FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Dyrektywa GVO czyli "Serwis poza ASO, ale bez utraty gwarancji"
  • W związku z tym, że ASO jest za drogie w stosunku do tego co oferuje, poszukuję alternatywy. Ważnym aspektem całej sprawy jest utrzymanie gwarancji i spełnienie wymogów leasingodawcy co do serwisowania samochodu. Przeglądając świat chętnie podzielę się wiedzą i szczegółami całego zamieszania. Na wstępie podam ciekawy artykuł. zapraszam do lektury.
    Serwis poza ASO, ale bez utraty gwarancji

    Mija czwarty rok od wprowadzenia rozporządzenia Komisji Europejskiej, popularnie zwanego GVO, które umożliwia naprawę i serwisowanie samochodu poza siecią ASO bez utraty gwarancji. Jak wynika z badań, zaledwie jedna piąta właścicieli pojazdów korzysta z tej możliwości, a wielu kierowców nie wie nawet o takiej możliwości.

    W czerwcu 2010 roku zostały wprowadzone przepisy dotyczące stosowania w sektorze motoryzacyjnym europejskiego prawa o konkurencji. Przeprowadzone badanie wykazało, że niecałe 70 proc. konsumentów słyszało o tym rozporządzeniu, ale tylko 23 proc. właścicieli pojazdów w czasie trwania gwarancji zdecydowało się dokonać przeglądu lub naprawy poza siecią ASO.

    – Zapis obowiązującego obecnie rozporządzenia Komisji UE zakazuje uzależniania ważności gwarancji od tego, czy nabywca danego pojazdu dokonuje napraw i przeglądów w autoryzowanej sieci naprawczej – wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl – Warto więc pamiętać, że diler nie może zmusić właściciela pojazdu do serwisowania go w sieci ASO. Może jednak zaoferować pakiety przedłużonej gwarancji, pakiety assistance lub inne ubezpieczenia, które w warunkach szczególnych mają zawartą klauzulę, że konieczne jest serwisowanie w autoryzowanym warsztacie. Jest to działanie w pełni zgodne z prawem, warto więc dokładnie zapoznać się z podpisywanymi dokumentami.

    Najczęstszymi powodami wymienianymi przez osoby, które słyszały o unijnych wytycznych, ale nie korzystają z możliwości serwisowania pojazdów na gwarancji poza siecią autoryzowanych serwisów są: „nieznajomość aktów prawnych, które regulują to zagadnienie” oraz „strach przed utratą gwarancji”. Z 33 proc. ankietowanych, którym nieznane są obowiązujące rozporządzenia Komisji UE, 42 proc. nie wyraziło zainteresowania korzystania z dodatkowych przywilejów.

    Na co uważać, aby nie stracić gwarancji?
    – Zanim wybierzemy się do warsztatu niebędącego w autoryzowanej sieci danego producenta, warto sprawdzić, jakie kryteria jakościowe określił on dla ASO. Jeżeli serwis niezależny spełnia te warunki nie utracimy gwarancji – wyjaśnia Piotr Ciesielski – Trzeba więc wybrać taki warsztat, który ma odpowiednie wyposażenie, a procedura i technologia napraw jest zgodna z tą, którą jest wykorzystywana w serwisach autoryzowanych.
    Podczas wizyty w warsztacie niezależnym warto zadbać, aby w książce serwisowej pojazdu znalazły się odpowiednie wpisy, które będą potwierdzone posiadanymi rachunkami, fakturami lub potwierdzeniami wykonania danej usługi. Ważnym elementem całej dokumentacji będą również wydruki z komputera diagnostycznego oraz numery katalogowe części oraz specyfikacje wymienianych płynów.

    Skompletowanie całej dokumentacji związanej z serwisowaniem samochodu poza siecią ASO jest o tyle ważne, że jeżeli serwis autoryzowany odmówi naprawy pojazdu w ramach gwarancji, należy niezwłocznie zażądać, aby decyzja i argumenty zostały przedstawione na piśmie. Należy bowiem pamiętać, że producenci mają prawo do takiej odmowy, jeżeli udowodnią, że bezpośrednią przyczyną powstania usterki jest przegląd lub naprawa przeprowadzone wadliwie lub niezgodnie ze specyfikacją ustaloną przez producenta.

    Co więcej, mamy prawo udać się do dowolnego warsztatu (również ASO) z częściami zamiennymi zatwierdzonymi przez producenta, a kupionymi na własną rękę i zlecić ich montaż. W tej sytuacji, jeśli zachowana zostaje procedura i technologia montażu zalecana przez producenta, również nie stracimy gwarancji.

    Wybierając warsztat niezależny zadbajmy o to, aby użył zatwierdzonych przez producenta części zamiennych. To niezwykle ważne, aby nie stracić gwarancji. Tak zwane oryginalne części nie muszą być zapakowane w opakowanie z logo producenta samochodów, wystarczy jeżeli będą zgodne z normami producenta. Sprawa dotyczy zarówno zamienników, jak i podzespołów tak zwanego „pierwszego montażu”.

    Na koniec warto pamiętać, że możemy dokonywać poza siecią ASO naprawy pozagwarancyjne, ale bezpłatne naprawy gwarancyjne muszą już być wykonywane w sieci autoryzowanych warsztatów.

    (źródło: Allegro.pl)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • To jest zbyt piękne aby było prawdziwe. A rzeczywistości pewnie trzeba będzie się szlajać po sądach. Ale niech się wypowie może ktoś kto z tego kożystał i nie miał potem problemów z gwarancją. 

    ----------

    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z przeglądami gwarancyjnymi z poza ASO?
    Chłopaki z Interauto w Krakowie mnie na tyle zniesmaczyli swoją jakością napraw, że postanowiłem się przenieść do serwisów niezależnych. Ale chcę to zrobić tak aby nie utracić gwarancji. 
    Ktoś wie jak takie coś zrobić i ewentualnie może polecić jakiś taki warsztat w okolicy Chrzanowa, Krakowa lub Skawiny?
  • Duża część z nas ma wykupioną dodatkową gwarancję, która w tym wypadku nie podlega tej dyrektywie. A więc jadąc nawet w okresie podstawowej gwarancji po za ASO, automatycznie tracimy prawo do korzystania z dodatkowej gwarancji, za którą zapłaciliśmy.

    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Ciekawe muszę to sprawdzić co mi w aso powiedzą i poczytać o tym dokładniej.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Więc. Na pewno można mieć swoje materiały.... Ktoś pisał ze stracił gwarancje bo przewód elektryczny poprowadził. Mam dobra wiadomość ze jednak zachował ją. Serwis musi udowodnić bezpośredni związek przyczynowo skutkowy usterki na skutek samowoli.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Obawiam się, że w Polsce może być problem. Szczególnie jeśli chodzi o gwarancję dodatkową. Jest to gwarancja Škody z zastrzeżeniem serwisowania u nich. Więc prawo prawem, ale Skoda wie swoje i takie sprawy mogą skończyć się tylko w sądzie.
    Ps. Czyżbyś był w Interauto na Kocmyrzowskiej? :-) 
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Temat już był opisywany. W związku z tym, że mi serwis przypada co 5-6 tygodni często auto serwisuję. Temat trochę zagłębiłem. W grupie vag rozumieją to tak, że nie autoryzowany warsztat musi dysponować technologią serwisową koncernu, czytaj: kupić książkę sam naprawiam skodę by vag za> 20 000 pln.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • amiskiew 
    Auto serwisuję na Zakopiańskiej.

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?