W ASO mówią, że 0W30, inni, że 5W40 do naszych benzynowych R. Jakie są Wasze opinie? Czy oleje o takich samych parametrach, ale różnych firm można mieszać? Nie ma wydzielonego tematu, więc wydzieliłem o parametrach. Jeżeli nie pasuje, do skasowania
Sprawa prosta... Instrukcja mówi: dla benzyny przy LL VW 504.00/507.00 a przy standardzie 15 000km/rok VW 502.00/505.00. Po co kombinować ? Ma być to co spełnia powyższe normy dla zastosowanego interwału i tyle.. tyle już o tych olejach było a temat widzę nadal na topie.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
@konry, wklej tu stronę z instrukcji gdzie jest podane jaki olej zalać. Bo z tego co się orientuje, to jest podana tylko norma jaka ma spełniać a o lepkości nic nie pisali/piszą i nie będą pisać - chyba, że się coś zmieniło to zaktualizuje swoja wiedzę.
@maciektsi, napisałeś to co pewnie kolega @konry miał na myśli, natomiast autorowi tematu chodziło ( jak się domyślam ) o lepkości. Bo przecież wiadomo, że oleje o różnych lepkościach spełniają te same normy ale np. silnik TSi na różnych "lepkościach" będzie różnie pracował a normę te oleje będą spełniać ( wspólnie ) jedną np. 502
Jeśli chodzi o zalecaną lepkość do 1.2 TSI to 5W30. Jeśli sobie przypomnę i znajdę źródło informacji to podam.
Przy wyborze oleju można np. wejść na stronę ich producentów i szukać po wyborze auta i silnika. W przypadku 1.2 tsi producenci oleju wskazują także lepkość 5W30.
Temat oleju był już przerabiany w innym wątku na forum.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
@konry, dla Ciebie może i temat śmieciowy, ale w temacie o oleju jest tyle wątków, że ciężko coś znaleźć, a o tym, o co pytałem, ani słowa, nie zakładałbym wątku, gdybym tam znalazł odpowiedź. Poza tym nikt nie jest alfą i omegą i wyobraź sobie, że są ludzie, którzy nie za bardo wiedzą "gdzie jest silnik", ale za to mają wiedzę w innej dziedzinie i po to są fora, by pytać i pomagać innym.
Uściślę może pytanie: Można mieszać olej o takich samych parametrach, np. 0w40 (np. Mobil z Castrolem)? Przykładowo zapali się komunikat/lampka, że mało oleju i w najbliższej stacji benzynowej nie mam mojego. Można jeździć do wymiany, czy szybciutko wymienić całość? Wiem, że trzeba sprawdzać poziom oleju, ale życie jest życiem i można zapomnieć.
Troszkę znam specyfikę for internetowych i wiem, że czasem dobrze jest wydzielić KONKRETNY temat.
@konry, będę drążył ;) kto poleca lepkość 5W30 do TSi ? Jeśli ASO to kiepski autorytet. Zalej sobie Liqui Moly 0W40 a zobaczysz jak "aksamitnie" silnik pracuje oraz jaka będzie temp. oleju przy jeździe autostradowej.
Masz rację, temat oleju był przerabiany ale nie były przerabiane lepkości, dlatego uważam, że temat może byc interesujący.
Mnie też to interesuje, jaki dokładnie olej zalać. Dla przykładu , szukając na stronie liqui moly po konkretnym samochodzie, do mojego wychodzi że jest 5 lub 6 różnych, o różnych lepkosciach. Stad pytanie jaki najlepiej, bo wszystkie spełniają normę VW, ale jeden rekomendowany do opla, inny do Renault a, jeszcze inny do Fiata. Do punto wyskakiwal mi jeden konkretnie, a tu do rapida kilka.
Ja wymieniam co 15 tyś km lub co rok i zalewam 5w30 Motul 504/507. Po następnych 15 tyś km jadę do aso na darmowy, potem po 15 tyś km znów zmieniam sam.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@bonku, do Rapida przy wymianach max. co 15 tysiecy kilometrow mozesz smialo zalać olej z norma 504/507 jak i 502. W lepkości takie jak 5W40 bym nie wchodził. Silniki tsi sa dopracowanym konstrukcjami i taka lepkość jest troche wg mnie za „gruba” do tych silników. Jesli chcesz w marę dobry olej zalej 5W30. Jaki chcesz zajebiscie to smialo zalewaj Liqui Moly 0W40.
Ja robię zakupy olejowe w sklepie oilspa.pl od kilku lat i szczerze polecam Konrada. Udziela sie tez na wielu forach, ma dobre ceny i przede wszystkim służy rada.
A tak na marginesie, jesli bedziesz korzystał z konfiguratora LM, to .de
@bonku ja wymieniam co 15 tys km Castrol Edge 5W30 C3. Na 30 tys jest z oznaczeniem LL. Możesz zmienić przeprogramować okres wymiany oleju z 30 tys na 15 tys
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
ja po 15000 km w CJZD wymieniłem po "cichu" olej na Mobil Super 3000 X1 5W40. Następna wymiana przy 30000 więc był to olej na przebieg 15000, który spełnia 502/505 dla tego właśnie przebiegu. Żadnych negatywnych objawów. Producent dopuszcza więc nie ma się wg mnie czego bać.
Gdyby ktoś miał wątpliwość to warto spojrzeć na wykres i z pewnością można dopasować coś dla siebie w granicach norm które dopuszcza producent. Rzecz jasna mówimy o syntetykach
Temperatury zastosowań olejów.jpg
596 x 362 - 35K
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Jaki olej? Bodaj jedno z najgorszych pytań dotyczących aut - jakie można zadać. Im więcej czytasz na ten temat, tym mniej wiesz.
Z punktu widzenia producenta: szału nie ma, w instrukcji (dla laika) mowa wyłączone o normach* jakie dany olej ma spełnić: VW 502 00, VW 504 00 (LL), VW 507 00 (DIESEL) i odpowiednio ACEA A3 / ACEA B4 lub API SN (API SM) ot wszystko (foto z instrukcji poniżej). Więc samo powoływanie się na dołączoną do auta „dokumentacje” jest raczej niezbyt precyzyjne. *więcej o normach tu: http://rapidklub.pl/discussion/518/normy-olejowe-vw#Item_5
ASO! Tak, ASO wie najlepiej! Problem w tym, że ASO ze Szczecina może mieć inną politykę niż ASO w Poznaniu – choć z punktu widzenia laika nie powinno (patrząc po tematach na forum: Castrol, Shell, Mobil, Orlen… itd.).
Forum? Forum zaatakuje 5X stronami! => http://rapidklub.pl/discussion/105/wymiana-oleju/p1 „o wymianie oleju” po przeczytaniu całego, klasyk: czyli czy co 15 czy co 30, a jak to z interwałami QI6 jest, czemu na wyświetlaczu jest „to” czy „tamto”, jak to źle robi ASO, co to pompa, dlaczego user A mówi jedno user B drugie i obaj mają racje (albo się mylą), czy można samemu, jaki filtr, itd. ...
Po znacząco przydługim wstępnie, trzy grosze: 1.2 TSI 90 @ 2016 @ 43 tys. => Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 => interwał? standard: 1 rok / 10-12 tys. – ruch typowo miejski (start-stop wyłączony...), dłuższe trasy od wielkiego dzwonu.
Dlaczego ten? -spełnia wymaganą normę (w zasadzie wszystkie wymagane); -czemu 5W-30? = na takim (wiadomo innej „marki”) pracował od początku; -czemu LM? posiadałem kilka aut, praktycznie zawsze na innym oleju, wiążących wniosków brak; bardziej jakieś przyzwyczajenia czy sentyment; jakby ktoś się mnie dziś spytał jaka marka? LM albo MOTUL, potem ew. VALVOLINE, a potem może coś bardziej egzotycznego... (może Penrite czy Millers oils choć nie miałem z nimi do czynienia osobiście);
-z punktu widzenia laika - bazując na onlineowych wyszukiwarkach (dobieraniu oleju);
-dostępność;
-cena? to mnie zawsze dziwiło, czemu tak często powtarzanym argumentem jest cena;
UPDATE:
do rozważenia pozostaje jeszcze migracja na: Ravenol VSW SAE 0W-30 Motul SPECIFIC 504 00 507 00 0W-30 ENVIRO+ 5W-30
inst.jpg
1440 x 1080 - 448K
castrol.png
250 x 352 - 44K
LM.png
1131 x 430 - 117K
MOTUL.png
890 x 1738 - 500K
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
@bakahk LM to konfekcjoner, który branduje własną marką towary wytworzone przez innych producentów. Przez lata oleje produkował dla nich Meguin, którego po obrandowaniu sprzedawali drożej jako LM, w końcu jeśli dobrze pamiętam wykupili ich udziały..
Motul to fenomen, zwyczajnie przyzwoity olej, który marketingowo został wykreowany na taki super-produkt, że podrabiany masowo, w niektórych przypadkach jakością przewyższa ponoć oryginał ;-)
Zamiast szukać, wśród - jak to sam napisałeś "egzotyków", polecam pewniaki: Ravenol VSW SAE 0W-30 USVO lub Eurol Syntence FS 0W-30 oba oczywiście z aprobatą VW 504/507
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.