No to tak było. Wchodzę do garażu, siadam za kierownicą, trzask drzwiami (no jasne, że przednimi, od kierowcy) i w tym samym momencie z tyłu głośny szum, coś jakby się większa reklamówka przewróciła. Wyjechałem z garażu, myślę - zobaczę, co tam się przewróciło. Wychodzę, a oczy mi z orbit wyszły - to nie żadna reklamówka, tylko tylna szyba posypała się w drobny mak.
Dla ciekawskich 1. Nic mi nie spadło na samochód, ani wczoraj w czasie jazdy, ani dzisiaj/wczoraj w garażu. 2. Nie widziałem wcześniej żadnej rysy na szybie 3. Nie myłem samochodu na mrozie. 4. Nie polewałem szyby wrzątkiem. 5. Przez ostatnie 1,5 roku nikt nie walnął w mój tył, ani ja w nic tyłem nie przywaliłem. 6. Jeździłem czasem po nierównej drodze, ale ten krach szyby stał się po tym, jak całą noc samochód stał spokojnie w garażu. 7. Garaż był zamknięty, nie mieli do niego dostępu ani ludzie, ani zwierzęta większe od myszy domowej. 8. Nie trzymam w garażu żadnych zwierząt, nic się też w nocy na samochód nie przewróciło, nic nie spadło z sufitu. 9. W mojej okolicy nie było trzęsienia ziemi, ani nie wybuchła w pobliżu żadna bomba, czy butla gazowa. 10. Nikt w okolicy nie spotkał UFO, a przynajmniej się tym nie chwalił. 1i. Szyba była oryginalna, nigdy wcześniej nie była wymieniana (chyba, że w ASO podmienili, gdy wymieniali pokrywę bagażnika po pewnej kolizji, ale nawet wtedy, po tej kolizji szyba była cała i miała być tylko przyklejona na nową klapę).
Wklejanie szyby hartowanej jaką jest szyba tylna to nie lada wyzwanie.. Widocznie było coś skopane, zamknięcie drzwi ----> poduszka powietrzna powstała i zbyt duże naprężenia w szybie zrobiły swoje. Jak masz na tą naprawę jakiś kwit o ASO to wal do nich i daj znać co powiedzą. Jeśli ASO ingerowało Ci w tylną klapę włącznie z wklejeniem szyby i teraz ta szyba samoczynnie pękła to chyba więcej mówić nie trzeba.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Miałem podobnie fabia sedan. Na mrozie tylna szyba pekła dwa razy. Przy drugiej wymianie przybyła jedna pozycja - był to coś co pełniło role uszczelki albo odprezenia i juz był spokój.. Naprawa była 2x na gwarancji.
LB, 1.2 TSI 81KW, MY17,FRESH, Czerwień Corrida, 18.000 km, Praga, Czechy
Hej Wprawdzie z UK ale robiłem tu w Autoglass i dużo takich się przewineło. Powody jak podane powyrzej. W trakcie przeklejania szyby naj prawdopodobniej nie zastosowali dystansów gumowych pod szybę jak przyklejali.( takie małe bloczki gumowe ) i dlatego w trakcie przykładania szyby na nowy klej odległości między szybą blachą były nie równe. Szyba pracuje i jak włączyłes samochód to szyba zaczeła się grzać szybciej niż blacha Do tego morzliwe jest ,że nie wyczyścili Ci dokładnie szyby, a bród zbiera się naprawde szybko ale to raczej przypuszczenie. Dobra rada obejrzyj sobie dokładnie klape i zobaczyc zy jakaś czesc blachy nie była lekko odgięta bo to co dotyka szkło to je łamie jak sie samochód zamrozi i zacznie nagrzewać albo jak na słońcu po stoi. Pilnuj, żeby spec ci zabezpieczył antykorozyjnie blache jak wytnie stary klej ;) Pozdrawiam serdecznie. Bartosz
Rapid LB 1.4TSI DSG 124KM MY17 BEŻ 12TYŚ MIL ASHFORD KENT UK
Przykleili. Ale nikomu nie przyszło do głowy postarać się by szczeliny były równe. To przewyższa zdolności serwisantów ASO. Poinformowano mnie, ze sam klej wystarczy, bo jest wystarczająco elastyczny, blachy przed klejeniem potraktowano polimerem, jeśli mnie pamięć nie zawodzi. 2 lata gwarancji na szybę. Pożyjemy, zobaczymy.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.