Ja w swoim ostatnio w piątek zrobiłem 2 odcinki po 170 km przez S1/Częstochowę na Piotrków, jadąc dosyć dynamicznie, częściowo przepisowo, ale z intensywnymi ruszeniami w trybie sportowym, odcinkami jazdy z prędkością 120-130, okazjonalnie pod 150-160 i odcinkami z 3 małymi korkami - około 3x7-10 minut. W obie strony spalanie wyszło po 5,1. Start Stop w korku włączony.
Jadąc dłuższe odcinki przepisowo i ślamazarniej pewnie miałbym jakieś 4,5. Sprawdzę kiedyś "na emeryta" w trasie jak mi się nie będzie spieszyło a jestem do tego zdolny i bywam cierpliwy, ale nie zawsze :D
Ale wiem jedno - potrafię w Sosnowcu osiągnąć przy małym ruchu i przepisowo-emeryckiej jeździe 5,2 na odcinkach 5 km - sprawdzone parokrotnie. To o litr mniej niż podaje producent dla miasta (6,1). Ekonomika tego silnika i nastawy skrzyni DSG mnie zadziwiają.
Do 160 km/h przyspieszenie bezproblemowe. Szybciej nim nie jechałem. Na pewno Rapid 1.4 jest ekonomiczniejszy niż brata Octavia 1.4 TSI 150 KM z 6-biegowym manualem.
-----------------
Podzielę się moim urlopowym spalaniem nad Zalew Sulejowski
Trasa 165 km z Sosnowca przez S1/Częstochowę na Piotrków, jazda przepisowa, raczej spokojna - wynik 3,8 l/100, średnia podróżna 63 km/h Udało mi się w miarę bez korków, choć na Śląsk mijałem duży
Powrót już inną trasą, bo mi Google podpowiadało, że przed Częstochową postoję dobre pół godziny w korku... więc pojechałem przez Przedbórz, Świętą Annę, Złoty Potok, Myszków, i potem S1 do Sosnowca o dziwo krócej, bo 157 km, ale średnia wyższa 4,2 przy niższej średniej podróżnej 61 km/h. Niby uniknąłem korków, ale jazda przez wiele miejscowości w pierwszej połowie drogi. Dobrze, że navi jest. Pewnie na jedną cholerę wyszło, ale korków nie lubię, pomimo automatu :)
Z grubsza licząc średnia z wyjazdu wraz z jazdami lokalnymi 18 zł/100 km I zasięg jeszcze jaki :D Jak normalnie świeżo po zatankowaniu po mieście ;-)
Załączam szanownym kolegom zdjęcia :)
IMG_20170723_225653_HHT.jpg
640 x 480 - 54K
IMG_20170728_215008_HHT.jpg
640 x 480 - 70K
IMG_20170728_215101_HHT.jpg
640 x 480 - 58K
Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
Jakby ktoś się zastanawiał jaki jest górny limit to przy trasie prawie 500km na ('niemieckiej') autostradzie + mordercze korki kilkanaście kilometrów wyszło jak na załączonym obrazku 9,4l co daje jakieś 550km na pełnym baku ;)
SpalanieSkoda.jpg
3024 x 3024 - 639K
Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
Trasa 1600 km głównie autostrada, ale tez górki średnia 6,1 litra na100 km. Pełne obciążenie 4 osoby plus dużo bagażu. Max prędkość 170, przeważnie 150 na autostradzie na tempomacie, myślę że spalanie ok.
Rapid LB/1,4 TS I/122 KM /Ambition Max DSG/Beż Cappuccino/Limanowa
Mam już przejechane prawie 2k km, więc postanowiłem również podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Ostatnio jechałem z rodziną na wakacje, trasa 50% autostrada i 50% DK i lokalne. Na autostradzie postanowiłem oszczędzać auto, tym bardziej, że jechaliśmy na dwa auta i się nam nie spieszyło. Zatem prędkość na tempomacie 110km/h, w porywach przy wyprzedzaniu do 120 - 130. Po objechaniu całej trasy do domu spalanie wyszło na poziomie 4,8 l/100km, także całkiem nienajgorzej :)
Zdecydowanie za dużo jak na silnik 1.2. Nie napisałeś wprawdzie jaki % czasu jazdy stanowi poruszanie się w korku (albo ile km trasy stanowi owo pełzanie).
Co do boxa to się nie odniosę, ale mój seryjny 1.4 125 KM DSG teraz zimą na stosunkowo krótkich odcinkach do pracy 7-8 km w mieście nie przekracza mi 7,5-8 l na tym odcinku, a czasem nawet osiągam jeszcze 6,5-7, zaś na zbiornikach paliwa od października mam średnią powtarzalną 6,7 więc u Ciebie ewidentnie coś nie halo.
Termostat masz sprawny?
Próbowałeś podnieść auto na lewarku i sprawdzić czy któreś koło (hamulce) nie trzyma i nie pojawia się tarcie?
Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
O dobrze rozgrzanym oleju to ja nawet nie myślę na takich odcinkach. Jak osiągnie 65 to max u mnie. Przy mrozach nawet mniej. Wskazówka cieczy chłodzącej natomiast po 1,5 km zaczyna się podnosić i przy 3 km jest już pionowo.
Start stop aby wyłączył silnik musisz ustawić temperaturę w środku poniżej tej, która jest wykrywana. Jeśli różnica będzie za duża (np. masz w środku 16 a nastawione np. 24) to start stop nie wyłączy silnika, bo priorytetem dla niego będzie nagrzanie kabiny. U mnie wtedy trzyma podniesione obroty i spalanie chwilowe 0,9 l/h. Ale jeśli w kabinie mam ciepło stoję na czerwonym i wtedy temperaturę nawiewu ustawię na minimum u mnie jest tak, że silnik potrzyma chwilę wyższe obroty i jeśli aku jest wystarczająco naładowany to silnik potrafi zgasnąć. Robię tak czasem jak jest mi ciepło i jeśli wiem, że będę stał dłużej na danych światłach a nie zaraz ruszał.
Skoro olej Ci się tak ładnie rozgrzewa to raczej ewidentnie u Ciebie jest to ewidentnie wina korków (nadmiernych).
A w załączniku moje dzisiejsze poranne spalanie na dystansie 7 km (puste miasto) przy dzisiejszym mrozie -10,5 :)
WhatsApp Image 2021-01-17 at 08.10.58.jpeg
1600 x 1201 - 189K
Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.