1. Wyłącz zapłon oraz wszystkie odbiorniki elektryczne. 2. Zdemontuj panel elektrycznego otwierania/zamykania szyb bocznych (strzałka żółtego koloru). Do zdemontowania nie trzeba żadnych narzędzi, panel jest na wcisk. Odłącz wtyczkę z kablami. 3. Zdemontuj pokrywę uchwytu. Do zdemontowania nie trzeba żadnych narzędzi, pokrywa jest na wcisk, mocowana zatrzaskami. 4. Wykręć 2 śruby (strzałka zielonego koloru), które są widoczne i dostępne po zdjęciu pokrywy uchwytu. 5. Na dolnej krawędzi panelu, od dołu, we wnęce, płaskim kluczem 10 mm, przekręć nakrętkę o 90 st. i odbezpiecz zapadkę (strzałka czerwonego koloru). 6. Przy pomocy plastikowych łyżek (do tapicerki) odbezpiecz panel w 6 miejscach w podanej kolejności (ponumerowane strzałki czarnego koloru). 7. Po odciągnięciu 6 zaczepów odchyl dołem panel i poprzez podniesienie w górę zdejmij go z drzwi. 8. Wg wersji samochodu - rozłącz pozostałe konektory elektryczne z kablami. 9. Na wewnętrznej stronie drzwi wyciągnij bowden 3 z wewnętrznego mechanizmu drzwi 2 w kierunku strzałki i wyhacz końcówkę cięgna 1.
Czy caly uchwyt mozna tez zdemontowac? czy stanowi jedna calosc z calym podlokietnikiem? moze jest chociaz mozliwosc odchylenia uchwytu w gornej czesci? chcialem czesc boku nad podlokietnikiem obic sobie skora.
Panel jest zamontowany na drzwiach jako całość, jako jeden element. W firmie przy składaniu na ten panel przypada kilka elementów plastikowych, co umożliwia wiele kolorowych kompozycji. Na dołączonym zdjęciu widać z jakich elementów składa się jeden panel. Tyle tylko, że ten panel (na dzień dobry) nie jest do rozebrania. Te podzespoły są zgrzane termicznie. Dla sprawnego mechanika, znającego własności tworzyw i ich sposoby łączenia można pokusić się o oddzielenie potrzebnej plastikowej części panelu i wykonanie odpowiedniego modu panelu.
to powiedz mi jak im sie udalo tak pieknie pomalowac na czerwono ten panel w drzwiach? pomalowali przed zgrzaniem termicznym z reszta tapicerki? mogli przeciez na jakies zatrzaski zamontowac ten panel w drzwiach, bez sensu to rozwiazanie z tym zgrzewaniem
Malują przed, lub plastik barwiony w masie. Robią tak bo jeden większy element jest droższy i trudniej go zmienić. Po to to jest abyś wydał dużo, za coś co nie jest tego warte i nie mógł zakombinować kupując tylko dekor.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Znalazlem to dzisiaj na w sieci, co o tym myslicie? Jednak chyba da sie rozebrac tapicerke drzwi na czesci bez rozklejania. Ciekawi mnie tylko co on tym nozykiem odcina?. jakies specjalne nity plastikowe? bo odciac to latwo ale czym je zastapic, moze ktos ma na ten temat wiedze? z tego co widze to i gorny panel moze i da sie odczepic.
Ciekawe, nawet bardzo... patrząc na zdjęcia, wygląda jakby tym nożykiem odcinał te "nity" z tworzywa sztucznego od podłokietnika drzwi... z jakiego kraju jest ten mod? Był opis "krok po kroku"? Pozdrawiam
Rosyjski portal www.drive2.ru sprytne te ruskie sa :-) napisz w wyszukiwarce skoda rapid i zacznij przegladac, zalaczam fotke czesci gornego panela, jak dokladnie spojrzysz to jest dwuwarstwowy, ale nawet nie zdejmujac tej tej gornej warstwy, mozna go zdemontowac i jakos konkretniej pomalowac. Z tego co widze to tez trzyma sie tylko na tych nitach, pytanie co to za nity i czy mozna gdzies kupic jakies zamienniki lub look alike. Lub ewentualnie poznac kogos kto pracuje na lini produkcyjnej Rapida i poprosic o garsc tych nitow :-)))
To nie są "samodzielne" nity a tylko na ciepło rozgrzany plastik z jednego elementu. Po obcięciu takiego rozlanego na ciepło, okrągłego krążka, pozostaje (po modzie) kwestia ponownego połączenia poszczególnych elementów. To można zrobić poprzez np. wykorzystanie masy odciętych krążków, które po nagrzaniu można połączyć z elementem, z którego zostały odcięte. Druga możliwość to skleić przyłożone do siebie elementy. Sama praca jest mechanicznie prosta, pozostaje tylko zwrócić uwagę na dokładność przy ponownym łączeniu elementów, by uniknąć powstawania niepożądanych odgłosów ze źle połączonej tapicerki.
Witam,pan prośbę do kolegi @PinkFloyd,jak się zdejmuje poszycie bocznych drzwi przednich w Rapidzie,pytam bo mam problem z odgłosem szeleszczącej folii podczas jazdy na nierównej brukowanej nawierzchni drogi,wydobywający się zza szkieletu drzwi bocznych przednich tylko z prawej strony.Nie jest to może tak ważne dla mnie,ale niekiedy denerwujące szczególnie dla pasażera obok kierowcy,który to słyszy wyrażniej. Jak się do tego zabrać,nie chcę z taką pierdołą zaraz jechać do ASO,ale jak bym miał coś zepsuć ,albo urwać to pojadę,jak to wygląda ze strony technicznej i praktycznej taki demontaż tapicerki bocznych drzwi,dzięki za wszelkie uwagi w tej sprawie.
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
odrywasz osłone raczki podważając palcami od środka zaczynając od strony podłokietnika, podważasz od strony kokpitu osłonę z włącznikiem szyb i odpinasz wtyczkę, odkręcasz dwie śruby w rączce śruby torx. Na dole w połowie poszycia znajduje sie srubka rozmiar 10 przekręcasz ja aby cypelek jajowaty trafił na otwór- śrubka sie nie wykręca tylko przekreca. Potem z kolejnością na zdjęciu chwytasz rękoma i ciągniesz do siebie, spinki dość lekko siedzą. Pamiętam wcześniej opuść szybę łatwiej będzie poderwać do góry poszycie. Jak oderwiesz poszycie podnosisz je do góry. Boczek od środka jest obity gąbką z materiałem, może ona tak Ci lata, bo folii tam u mnie nie było.
Dzięki kolego @PinkFloyd za tak dokładny opis i dołączenie fotki,myślę,że dam radę bez problemu nie uszkadzając niczego,choć zaskoczyłeś mnie informacją o zastosowanej gąbce z materiałem,co by było bardziej realne niż słyszenie folii takiej popularnej srebrnej do pakowania produktów spożywczych,zobaczymy ? - Dzięki jeszcze raz.
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Opis demontażu tapicerki można potraktować ogólnie - tak jak w temacie. Jest niemal identyczny - z tym, że w tylnych drzwiach są inne rozmiary, inny rozkład montażowy. Sam demontaż to kwestia kilku minut, montaż niewiele krócej. Właściwie to niewiele tam można popsuć, może czasem spinka pęknie.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.