FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Moja dzisiejsza wizyta w ASO... brak słów!
  • Cześć koledzy!

    Wstęp: Ostatnio dopinałem, wcześniej odkładane, sprawy z R... tydzień temu wymieniali mi poduszkę pod skrzynią biegów, wczoraj zgłosiłem w moim ASO kilka rzeczy do poprawki, m.in głośny dźwięk silnika podczas jazdy po dodaniu gazu, oczywiście tłumaczenie, że jest OK, i tak ma być... przewidziałem to i zawczasu umówiłem wizytę u konkurencji (nigdy wcześniej nie byłem w innym ASO, cały czas w tym, w którym kupiłem, można rzec lojalny klient ze mnie ;-)...

    Wizyta: Jestem w nowym ASO, mówię o co chodzi, wspominam również o porannym warkocie, etc. po 10 minutach, obejrzeniu książki serwisowej, omówieniu spraw, od usterek, przez auto zastępcze, po ważność gaśnicy... następuje chwila milczenia i miły Pan pyta:
    - czy auto było jako pokazowe?
    - mówię, oczywiście że nie!
    - hmm... bo mam  tu małe rozbieżności w systemie... hmm...
    (i widzę na jego twarzy, że już coś wie i nie wie jak ma mi to powiedzieć ;-)
    - dopytuję więc, czy jest jakiś problem, o co chodzi?
    - a więc, mam w systemie, że auto było "rejestrowane" w listopadzie 2013
    - w listopadzie? kupowałem i rejestrowałem w styczniu 2014
    - w systemie widnieje "zgłoszenie serwisowe" na listopad 2013!
    - a czego dotyczy?
    - że coś było z bagażnikiem, wymieniana było tapicerka w bagażniku...
    I w tym momencie dostałem olśnienia! Koledzy, pamiętacie jeszcze jak kiedyś walczyłem z wodą zbierającą się we wnęce koła zapasowego w bagażniku, byłem z tym u nich kilka razy, przy okazji zarysowali mi auto i lampę, potem lampę krzywo spasowali i znowu musiałem przyjeżdżać... do sedna, puzle się poskładały... sprawy niewypowiedziane, stały się dla mnie oczywiste...
    - szok, zdziwienie, etc. miły Pan na to, że w systemie ma jasno, że gwarancja się już dla mnie skończyła 2 miesiące temu
    - teraz mówiąc kolokwialnie: "kopara mi opadła"
    - ok, po chwili konsternacji, nastąpiła konwersacja, w której to dopytałem o szczegóły.
    Opis jak przebiegała wizyta, przedstawię w innych wątkach, szczegółową opinię o obu ASO (nowym i starym) też wystawię.

    Reasumując: Koledzy, jako że już ochłonąłem, to piszę to bez emocji. Nie będę mówił więcej, nie wykluczone, że w poniedziałek dzwonię do prawnika.
    Aha no i oczywiście nowe ASO zgodnie z procedurą naliczyło opłatę za wizytę, (nieźle nie, mam gwarancję i muszę płacić, no cóż, ale nowe ASO w pełni rozumiem), oczywiście powiedziałem, że zapłacę i proszę o weryfikację zgłoszenia... pod koniec wizyty, otrzymałem info, że salony się zdzwoniły i nic nie płacę. Ta płatność była dla mnie mało istotna, ale to dlaczego nie zostałem poinformowany, że auto było naprawiane przed kupnem oraz to że faktycznie nie zostało naprawione i później się borykałem z problemem to już istotne jest.

    ps. zauważcie, że nigdzie nie wymieniłem nazw ASO (nie dzisiaj ;-) ale wiem, że wyleczyłem się ze starego ASO, z marki Skoda chyba też, a może nawet z VAG... aha jak będę kupował następne auto to idę z rzeczoznawcą i z miernikiem lakieru, a jak ktoś się będzie śmiał, to mam to w D.
    ps. Takie moje rady dla Was...
    1. Geometria i zbieżność każdemu przysługuje do 5000km (ja za nią płaciłem, w promocji 145zł)
    2. "Pewna grupa R", ma zbyt miękkie poduszki pod skrzynią... jak twierdzi mechanik, padną na 100% kwestia czasu
    3. Rozmawiałem z mistrzem m.... jak to jest z tym olejem zmieniać przy 10, 15, a może 30kkm... ja zmieniłem przy 25kkm. Odpowiedź: po długim wywodzie o olejach LL i przebiegach 30kkm... krótko spytałem, a jak Pan uważa (mając na uwadze jego wiedzę i doświadczenie)... odpowiedź max po 15kkm !!! 

    Wczoraj w ASO, dzisiaj w ASO, mam dość na dziś... ale jest ok, piwko piję, już jest relaks ;-)
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Wspólczuję. Pozostaje wypić kilka piwek i iść spać. A od poniedziałku zacząć walkę ze sprzedawcą. Bez prawnika się nie obędzie raczej. Zacznij od wizyty i rozmowy z kierownikiem sprzedaży. Mogą chcieć iść na ugodę, ale w grę wchodzi raczej rekompensata finansowa i to w postaci darmowego serwisu lub gadżetów. Ja bym walczył do końca.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Przeciez masz fakture z data kupna, masz w ksiazce na ile gwarancja, w zyciu bym im grosza nie zaplacil do ostatniego dnia gwarancji wg. Fv. Inna sprawa z tym ze ci wcisneli auto niezgodne z umowa, nie ma co sie zastanawiac tylko do sadu ew.polubownie zalatwic sprawe.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Polubownie to dostanie misia i tyle. Ja bym walczyl. Sory ale w rzeczywistosci nowego auta kolega nie kupil tylko uzywane. Oj nie chce wrozyc ale moze być grubo i tylko sad tu "pomoże". Rozumiem, ze wziales jakies wydruki od odnosnie napraw i tego co sie zadzialo przed twoim kupnem ? Napisz tez gdzie kupowales, moze sie komus "przyda".
    Chyba sprawdze miernikiem swoje auto :)
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @amiskiew dzięki, sprawy nie zostawię i wyjaśnię... "bezapelacyjnie, do samego końca. Mojego lub ich" ;-)

    @gross81 no tak, ale dla mnie priorytetem była weryfikacja zgłoszenia i po to do nich przyjechałem i traciłem sobotni czas... oczywiście potem dochodziłbym swoich praw z tytułu gwarancji.

    @yunior81 potwierdzania, wydruki, wpisy do książki mam na wszystkie operacje, które wykonywałem, nawet na wymianę opon czy geometrię...załapałem się jeszcze na papierową książkę i w miejscu na wpisy (adnotacje) zostało mi dosłownie tylko klika wolnych pól ;-)  Jeśli chodzi o potwierdzenie tego o czym się dowiedziałem, czyli co się działo przed odbiorem... jak to określił Pan z serwisu, nie ma możliwości wydruku i w ogóle klient tego nie powinien widzieć, tj. "nie powinno to ujrzeć światła dziennego"...
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Pisz do skody i gazety.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @yunior81 no Tobie to bez watpienia dali by nowy samochod, odszkodowanie ze 100tys i prosili na kolanach o wybaczenie :) Jednak w zyciu nie jest tak łatwo a polubownie mozna wiecej ugrac niz w sadzie gdzie zwykly Kowalski nie ma z nimi za wiele szans. Proponuje wystapić z oficjalnym pismem z kancelarii adwokackiej, jeśli nie zarząda się Bog wie czego to byc może diler bedzie chciał usiaść do rozmów by rowiązać to w inny sposób niż sądownie. Jeśli nie to ja osobiscie bym zgłosił sprawe do prokuratury, tak jak pisał majku w innym watku jest to oszustwo. Tak czy inaczej sporo "ciągania" cie czeka by cos ugrać.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Proponuję zainteresować też problemem TVN Turbo, może to coś pomoże.
    Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt
  • @bounty Jak dobrze rozumiem to sprzedali Ci używane auto jako nowe. Zapewne miałeś przy odbiorze stan licznika na poziomie kilku km. Zatem podejrzewać można, że przy "odnawianiu" R cofnęli licznik. Dobrze rozumiem?
    Rapid SB | 1.2 TSI CBZB 105KM | MY15 | Elegance Max | Blue Race | 42000 |Gdańsk
  • @bounty czy auto było rejestrowane w systemie serwisowym skody czy było zarejestrowane?
    Jeśli było rejestrowane tylko w systemie to oznaczałoby że nie było samochodem demo czyli testowym, ponieważ samochody dema muszą być zarejestrowane aby mogły poruszać się po drodze. Możliwe, że stało w salonie jako auto pokazowe co nie czyni z niego wielkiego bubla, jedynie to uczucie, że siedziało w nim kilkaset osób przed tobą. Tylko pytanie dlaczego poddane było naprawom?
    Może serwis Ci wyjaśni.
    Gorzej jeśli auto było wcześniej zarejestrowane. Ale kupując samochód chyba rejestrowałeś go sam więc nie miało numerów rejestracyjnych. No chyba że zleciłeś rejestrację salonowi.
    Odnośnie gwarancji to spokojnie możesz korzystać z rękojmi sprzedawcy która też wynosi 24 miesiące od dnia sprzedaży. Zarówno o gwarancji jak i rękojmi decyduje data zakupu.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • amiskiew musze Cię poprawić w pewnych kwestiach.
    Ważne są daty:
    Do 24.12.2014
    Gwarancja
    obowiązuje tyle ile podał producent i dotyczy konsumenta, firmy:  ważne co zapisał producent i możne wyłączyć gwarancje sprzedaży na firmę lub ją ograniczyć.
    Niezgodność towaru z umową 2 lata od daty zakupu, ten przepis obowiązuje tylko w sprzedaży dla konsumenta czyli osoby prywatnej.
    Rękojmia 1 rok od daty zakupu obowiązuje dla podmiotów gospodarczych czyli firm.
    Od 25.12.2014
    Gwarancja tak samo jak wcześniej
    Rękojmia 2 lata od daty zakupu dotyczy i osób prywatnych i firmy, niezgodności już nie ma.
    Za gwarancje odpowiada producent lub podmiot przez niego wskazany, za rękojmie lub niezgodność towaru z umową zawsze odpowiada sprzedawca.
    Podałem to w dużym skrócie nie będę się wypowiadał na temat szczegółów i interpretacji przepisów bo to nie wykład, powiem tylko w skrócie ważne kiedy daną rzecz się kupowało i jeśli zakup był do 24.12.2014 to obowiązują stare przepisy, jeśli kupione jest coś już po tej dacie to jedzie się na nowych przepisach. 
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • Masz linka do tych przepisów?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @yunior81 gwarantuję, że opiszę gdzie kupowałem R i całą historię w szczegółach oraz dlaczego odradzam wszelki kontakt z tym dealerem... nie jest to tajemnicą, w wypowiedziach wcześniejszych pisałem gdzie kupowałem, ale na chwilą obecną nie chcę operować konkretami... tak postanowiłem...

    @supermajku, @gumol nie mam planu... mam pracę i inne obowiązki, na razie muszę dojść prawdy, będę oczekiwał szczegółowych wyjaśnień od dealera... po ich otrzymaniu, przedsięwezmę odpowiednie kroki

    @christof nie mam podstaw do takiego twierdzenia... tak, przy odbiorze miałem przebieg 11km...

    @amiskiew tego właśnie planuje się dowiedzieć... to przede mną... mam wszystkie papiery z datami, tj. produkcja, akcyza, urząd celny, oświadczenia, karta pojazdu... czy było rejestrowane nie wiem... było rejestrowane w systemie i było zgłoszenie serwisowe dotyczące naprawy... będę żądał wyjaśnień od dealera. Zakładam, że nie było rejestrowane... zakładam także, że stało w salonie i siedziało w nim X osób (na co bym się nie zgodził i którego bym nie kupił) to jedna sprawa... druga sprawa to właśnie naprawa, która nie została mi przedstawiona (gdybym wiedział, odrzuciłbym taką ofertę)... i kolejna sprawa, naprawa jakaś była, ale na tyle nieskuteczna, że miałem problem i byłem u nich w tej sprawie klika razy. Nie, nie rejestrowałem sam, opłaciłem (300pln) i dealer się tym zajął...

    @Rick dzięki za info...

    Na chwilę obecną, podchodzę do tego na chłodno, bez nerwów, bo inaczej nie idzie... będę informował co mi się udało dowiedzieć, ale o moich poczynaniach dam znać jak już je wykonam... nie dam dealerowi przewagi... dzięki koledzy za wsparcie!!!  Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Rejestracji wczesniejszej raczej nie potrafiliby ukryc. Przeciez musi byc wpis w karte pojazdu ze jest 2 wlasciciel a nie pierwszy. Pytanie dlaczego byl naprawiony, dlaczego leciala ci woda do bagaznika? Moze uszkodzony byl przy transporcie. Sprawdzales auto czujnikiem lakieru? Tak czy siak wspolczuje.... chyba bym ich tam rozniosl w tym salonie :/
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Podobna sytuacja była u mnie o czym już pisałem na forum. Kupowałem auto demo o czym oczywiście wiedziałem ale przy samym kupnie i zamówieniu poinformował mnie sprzedawca że mam wyjątkowe szczęście i dostanę 4 letnią gwarancję. A w zeszłym roku poinformowano mnie że był błąd w systemie i tej gwarancji 4 letniej nie mam tylko 2 letnia i się skończyła bo auto było rejestrowane w 08.2013, a ja auto kupiłem w maju 2014, więc gwarancja producenta była do 08.2015. Więcej Skody nigdy za takie podejście do klienta
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • bounty, nic się nie martw będzie dobrze tylko trzeba odpowiednio sprawą pokierować.
    gross81  napisał: "@yunior81 no Tobie to bez watpienia dali by nowy samochod, odszkodowanie ze 100tys i prosili na kolanach o wybaczenie :) " \
    Nie bardzo wiem co chciałeś przekazać ale WYBACZAM .
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Nie dziwi mnie to ze nie wiesz :)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @bounty a Ty brałeś auto z placu jak dobrze pamiętam? Bo ja też i też nigdy nie byłem u innego dealera, więc może na mnie czas, żeby do innego jechać, może też się ciekawych rzeczy do wiem:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • a pomyślałeś o zainteresowaniu sprawą rzecznika praw konsumenta? usługi i porady są bezpłatne, a pieczątka takiego urzędu działa dyscyplinująco.
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | 2014 | Ambition Komfort | Beż Cappuccino | 105000+ km | Leszno (wlkp) & Zielona Góra
  • @Fredi88 wg salonu R nie był wcześniej rejestrowany. Serwis miał kilka hipotez co do zbierającej się wody we wnęce koła zapasowego, ostatnia brzmiała: nieszczelność na spawach. Nie sprawdzałem auta czujnikiem, niestety nie posiadam. @yunior81 sytuacja jest trochę patowa, na nic się nie nastawiam, chcę po prostu wyjaśnić sprawę. @dodan tak auto z placu. @hatchet biorę takie rozwiązanie pod uwagę.
    Na chwilę obecną wg salonu, była naprawa tj. wymieniana wykładzina (nie w bagażniku, a w kabinie). Auto stało na placu z otwartym oknem, "powstała wilgoć" (ciekawe jak długo tak stało). Czy dealer miał obowiązek poinformować mnie o naprawie przed zakupem czy to tylko i wyłącznie kwestia nieuczciwego zachowania?
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Jezeli z fabrycznie nowym samochodm cos bylo robione, sprzedajacy ma obowiazek poinformowac Cie o wszystkim co sie dzialo z tym samochodem od momentu gdy trafil do niego z fabryki. Skoro wymieniali wymieniali wykladzine to cos musialo byc na rzeczy.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?