Witajcie, W moim Rapidzie (wersja spaceback) brakuje czujników parkowania. Niestety jest to dość uciążliwe, ponieważ widoczność przez tylną szybę jest delikatnie mówiąc - słaba. Zdecydowałem się na montaż czujników parkowania na tył. Po przejrzeniu wielu zestawów (35-850zł) zdecydowałem się na zestaw VALEO - 250zł. Interesował mnie zestaw bez badziewnego wyświetlacza, tylko z dyskretnym buzzerem. Teraz do rzeczy - proszę o informację, gdzie i jak dostać się do wiązki (kostki) z tyłu auta rozdzielającej przewody do tylnych lamp - pewnie jest gdzieś w poszyciu czy słupkach. Wie ktoś? proszę o pomoc. Jest mi to niezbędne ponieważ muszę tam się podpiąć z zasilaniem - światło wsteczne będzie równoznaczne z zasilaniem czujników w chwili wrzucenia wstecznego biegu. Bardzo proszę o pomoc w odnalezieniu tej kostki. Gdzie jej szukać? PS: jeżeli jesteście zainteresowani fotorelacją z mojego montażu - dajcie znać. Może się to komuś przyda. Tymczasem liczę na pomoc w temacie kostki świateł. Dzięki i pozdrawiam.
Rapid SB 2014| 1.6 TDI CR 115 KM | Ambition | Srebrny | 156k km | Łódź - Piotrków Trybunalski
Możesz podać typ zestawu VALEO, który zamierzasz założyć? Do obu tylnych kloszy, zasilanie żarówki cofania poprowadzone jest przewodem w koszulce niebiesko-czarnej, o przekroju 0,75 mm2. Zestaw kilku kabli jest w oplocie czarnej taśmy. Tu podpięcie się do przewodu zasilającego światło cofania jest proste. Dostęp do wiązki jest w strefie tylnego nadkola. Drugi sposób - bez ciągnięcia przewodu z tyłu pojazdu, od klosza, jest podpięcie się do wiązki kabli, wychodzących z komputera pokładowego. Jest to zdecydowanie bliżej, ale zestaw kabli jest bardzo gruby, zawiera kilkadziesiąt przewodów, i podpięcie się pod właściwy przewód jest zdecydowanie trudniejsze. W wolnej chwili uzupełnij stopkę z danymi samochodu (jak większość klubowiczów zrobiła).
Ja tu czegoś nie rozumiem koledzy... moderatorzy. W momencie gdy kontynuowałem temat podświetlenia nóg w dziale który już jest ktoś przeniósł mój wpis do tematu mojego auta... po co? Nie mam pojęcia. tutaj kolega PRapid otwiera temaþ montażu czujników mimo że gotowy opis jest już w odpowiednim dziale i .... nic.
W dziale Nasze Rapidy każdy może umieścić swoje wyposażenie, mody, odczucia z jazdy i zachowania pojazdu, zamierzenia czy osiągnięcia. Twój wpis nie dotyczy mechanicznego (bez ingerencji w elektronikę czy przy pom. VCDS) podłączenia oświetlenia, jaki jest w dziale ZTS. Tam podajemy działające czy sprawdzone rozwiązania w R. wykonane przez klubowicza. Jak uruchomisz w swoim R tą opcję - możesz założyć wątek w dziale ZTS. Będzie dotyczył nowych/nowszych R z elektronicznym rozwiązaniem. Wiele klubowiczów liczy na Twoje opracowanie tematu.
Dziękuję bardzo wszystkim za powyższą pomoc. Zirytowanych brakiem mojej umiejętności używania przycisku SEARCH - przepraszam.
Odpowiadając na pytanie (użytkownik jercen) - zamierzam założyć zestaw VALEO, najprostszy. Poniżej pełna nazwa: Zestaw rozbudowy asystenta parkowania, sygnał dojeżdżania VALEO 632000 Nie podaję linków, by nie promować oferenta.
grzesik1 - w odpowiedzi. fakt, jest taki materiał, ale z montażu oryginalnych zestawów, który użytkownik kupił w Cz. Podłączenie instalacji do deski rozdzielczej i komputera. W moim przypadku jest to alternatywny zestaw podłączany do zasilania wstecznego w kostce czy lampach. Wydaje mi się, że to nieco inny temat. Ale ok :) - dobrego dnia wszystkim.
<mod> wpisy połączone w jeden post.
Rapid SB 2014| 1.6 TDI CR 115 KM | Ambition | Srebrny | 156k km | Łódź - Piotrków Trybunalski
Podany zestaw VALEO 632000 oparty jest na 4 czujnikach. Dla informacji - Skoda na zderzaku R ma zaznaczone miejsca do montażu 3 czujników. Zestaw czujników, ich charakterystyka przestrzenna jest tak dobrana, że poprawnie wychwytują przeszkody. Dalej, taki zestaw w przypadku przyczepki (w przyszłości) będzie sygnalizował przy cofaniu przeszkodę.
Wszystko zrozumiałe. "jercen" w Twoim opisie jest informacja, że demontaż zderzaka wymaga zdjęcia chlapaczy. Polecany powyżej w swojej relacji użytkownik "alle" który montował zestaw fabryczny zaznaczał, że konieczne jest także zdjęcie kół tylnych. Generalnie najbardziej obawiam się właśnie demontażu zderzaka - w sumie nie wiem już co jest prawdą i czym się sugerować. Mam znajomego w serwisie ZIMNY Skoda Auto w Łodzi. Dziś zadzwonię i dopytam jeżeli Wasze opinie nadal nie będą dość precyzyjne. Dam znać.
Rapid SB 2014| 1.6 TDI CR 115 KM | Ambition | Srebrny | 156k km | Łódź - Piotrków Trybunalski
Zdjęcie zderzaka nie jest trudne. Zamiast siły warto chwilę zastanowić się, jaki nastepny krok. Sądzę, że sam dasz radę. Demontaż kół nie jest konieczna. Jak masz dobre, krótkie (dosłownie) narzędzia, obejdzie się bez zdejmowania kół. Sam tak robiłem. Jednak jak masz możliwość demontażu tylnych kół oraz pomoc drugiej osoby - no to nie ma się czego obawiać. Jeszcze jak bagażnik jest uniesiony, to dostęp do połączeń jest łatwy. Sam demontaż to raczej zabawka mechaniczna - kilka śrub ... Do zamocowania zderzaka warto mieć pomoc do jego osadzenia. Później - to już tylko śruby do dokręcenia.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.