FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Obroty na biegów jałowym
  • Jakie obroty powinny nominalnie się utrzymywać na postoju?
    Rapid SB| 1.4 CZCA 132 KM | MY17| Emotion Plus| Szary Quartz| 71000km| Pszczółki
  • Są różne w zależności od zapotrzebowania na energię lub obciążenia silnika.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Nie ma jednej stałej wartości liczbowej. Nawet pomimo elektronicznego sterowania wielkością obrotów wolnych, w dwóch identycznych modelach, te mogą się różnić. Zależy to od kilku czynników, m.in.: rodzaju paliwa, temperatury otoczenia, temperatury silnika, włączonych odbiorników, stanu silnika, ...
    Przykładowe wartości obrotów:
    CBZB 550 … 750
    CBZA 550 … 750
    CAXA 600 … 800
    CGPC 740 … 940
    CFNA 580 … 780
    CAYC 730 … 880
    CAYB 730 … 880
    CLNA 730 … 930
    Niezależnie od tego, w praktyce, obroty wolne mogą być wyższe do ok. 10 %.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie ostatnio trzyma się dosc poniżej 750 i sie utrzymuje 
    Rapid SB| 1.4 CZCA 132 KM | MY17| Emotion Plus| Szary Quartz| 71000km| Pszczółki
  • CBZB - u mnie to żadko kiedy do tych 750 spada. o 550 nie wspominając.
    fakt - klima automatyczna cały czas działa co z pewnością ma wpływ ale raczej obroty to ja widzę w zakresie 1100 - 750 niż te podane jako przykład wyżej
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • No wlasnie
    Rapid SB| 1.4 CZCA 132 KM | MY17| Emotion Plus| Szary Quartz| 71000km| Pszczółki
  • Czy bez dodatkowego oprzyrządowania można jakoś bezpośrednio sprawdzić dokładne obroty na biegu jałowym? Komputer nie wyświetla chyba takich informacji? Jak to zrobić?
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • sprawdziłem po pracy jak to jest z tą klimatyzacją :)
    zero różnicy w obrotach. tylko w spalaniu ;p
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Dla zainteresowanych w moim modelu:
    bez klimy - około 650
    z klimą - około 850
    Rapid SB | 1.2 TSI CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Biel Candy | 53000 km | Tychy
  • Sprawdzić dokładnie można tylko vcdsem te na liczniku są tylko w przybliżeniu.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • masz klimę automatyczną?
    bo coś mi tu teraz nie gra.
    mam coś popsute, że non stop trzyma mi te prawie 800 obrotów?
    jedynie przy starcie 1100
    nawiasem mówiąc mam tak od zawsze
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Obroty powyżej 1000/min to są obroty podwyższone elektroniką, na podstawie sygnałów z czujników. Te mogą być w granicach 1050-1200/min. Jest to rodzaj elektronicznego ssania, jakie komp sam załącza. Jednym z warunków jest kilkugodzinna przerwa w pracy silnika i niska temperatura silnika. Taką pracę na podwyższonych obrotach elektronika trzyma ok 45 sek.
    Można to obejść poprzez ponowne uruchomienie silnika. Po wyprowadzeniu R z garażu, wystarczy wyłączyć silnik, zamknąć garaż, a przy uruchomieniu silnika, elektronika już nie załącza ssania. Warunek kilkugodzinnej przerwy w pracy silnika nie występuje, silnik pracuje na standardowych wolnych obrotach.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • tzn podwyższone obroty - ok. to faktycznie trwa ze 45 sekund i nie martwi mnie to.

    zastanawiam się, czemu nie potrafię zejść poniżej tych powiedzmy 750.
    gdyby mi samochód trzymał obroty 550 w korku to by pewnie z 0,4-0,5l/h mniej palił ;]
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Od nowosci trzyma mi na 800 nigdy nie bylo chyba mniej, to sa dobre obroty, nie wiem czym ty sie przejmujesz
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • niby niczym. kolega napisał, że ma 650 a silnik niby ten sam.
    tak się zastanawiam z czego to się bierze.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • W temacie obrotów wolnych w Skodzie Rapid można jeszcze dorzucić kilka słów:
    Skoda do poszczególnych modeli montuje różne rodzaje obrotomierzy. Są "bez skali", z działką co 200 obr/min (5 działek na 1000 obrotów) jak i co 250 obr/min (4 działki na 1000 obr).
    Jednak są to tylko wskaźniki. Jeszcze lepszym przykładem wskaźnika jest np. wskaźnik ilości paliwa czy temperatury. Nie ma dokładnej wartości, jest tylko orientacyjne wskazanie wielkości.
    Przykładem obrotomierza jako wskaźnika jest foto 1. - podana skala jest naprawdę symboliczna. Nieco lepiej prezentuje się podziałka z naniesionymi punktami pomiarowymi. Na foto 2. i 3. jest skala z podziałem na 4 i 5 przedziałów w 1000 obrotów.
    Kolejne ilustracje: foto 4. - ok. 650 obr/min., foto 5. - ok. 1300 obr/min. i foto 6. - ok. 650 obr/min.
    Przy odczycie wskaźnika obrotów warto sprawdzić, ile obrotów przypada na 1 działkę skali. Warto pamiętać, że to tylko wskaźnik.
    foto 1.jpg
    318 x 265 - 29K
    foto 2.jpg
    320 x 274 - 26K
    foto 3.jpg
    360 x 304 - 32K
    foto 4.jpg
    360 x 274 - 24K
    foto 5.jpg
    400 x 319 - 36K
    foto 6.jpg
    400 x 326 - 57K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • klima manualna
    dodam że przy podgrzewaniu kata - 1200 obr/min
    Rapid SB | 1.2 TSI CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Biel Candy | 53000 km | Tychy
  • Spotkałem się z wyjaśnieniami podniesionych obrotów wolnych:
    1. W wyniku odpowietrzania skrzyni korbowej, przepustnica powietrza zanosi się. Komp stopniowo wprowadza korektę, co powoduje podnoszenie wolnych obrotów. Wyczyszczenie przepustnicy może pomóc w obniżeniu obrotów wolnych.
    2. Przy słabym akumulatorze, przy dużym obciążeniu (np. przy rozruchu silnika) napięcie w sieci może spaść poniżej pewnej granicy, na co komp. zareaguje podniesieniem wolnych obrotów. Powodem mogą być częste i krótkie trasy, jazda po mieście.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W pierwszym przypadku jak piszesz nie pojawia się to częściej niż 80-100 tys km tylko w TSI jest już rozwiązane inaczej i przepustnica się tak nie brudzi. Nagromadzenie nagaruje powoduje falowanie obrotów. W mpi to się zdarza pow 100 tys km bez czyszczenia i adaptacji w TSI się nie spotkałem z uwagi na inną konstrukcje.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • lol, ja mam jeszcze inny zegar :D
    mam taki z podziałką co 100obr
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Możesz wrzucić jaką fotkę swojego panelu? I tak do końca nie wiadomo, jakie jeszcze wersje przyrządów Skoda serwuje ...
    A może jeszcze są inne, rzadko spotykane wykonania zegarów? Zapraszam do podzielenia się fotkami takich wykonań :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?