Panowie czy w Waszych Rapidach po uruchomieniu silnika, po dłuższym postoju ( min.12h ) silnik zawsze pracuje na obrotach około 1200obr/min ,mimo że na dworze panuje temperatura powyżej 25 stopni ? Dodam ,że zanim zamknę garaż ( około 1min ) obroty spadają do 800obr/min. Założyłem wątek tylko dlatego ,że wczoraj na dworze 13 stopni a auto po uruchomieniu miało od razu 800 obr/min. "Dziwne" ,Nie zaszkodzi zapytać się kolegów forumowiczów . Poza tym auto sprawuje się bez zarzutów.
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
@jercen Ja wszystko rozumiem , ale skąd wiesz , że czytałem wątek o turbinie ? Widać masz wiedzę i kupę dyskusji za sobą i za to szacun. Zapytam tylko o jedno Ciebie lub innych ,którzy czytali posty w temacie Turbina . Dlaczego obroty nawet w temperaturze zew 35 stopni , a w garażu blaszaku pewnie nawet większej też występuje takie zjawisko opisane w moim wątku ? I dlaczego przy temperaturze 13 stopni na zewnątrz obroty ( już drugi raz się tak zdarzyło w tym tygodniu ) od razu były na poziomie 800 obr/min . Z góry dziękuję
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Bo zjawisko to wystepuje tylko od temp. Powyzej 16-18 stopni, taka jest specyfika zastosowana przez skode, gdy temp spadnie ponizej wspomnianych wyzej, obroty sa normalne od poczatku. Sam mam do tego spore zastrzezenia ale teraz gdy zrobilo sie chlodniej podwyzszonych obrotow nie ma.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@Gross81 , świetnie i dzięki . Rozumiem te minimalne 16 - 18 stopni . A jakie jest powiedzmy kolejne minimum temperatury ( jesień zima ) , kiedy obroty też są wyższe po odpaleniu ? Czy też jest jakiś zakres np. Poniżej 0 stopni ?
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
przy minusowy temp. obroty naturalnie sa wyzsze ale z tego co pamietam nie jest to 1200 tak jak przy tym rozgrzewaniu katalizatora pow.18 stopni. a raczej ok 1000, wszystko zalezy od mrozu i gdzie stał samochod
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Dzisiaj przy okazji przeglądu ....pisze po raz 3 na różnych wątkach ;) zapytałem w serwisie o te obroty i faktycznie gość potwierdził opcje z katalizatorem i jeszcze dodał ze podniesione obroty pojawiają się w momencie doładowania akumulatora gdy komputer stwierdzi jakiś spadek napięcia ale generalnie chodzi o katalizator i o normę spalania euro 5
Jak chcesz zmniejszyć czas podwyższonych obrotów to nie przekręcaj temperatury ogrzewania na maxa. U mnie jak porzekręcę na max ciepłe to podwyższone obroty trzymają się długo. Wystarczy cofnąć troszkę pokrętło i przygazować na postoju i obroty spadają. Identycznie działa zgaszenie i zapalenie silnika. Tak jakby komputer niewychwytywał jakiegoś czujnika. Co chodzi o spalanie to różnica 0,3 jest dobrym wynikiem. Na krótkich odcinkach ta różnica może być większa, bo zimny silnik zużywa więcej na podwyższone opory silnika i zawieszenia, ogrzewanie wnętrza( dmuchawa na Maxa), lusterek, szyby tylnej,
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@amiskiew podwyższone obroty przy ustawieniu ogrzewania na max, są skutkiem załączenia się elektrycznej grzałki w celu szybszego ogrzania kabiny. Warunek jaki musi być spełniony to temp. zew <4st.
@supermajku - odśnieżanie trwa ok 4-5 minut, a z tego co pamiętam samochody np. Duży Fiat, Łada czy Skoda 100 rozgrzewali aż ruszy się wskaźnik temperatury :-)
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Mam takie pytanie. Przy obecnych temperaturach gdy zapalam zimny silnik przy zakreceniu rozrusznika obroty skaczą mi na jakieś 1500 i zaraz spadają do tysiąca i po chwili normie się w okolicach 800 obrotów. Chciałem się spytać czy ten pierwszy skok na 1500 obrotów jest normalny i u Was też tak jest? Juz przy kolejnym zapaleniu albo jak silnik jest zimny obroty są maksymalnie przy 1000. Dodatkowo chciałem spytać czy u Was też osłona podwozia jest pod spodem nie rona. Tzn z tylu w okolicach tylnych kół tam gdzie wiszą linki od hamulca z prawej strony mam tak trójkąt dodatkowej osłony podwozia a z lewej strony juz nie. Choc widać ze tam też jest jakby miejsce by go założyć można było. Ale napewno nic nie zgubiłem i tak bylo od nowości. Ten trójkąt osłony jakoś tak poza tym bardziej odstaje i rzuca się w 9czy 0atrzac 9d boku auta. Pozdrawiam Rafal
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Witam serdecznie, pisze ponieważ zauważyłem w swoim Rapidzie dziwny objaw gdy odpalam auto na zimno po dłuższym postoju. Mianowicie obroty przy odpalaniu podskakują mi dokładnie na 1750obr (kreska poniżej 2000obr) po czym odrazu spadaja w okolice 1000 a za chwilke już właściwie na mniej wiecej 700obr dodam że nic nie faluje, nie słysze terkotania po prostu jakby przygazowanie gdy skaczą obroty przy odpalaniu. Troche się tym martwie i chciałem dowiedzieć sie czy też tak macie ? pozdrawiam Mateusz
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
Dawne silniki z gaźnikiem i ręcznym ssaniem potrafiły wejść na 2000 obr/min. Dzisiaj zamiast ręcznego ssania komp sam steruje wielkością wtrysku paliwa, jego czasem ,... co nas wyręcza we włączaniu i wyłączaniu ssania i sam stosownie do warunków (sygnałów z czujników) zmienia te parametry. Stąd w zależności od pory roku (!) - temperatury zewnętrznej, temp. cieczy, czasu ostatniego wyłączenia, ... odbieramy to jako podniesione obroty po uruchomieniu silnika. Przy czym to jest normalne zachowanie całego zespołu elektroniki i mechaniki samochodu.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.