatorki.
    Oba podane przez Ciebie Bosche mają zbliżona pojemność (52,54Ah), ale różnią się prądem rozruchu(470, 530A), wiec brałbym S5. 
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Aktualne silniki benzynowe do R mają rozruszniki wysokoobrotowe, o zmniejszonym poborze prądu. Nie ma potrzeby zasilania takiego rozrusznika z akumulatora o większym prądzie rozruchu. Przy poprzednim akumulatorze 36 Ah przejście na aku rzędu 44 - 45 Ah jest całkiem wystarczającym rozwiązaniem. Przy aku pojemności 50 Ah i więcej, przez rozrusznik płynie jeszcze większy prąd (akumulator ma mniejszy opór wewnętrzny). Na początku układ rozrusznik będzie pracował poprawnie, jednak z czasem jego zachowanie może sprawiać problemy. Może to pochodzić właśnie ze zwiększonych prądów płynących przez elementy rozrusznika.
    Przy zastosowaniu większego akumulatora, mamy na pokładzie dodatkowe, stałe obciążenie zwiększoną wagą akumulatora.
    @fludi - wygląda na to, że masz R bez systemu SS. Nie ma potrzeby stosowania aku AGM, do tych roczników bez SS wystarczy zwykły, bezobsługowy akumulator.
    Moim zdaniem wystarczającym jest przejście na aku pojemności rzędu 50 Ah.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zgadza się nie ma SS.
    Nie kojarzę, jaki obecnie jest prąd rozruchu...natomiast z tego co piszecie wynikałoby, pomimo, że oba są odpowiednie z tych co wybrałem, to jednak przez mniejszy prąd rozruchu lepiej byłoby wybrać tą S4 mimo wszystko, by nie mieć problemów z rozrusznikiem tak?
    Rapid SB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | Blue Denim | 75000km | Częstochowa
  • Kupiłem do jednego ze swoich aut zamiennik VARTY za 230zł z przesyłką. Nic lepszego nie potrzeba.VARTA Black Dynamic RA 595 533. WSZYSTKIE parametry ma jak oryginał.
    A nawet lepsze, bynajmniej teoretycznie. Od praktycznej strony nie zauważyłem różnicy.
    ORYGINAŁ:
    Banner 5KO 915 105 A (44Ah, 220A rozruch wg DIN, a wg EN 360A)

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?