Zastosowany alternator w Rapidzie nie ma jednej konstrukcji. Różnią się wykonaniem, układem mechanicznym, rodzajem wtyczki. Regulatory są firmy Bosch lub Valeo. Niemniej zasady demontażu i układy elektryczne są zbliżone.
Dla silników 1.2/1.4 TSI i Common Rail: - zdemontuj dolną osłonę silnika, - (dla pojazdów z klimatyzacją) zdemontuj kompresor klimatyzacji bez rozłączania obiegu czynnika chłodzącego, kompresor zawieś z boku tak, by nie łamać i obciążać przewody klimatyzacji,
Dla silnika 1.4 TSI - zdemontuj uchwyt z rolką napinającą pasek klinowy,
Dla silnika 1.2 TSI - zdemonuj rolkę prowadzącą ze śrubą,
Dalej wszystkie silniki: - ściągnij z nakrętki B+ osłonę, odkręć nakrętkę i odłącz przewód elektryczny, - odłącz wtyczkę, - odkręć nakrętkę mocującą (3,2 Nm) uchwytu prowadzenia, przewód odsuń na bok, - wykręć 2 śruby mocujące (23 Nm),
Dla silników 1.2/1.4 TSI i Common Rail: - alternator wyjmij w dół,
Pozostałe silniki: - alternator wyjmij w górę.
Montaż: montaż przeprowadź w kolejności odwrotnej, przy czym: - dla ułatwienia montażu wypchnij tulejki dystansowe pod śrubami o ok. 3 mm, - dla poprawnego dokręcania przewodu B+ zastosuj nową nakrętkę samozabezpieczającą, moment dokręcenia 20 Nm.
Nie dałoby rady wszystkich tych opisów napraw dodawać w jedna kategorie postów: Naprawy, Zrób to sam, ... Te porady są bardzo dobre i wielu użytkownikom napewno się przydadzą chociażby po okresie gwarancji by zaoszczędzić na serwisie. A zgrupowanie ich w jednym miejscu napewno ułatwiło by wyszukiwanie potrzebnego dla każdego tematu. Tak czy inaczej nie zaprzestawaj tych opisów tylko dawaj ich więcej jeśli możesz. Pozdrawiam Rafał
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
W asortymencie Skody jest spora ilość alternatorów. Podobnie jest z regulatorami napięcia. W katalogach można znaleźć m.in. takie oznaczenia regulatorów: 06F903803B 070903803B 06B903803B 06F903803B 06F903803C 03C903803 07K903803 06E903803G 06E903803F Okazuje się, że te regulatory są stosowane również w innych koncernowych alternatorach, do różnej mocy alternatorów. Sprawdzenie szczotek regulatora napięcia alternatora: długość nowych szczotek to 12 mm, graniczna długość zużytych szczotek to 5 mm, wzajemna tolerancja długości szczotek to +1 mm.
Na zdjeciu regulator 1 jest oznaczenie 038903803E, jeszcze inne, niż podawałem. Na zdjęciu regulator 2 i regulator 3 szczotki są osłonięte plastikiem.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.