Od pewnego czasu mam problem. Zaczęło się od delikatnego ściągania na prawo, teraz przy prędkości ok 90 km/h pojawiły się drgania kierownicy, zanikają przy naciśnięciu hamulca. Co ciekawe, zrobiłem mały test, kilka razy mocniej zahamowałem, koła z tyłu były ciepłe tak samo jak koło prawe, które podejrzewam o problem ze ściąganiem. Koło lewe było najmocniej nagrzane ze wszystkich. Ktoś z was miał podobnie?
RAPID LB | 1.2 CBZB 105KM | MY12 | Ambition | Niebieski Jeans Blue | 87000 km | Wrocław
Kojarzysz czy nie wjechałeś w jakąś dziurę ? Na początek zmień koło na zapasowe jeżeli masz i zobacz czy nadal będzie ściągał. Jeżeli dalej będzie to samo jedź na badanie geometrii, a potem sprawdź końcówki drążków i zawieszenie.
Proponowałbym odwrotną kolejność jeśli już ma to robić. Najpierw sprawdzenie drążków i zawieszenia i ewentualna naprawa a potem badanie i robienie geometrii. Inaczej geometrię będzie musiał robić dwa razy.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@B757777, w pierwszym poście piszesz, ze każda z felg ma/miała inna temperaturę to juz o czymś świadczy. Na poczatku piszesz, ze samochod lekko sciągał, powodem mogła byc zła praca zacisku, np. Z powodu zabrudzeń, zacisk na prowadnicach nie pracuje jak powinien - usterka łatwa do zdiagnozowania.
Zacisk był czyszczony. Różną temperaturę można tłumaczyć z działania ABS. Dziś zrobiłem wyważanie - wszystkie koła ok. Od wczoraj problem ustąpił, zobaczymy na jak długo.
RAPID LB | 1.2 CBZB 105KM | MY12 | Ambition | Niebieski Jeans Blue | 87000 km | Wrocław
koledzy, z podobnym problemem borykam się już od jakiegoś czasu. Przy predkosci w zakresie 100-110 km/h delikatnie drży kierownica. Problem wystepuje dopiero po jakimś czasie jazdy danego dnia. Przez pierwsze powiedzmy 15-20km jazdy po odpaleniu auta problem nie występuje. Jazda z prędkością mniejszą i większą od w/w przedziału również nie powoduje żadnych objawów. Kierownica drży niezależnie od tego czy przyśpieszam, hamuję silnikiem, hamuję uzywając hamulców, drży również przy tej prędkości po wcisnieciu sprzęgła.
To co już zostało w miedzyczasie wykluczone to: - wyważenie kół - problem występuje zarówno na letnich alu jak i stalowych zimowych, na stalowych felgach w miedzyczasie były zamontowane dwa różne komplety opon letnich - dokładnie to samo, w tym samym zakresie prędkości - wymienione zostały tarcze i klocki - żaden z hamulców nie "trzyma" - zrobione pomiary temperatury tarcz i felg od razu po dość ostrej jeździe - wszędzie temperatura taka sama - szarpaki - sprawdzone luzy w zawieszeniu - luzów brak ostatnio pojawił się nowy watek w sprawie - dopatrzyli się luzu na maglu. jeśli nie wymyślę niczego innego to magiel pójdzie do regeneracji, ale szczerze wątpię że to jest przyczyna, bardziej jest to skutek bicia które występuje. Auto jeździ głównie po mieście, z niewielkimi prędkościami, dlatego problem "żyje i ma się dobrze" już jakiś czas, ale za każdym razem jadąc w trasie białej gorączki dostaję. Jakieś pomysły co może być przyczyną? Walczyliście z czymś takim w R? Szukałem na forum i magla też nikt do tej pory nie musiał regenerować, ale większość ma dość znikome przebiegi RM 2013, obecnie 120 000km przelotu
Dla opisanych Twoich spostrzeżeń, nasunęła mi się analogia do tego, co miałem. W pewnym zakresie prędkości, przednie zawieszenie wpadało w drgania. Po wykluczeniu kół, hamulców, pozostały wałki, napędzające koła. Dokładniej - wyrobione przeguby homo. Po wymianie - autko zachowywało się prawidłowo. Pytanie - czy przy ruszaniu ze skręconymi kołami nie masz metalicznych stuków? Daj samochód na podnośnik, sprawdź ręką, czy wałek P/L nie ma sporego luzu? Chodzi o luz obrotowy, nie poosiowy.
Masz na myśli przeguby wewnętrzne? Niby były sprawdzane pod kątem luzów, ale dokładne sprawdzenie nie zaszkodzi jeśli u Ciebie to było przyczyną, dzięki za trop, będę informował na biezaco o postępach :-)
@jercen, Jaki koszt w ASO? Współuczestniczyli w diagnozowaniu czy tylko wymiana? W przyszlym tygodniu będę dzial z tematem, mam nadzieję że to koniec tej nierównej walki :)
Jestem po wymianie przegubów wewnętrznych, lewy jakby się przycieral, wymienione "profilaktycznie" oba. W temacie wibracji kierownicy nic się nie zmienilo... Jak drżała tak drzy. Szkoda mi robić tego magla, ale w tym momencie to w zasadzie jedyny punkt zaczepienia...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.