Witam... Mocno zastanawiam się nad kupnem Rapida 1.2 tsi 105KM są teraz na niego duże upusty, ale naczytałem się trochę o rozrządzie, że jest mocno awaryjny i nie wiem czy to dotyczy też Rapidków z tego roku czy są one już poprawione??? W podobnej cenie można kupić Fabie Combi 3 1.2 tsi 110KM tylko ta już jest na pasku ale czy to jest sprawdzony silnik, jest sporo mniejsza w środku ale ma fajną moim zdaniem linie... coś podpowiecie????
mam 1.2 TSI 77kW 105KM, są na łańcuchu, a usterki z łańcuchem już nie występują to stare dzieje i to we fabiach 2 się zdarzało lata 2011-2012, osobiście nie mam zaufania do pasków więc ile się da to dla mnie auto na łańcuchu, ale ile ludzi tyle zdań, ja wybrałbym po raz drugi Rapida, więcej miejsca, spalanie podobne jak we fabii ogólnie ładniejszy design. Wybór należy do Ciebie ;-)
Na temat silnika 1.2 TSI już sporo tu było informacji. Podobnie na necie. Ale sporo informacji posiada punkt "odniesienia" do silników TSI przed kilku lat. Rzeczywiście - te silniki miały niedopracowaną konstrukcję rozrządu. Najczęściej padał łańcuch. Od 2011 roku - konstrukcja rozrządu została zasadniczo poprawiona, nawet ze zmianami w samym korpusie silnika. Aktualnie wszystkie nowe Rapidy mają więc rozwiązany problem rozrządu niejako automatycznie. Druga kwestia - to nowa Fabia III ma nowy silnik TSI - ale ze zmienioną głowicą. Zamiast łańcucha rozrządu - jest pasek. Napędza 2 wałki z 16 zaworami. Aktualny silnik TSI do rapida - ma 1 wałek i 8 zaworów. Charakterystyką silniki te praktycznie nie różnią się. Moment jest taki sam, w górnym zakresie obrotów elektronika silnika jest ustawiona na kilka koni więcej niż dotychczasowy silnik w Rapidzie. Ale nikt nie kręci w normalnej eksploatacji na maksa, stąd silniki w porównaniu do 3 tys obr. są praktycznie identyczne. Na pewno znajdziesz czas - i nawet na naszym forum jest sporo o silnikach. Jak nie - to są fora o zbliżonej tematyce. Co do wyboru - każdy ma swoje "kryteria", które uwzględnia przy zakupie. Kiedyś miałem Skodę kombi. Jednak dopiero Rapid Liftback przekonał mnie do przejścia na "klasykę". I nie żałuję. Pozdrawiam
A od kiedy jezdzisz Rapidkiem i ile przejechane??? Oczywiście zgodzę się, że jest więcej miejsca a nawet duuuuużo więcej....warto dopłacić te 2500 tysia do 105KM jak większość samochodzik będzie jezdził po miescie z dwójką dzieci, bo w dłuższe trasy to raczej na wakacje 2-3 razy do roku ?
ja jeżdżę od października 2014, lecz przed rapidem miałem większy samochód MG ZT, miał 190KM silnik 2,5, i mogę powiedzieć że w porównaniu rapid wypada całkiem nieźle przyspieszenie ekstra i choć zewnątrz mniejszy to w środku ma dużo więcej miejsca na nogi i w ogóle jest super ;-) a przede wszystkim jest NOWY a nie czternastoletni ;-) może trochę nie na Twoje pytanie się wypowiedziałem ale tak jest ;-)
Moim zdania pomiędzy F3 a R nie ma jakieś przepaści dizajnerskiej. @Mrozek jak cenisz sobie przestrzeń to ostro wal w R LB, miejsca wg. na tyle dużo dziwie się jak przy rozstawie osi 2603 potrafili to wygospodarować do tego 550 l bagażnika który w połączeniu z funkcjonalnością otwierania 5 tych drzwi daje wrażenie kufra którego nie da się przepełnić!!!
Dla przykładu mam również Astrę III kombi i ma rozstaw 2703 i 500l bagażnik a w wewnątrz zarówno z przodu jak i z tyłu jest mniej miejsca
Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
Ja nie zamienilbym rapida na fabie... Rapid jest dla rodziny mega praktyczny i przestronny!!! Fabia zbyt mała na taką cenę...moim zdaniem R LB jest bezkonkurencyjny... A mój silnik to tylko mpi a o tak jestem mega zadowolony...:-)
Troche opini poczytałem i doszedłem do wniosku, że jeżeli kupuje samochód głównie do miasta no ze 3 razy do roku jakies wakacje czyli trasa to tsi 85KM chyba w zupełności wystarczy????
Mrozek masz takie potrzeby jak ja:) TSI 85 na 100% wystarczy. Ja mam MPI i jestem zadowolony. Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale po mieście przyjemnie się jeździ a na trasie o dziwo, wcale mu nie brakuje. Ja zazwyczaj z rodzinką na trasie jeżdze max 130km/h. Mój MPI sprawdza się przyzwoicie.Na 5 biegu ciągnie fajnie i lekko. Jeśli chodzi o wyprzedzanie, wszyscy pisali, że trzeba dobrze przemyśleć itd. Ja sam się przekonałem, że nie ma z tym większych problemów. Nauczyłem się tego silnika i jazda sprawia mi wiele przyjemności i satysfakcji... a charakterystyczny "warkot" trzech cylindrów jest naprawde fajny, moja żona jest nim zauroczona:) i podoba jej się, jak ona to mówi, lubi słyszeć fajny silnik, jak dodaje gazu:)
@Mrozek - silnik 1.2 TSI, 85 KM ma takie dane fabryczne. Okazuje się, że po dotarciu silnik ma moc większą od nominalnej. Chodzi o to, że po czasie, firmowy silnik powinien mieć nominalną moc taką, jak w dokumentacji. Stąd te silniki mają na dzień dobry ok. 90 - 93 KM. Dokładna wartość jest różna - w zależności od sposobu dotarcia. Silnik mocniejszy - 105 KM też ma moc ponad 110 KM. By poznać wartości poszczególnych samochodów, trzeba by skorzystać (odpłatnie) z hamowni. Ale to już mało kto robi. W praktyce - oba silniki do ok. 3 tys obr/min. mają podobne charakterystyki. Dopłaca się do softwaru i do skrzyni 6 biegowej. Jak normalnie będziesz wykorzystywał auto - to 1.2 TSI 85 KM spełni swoje zadanie na medal. Pozdrawiam
Panowie jeszcze podpytam.....już chyba od kilku osób słyszałem "nie kupuj silników TSI" dużo tych samochodów przechodzi remont silników jak mają 40-50-60 tys przebiegu "kup człowieku wolnossący" i teraz mam dylemat , a mówił to człowiek który sprzedaje tłoki pierścienie etc...??????
Wiesz...komórki też zabijają, lapotopy powodują niepłodności u facetów itp. Przy Octavi, Superbie Np juz nie ma innych benzynowych. U innych marek juz zaczyna być podobnie. Wiec o czymś to jednak świadczy.
A widzisz. A szkoda, bo jest tak samo na temat jak druga część bo jest to tak samo prawdziwe jak to że tsi remontujesz po 40 tyś :). Taka legenda. A jak sie tego obawiasz to masz przedłużona gwarancję do 120 tyś i Skoda by raczej jej nie dawała jak by musiała parę razy silnik remontować.
@Mrozek - łatwo sobie obliczysz sam: 40 - 60 tys km przebiegu - to masz akurat silniki sprzed 2012 r. Właśnie wtedy skończyły się problemy z awaryjnymi rozrządami silników TSI. Te "awaryjne" silniki były montowane do Fabii, Octavii i do pojazdów VW. Została poprawiona konstrukcja bloku silnika oraz zastosowano inny (szerszy) łańcuch. Silniki po 2012 - czyli cała seria silników 1.2 TSI montowanych (m.in. do Rapida) ma już problem rozrządu rozwiązany. Dzisiaj kupując nowego Rapida należy zastanowić się nad innymi aspektami technicznymi pojazdu i jego wyposażenia, bez zmartwienia o wytrzymałość rozrządu. Jak się decydujesz na kupno TSI - to polecam. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.