Wczoraj zaobserwowałem jednostajny dźwięk tarcia w momencie max skręcenia kół w lewo lub prawo przy oczywiście małej prędkości. Dźwięk tak jak by szorowania klocka o tarcze...ale czy na pewno ? Możliwe że po prostu klocki nie są jeszcze ułożone i tak może być czy to coś innego ? Oglądałem nadkola, opony i nic nie zauważyłem. Dochodzą jeszcze piasty ale w nowy aucie ?
temat jest już opisany w temacie "wychodzą już jakieś wady" oraz "czy byliście w aso ...." jest to jak koledzy opisują forumowicze dość częsta przypadłość o różnym podłożu.
Powracając na chwilę do tematu - byłem na serwisie, okazało się że gumowa osłona prawego przegubu zew. wydaje taki dźwięki jak koło jest w max skręcie w prawo. Mechanik nie miał pojęcia od czego to może być, powiedział żeby obserwować i ew. jeżeli dojdzie do uszkodzenia osłony przyjechać na wymianę. Zapewnił że sam przegub na pewno jest sprawny a dźwięk pochodzi z samej osłony i faktycznie tak jest. Poczekam do wyższych temperatur, może osłona się "ułoży", a jeżeli nie to zażądam wymiany.
Niezły bajer, jak zwykle. Jeżeli guma i Ci pęknie i nie zauważysz tego od razu (a dlaczego miałbyś zauważyć, przecież co 10 min. nie będziesz się schylał pod samochód) to naleci piachu, brudu i czego tam jeszcze i uszkodzi przegub. Ciekawe jak wtedy podejdzie do tego serwis.
ja tez tak mam ze na skreconych na maksa kolach takie jakby tarcie czy ukladanie sie gumy pod ciezarem w kazdym badz razie na zimowkach tego nie mialem dopiero teraz po zmianie na letnie slysze
Rapid LB | 1.2 tsi 105KM | MY14 |ambition max | bialy candy | 30000km | szczecin
Kiedy przegub zaczyna pękać, to robi to "powoli". Powstaje wpierw 2-3 cm szpara na jednym zgięciu, z czasem przybiera na długości, wzdłuż obwodu. Najczęściej sam przegub, pomimo pęknięcia jest dalej stosunkowo dobrze chroniony, bo ta szczelina jest minimalna. Dopiero przy większym skręcie kół dochodzi do większego rozwarcia. Ale przecież ponad 95% jazdy odbywa się przy nie skręconych kołach, więc nie ma wielkiego zagrożenia dla samego przegubu. Skąd się bierze pękanie osłony? Podczas zakładania (najczęściej metalowych) pierścieni zabezpieczających, przegub powiniem być "luźny" - inaczej nie skręcony. Po założeniu pierwszego pierścienia należałoby drugi koniec osłony pokręcić poosiowo, by osłona wybrała swoją naturalną pozycję. Jednak podejrzewam, że przy wyśrubowanych normach czasowych na linii montażowej nie za bardzo jest czas na takie szczegóły. Jedynie co warto podczas użytkowania - to obserwować, czy wokół przegubu nie pokazuje się wyrzucany siłą odśrodkową smar stały. To jest sygnał do interwencji.
I ja potwierdzę. W zasadzie nie wiele po nowości. Zarówno na zimówkach na felgach 15x6,0 jak i na aluskach 15x6,5. Czy w lewo czy prawo słychać takie szuranie.
ja też to mam w swojej R LB 1.2 105 KM. kupiłem ją 29.10.2014 roku. przy max skręcie w lewo lub w prawo. kierownik serwisu w odp na maila o moich spostrzeżeniach powiedział że może to być szum pompy wspomagania, a przecież to występuje tylko przy max skręcie. co prawda na letnich jeździłem tylko 1 dzień więc nie mogłem tego wtedy zaobserwować
@lukstar zmień kierownika serwisu. Wszystkie Rapidy od grudnia 2013 roku mają wspomaganie elektryczne więc o jakiej on pompie Ci pisze jak masz auto z października 2014 r.?
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.