FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Alternator - demontaż i montaż
  • Zastosowany alternator w Rapidzie nie ma jednej konstrukcji. Różnią się wykonaniem, układem mechanicznym, rodzajem wtyczki. Regulatory są firmy Bosch lub Valeo. Niemniej zasady demontażu i układy elektryczne są zbliżone.

    Demontaż alternatora:
    - odłącz kabel "-" akumulatora,
    - zdemontuj pasek wieloklinowy,

    Dla silników 1.2/1.4 TSI i Common Rail:
    - zdemontuj dolną osłonę silnika,
    - (dla pojazdów z klimatyzacją) zdemontuj kompresor klimatyzacji bez rozłączania obiegu czynnika chłodzącego, kompresor zawieś z boku tak, by nie łamać i obciążać przewody klimatyzacji,

    Dla silnika 1.4 TSI - zdemontuj uchwyt z rolką napinającą pasek klinowy,

    Dla silnika 1.2 TSI - zdemonuj rolkę prowadzącą ze śrubą,

    Dalej wszystkie silniki:
    - ściągnij z nakrętki B+ osłonę, odkręć nakrętkę i odłącz przewód elektryczny,
    - odłącz wtyczkę,
    - odkręć nakrętkę mocującą (3,2 Nm) uchwytu prowadzenia, przewód odsuń na bok,
    - wykręć 2 śruby mocujące (23 Nm),

    Dla silników 1.2/1.4 TSI i Common Rail:
    - alternator wyjmij w dół,

    Pozostałe silniki:
    - alternator wyjmij w górę.

    Montaż:
    montaż przeprowadź w kolejności odwrotnej, przy czym:
    - dla ułatwienia montażu wypchnij tulejki dystansowe pod śrubami o ok. 3 mm,
    - dla poprawnego dokręcania przewodu B+ zastosuj nową nakrętkę samozabezpieczającą, moment dokręcenia 20 Nm.
    alternator 9.jpg
    800 x 600 - 290K
    alternator 2.jpg
    800 x 600 - 218K
    alternator 7.jpg
    800 x 600 - 341K
    alternator 8.jpg
    800 x 600 - 364K
    alternator 1.jpg
    800 x 600 - 199K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nie dałoby rady wszystkich tych opisów napraw dodawać w jedna kategorie postów: Naprawy, Zrób to sam, ...
    Te porady są bardzo dobre i wielu użytkownikom napewno się przydadzą chociażby po okresie gwarancji by zaoszczędzić na serwisie.
    A zgrupowanie ich w jednym miejscu napewno ułatwiło by wyszukiwanie potrzebnego dla każdego tematu.
    Tak czy inaczej nie zaprzestawaj tych opisów tylko dawaj ich więcej jeśli możesz.
    Pozdrawiam 
    Rafał 
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Nie bardzo rozumiem o co chodzi ...  Jestem w dziale ZTS. I chyba tak jest dobrze?
    Jak to mamy poprawić czy zmienić?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Faktycznie nie zauważyłem.
    Tak wydaje mi się ze jest ok.
    Właśnie o to mi chodziło.
    Tylko żeby ktos nie naśmieci innymi tematami.
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • W asortymencie Skody jest spora ilość alternatorów. Podobnie jest z regulatorami napięcia. W katalogach można znaleźć m.in. takie oznaczenia regulatorów:
    06F903803B
    070903803B
    06B903803B
    06F903803B
    06F903803C
    03C903803
    07K903803
    06E903803G
    06E903803F
    Okazuje się, że te regulatory są stosowane również w innych koncernowych alternatorach, do różnej mocy alternatorów.
    Sprawdzenie szczotek regulatora napięcia alternatora:
    długość nowych szczotek to 12 mm,
    graniczna długość zużytych szczotek to 5 mm,
    wzajemna tolerancja długości szczotek to +1 mm.

    Na zdjeciu regulator 1 jest oznaczenie 038903803E, jeszcze inne, niż podawałem.
    Na zdjęciu regulator 2 i regulator 3 szczotki są osłonięte plastikiem.
    regulator 1.jpg
    600 x 600 - 158K
    regulator 2.jpg
    600 x 600 - 146K
    regulator 3.jpg
    600 x 600 - 171K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Demontaż regulatora napięcia Bosch:
    - odkręć nakrętki mocujące -1- i wykręć śrubę zabezpieczającą pokrywy -2-,
    - zdejmij osłonę regulatora,
    - wykręć 2 śruby mocujące regulator napięcia, wyjmij regulator.
    Montaż należy przeprowadzić w kolejności odwrotnej.

    demontaż reg Bosch 1.jpg
    800 x 600 - 204K
    demontaż reg Bosch 2.jpg
    800 x 600 - 233K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Demontaż regulatora napięcia Valeo:
    - wyciśnij pokrywę regulatora na tylnej stronie alternatora -strzałki-,
    - zdejmij pokrywę,
    - wykręć 2 śruby -1- i nakrętkę -2-,
    - zdejmij regulator napięcia.
    Montaż przeprowadź w kolejności odwrotnej.

    demontaż reg Valeo 1.jpg
    800 x 600 - 197K
    demontaż reg Valeo 2.jpg
    825 x 619 - 243K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wie ktos moze czy technicznie istnieje mozliwosc "wlozenia" alternatora z 1.4 do 1.2 TSI ?
    Rapid LB | 1.2 105KM | MY15 | Style Plus| Biel Candy | Rybnik
  • Demontaż alternatora w R 1.2 MPI instrukcja? 

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?