FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Szarpięcie przy przechodzeniu z PB na LPG 1,2 TSI
  • Kiedy silnik osiągnie zadaną temperaturę (jaką?) przełącza się z benzyny na LPG i w trakcie tego przełączania następuje lekkie, ledwo wyczuwalne szarpnięcie.
    Za 3 dni ma przegląd, więc czy warto to zgłaszać, czy to normalny objaw w tym typie? W Poldku czy Fabii miałem LPG, jednak nie było w nich takiej instalacji.
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Raczej mało normalne, może wtryski brudne? Albo wystarczy regulacja ;)
  • Jak silnik jest ciepły to nie mam żadnych szarpnięć. Sporadycznie zdarzy się pojedyncze minimalne szarpnięcie przy pierwszym przełączeniu na zimnym silniku.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Za wcześnie się chyba przełącza na LPG
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Fabrycznie temperatura przełączenia jest już i tak dość wysoko. To pojedyncze szarpnięcie przy pierwszym przełączeniu można wyeliminować skracając wężyki od wtryskiwaczy do kolektora. 
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Podobnie jak wystroić instalacje na drodze z sondą AFR a nie wgranie czegoś z płytki...
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Instalacja ma 3 miesiące, myślę, że jutrzejszy przegląd po 2 latach coś wyjaśni.
    Lekkie szarpnięcie, właściwie drgnięcie,  jest na jeszcze zimnym silniku, dosyć szybko się przełącza.
    Zimą oczywiście będzie to trwało dłużej, ale póki co, nie widać jej ;)
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Ja mam roczną instalację i na przeglądzie muszą wyregulować, jak stoję na światłach rano i akurat jest moment kiedy ma się przełączyć PB na LPG auto gaśnie - nie wiem jak to działa bo system start n stop wyłączam ale zdarza się że elektronika sama odpala go z powrotem. Poza tym LPG jest fajne :) mam w citigo 1.0 MPI i tam to już w ogóle wymiata ekonomia jazdy.
    RAPID LB | 1.2 TSI LPG 110KM | MY 2017 | STYLE | WHITE MOON METALIC |3000 i rośnie :) | SMI
  • Ta, w ASO wyregulują ale chyba światła ....
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • To samo pomyślałem, jak poprosiłem o podniesienie progu przełączenia z benzyny na gaz przy przejściu z wolnych obrotów bo szarpało przy puszczaniu sprzęgła to przeklepali z kartki "nową" inną mapę. 
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Wszyscy, którzy maja w swoich samochodach instalacje LPG, musza byc świadomi tego, ze ASO nie ma kompletnego pojęcia o montazu instalacji i ich strojeniu. Opierają sie tylko na skryptach dostarczonych przez Landi Renzo. Jak moze dobrze działać instalacja, ktora została zamontowana wg instrukcji w formacie A4, w ktorej jest wiecej obrazków niz treści, co/gdzie/ i jak zamontować  a strojenie polegało na wgraniu „czegoś” z płytki na postoju i juz ? O ile w zwykle silniki jakos jezdza na programie z płytki o tyle w TSI jest to bardziej skomplikowane. Skoro te instalacje w ASO sa takie jak inne, to po co każą dolewać jakies magiczne środki do benzyny itd. ? 
    Tez kiedys myslalem, po przygodzie z instalacja Landi Renzo, ze pewne rzeczy jak szarpnięcia, gaśnięcia itd. itp. „musza” miec miejsce, no bo przecież jeżdżę na gazie do czasu kiedy mając problemy  z ww instalacja , zacząłem sie interesować bardziej szczegółowo tj. montażem, strojeniem i nagle sie okazalo, ze gazownicy bez wiedzy w montazu i strojeniu wciskają klientom  takie rzeczy, ze mozna  z nimi smialo pójść do sądu i wygrać na pierwszej rozprawie. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • W większości ASO faktycznie jest jak piszesz, choć zdarzają się rodzynki. Sam znam jednego dealera gdzie pracuje gazownik z prawdziwego zdarzenia.
    Gazowy komputer sterujący jednak ma dodatkowe możliwości dopasowania dawki gazu na podstawie korekt trim komputera benzynowego więc tak tragicznie nie jest. Zresztą już ostatnie omegasy to miały w uproszczonej formie, choć często nie podłączane przez "montażystów" z ASO.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • Ja miałem w swoim rapidzie trochę problemów z lpg, koledzy z forum pamiętają. Uporałem się ze wszystkim gdy znalazłem dobrego gazownika. Od roku mam spokój.
    Jak rozpoznać dobrego gazownika? To taki który nigdy nie włoży Ci filtra z papieru - mój gazownik mówi że papier to nadaje się tylko do gazet. Coś musi w tym być ;-)

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?