Ponad 1 cm. Dokładnie to 12,7 mm. Może być troszkę ciasno... Ja mam 10,5mm (195 szer) i jest ok. Kolega @dodan ma 10,75 (215 szer) i twierdzi, że też jest ok. ;) Dwa milimetry więcej może też jeszcze być ok.
po pierwsze dzień dobry - to mój pierwszy post :) swojego rapida odbieramy za tydzień - i chciałem się poradzić w kwestii opon - wchodzą koła 205/55/16 na fabrycznych felgach? jakoś nie mam przekonania do szerokości 215 przy 110 km i profilu 45 na naszych drogach.
Grzes74 - no wiem że to spora różnica... licznik powinien dawać realny odczyt, mam wrażenie że miejsca w nadkolach jest dużo - tylko czy się zmieszczą? P.S. też mam w tyle głowy że to daleko od fabrycznego rozmiaru..mieliście okazję jeździć jakoś dłużej na tych fabrycznych 45?
@RafalW Jeżdżę od lipca Rapidem na kołach o następujących parametrach: 215/45r16 i jak na razie mam same pozytywne wrażenia z jazdy. W drugim aucie mam 185/60r15 i różnicę w przyczepności widać kolosalną. Szczególnie na zakrętach, przy większej prędkości (nie jakiejś zawrotnej, ale powiedzmy większej miejskiej :)) auto trzyma się jakby jechało po szynach. Jasne, z drugiej strony jest twardsze, ale ja tak wolę, niż gdyby miało bujać. Ja jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji opon. Być może też gdybym jeździł po jakichś dziurach, to miałbym odmienne zdanie, ale umówmy się, mówi się "polskie drogi", ale one naprawdę w zdecydowanej większości nie przypominają już szwajcarskiego sera. Po Rzeszowie jeździ się idealnie. A jak gdzieś dalej w trasę, to czy krajowe drogi, czy autostrady są naprawdę w dobrej kondycji, więc nie ma się tym co przejmować. :)
Melduję się więc ponownie, opony założone - Goodyear 4 seasons gen2 205/55/16 na fabryczne felgi 16" - wszystko leży idealnie, prędkościomierz działa bez błędów, tzn 1:1(według GPS). Moim zdaniem przyjemnie miękko. Polecam :)
Jakbyś zgubił nadkola na jakichś większych wertepach, albo przeorał kamieniem wbitym w bieżnik to niezwłocznie daj znać! Jeśli nic takiego nie nastąpi (a życzę Ci tego z całego serca!) to może następne też takie sobie sprawię. :)
Van-daal - tak to wygląda, nawet chlapacze weszły bez problemów. Kamień wbity w bieżnik, musiałby być absurdalnie duży a auto maksymalnie obciążone, żeby w ogóle była szansa na kontakt. Pewnie nadkola szybciej zapchają się śniegiem..ale jakoś bardziej mi się uśmiecha takie koło niż fabryczne 45tki.
P.S. Przepraszam za jakość zdjęć, trochę je przerysowałem ale dzięki temu lepiej widać koła i nadkola ;)
Witam jakie ciśnienie wbić mam 195/65 r15 na plakietce jest eco 2.6 przód i tył to jakie ciśnienie ? Dwa te opony są większe od zalecanych i oprócz wskaznika rezerwy ktory oszukuje coś się dzieje ? Ile może wiecew spalać on od zalecanych 185/60 r15? Dodam iż mam 1.4 tdi
Chodzi mi o to ile więcej na 100 spalić może od zalecanych ?
Opony większe o ponad 5%. Na marginesie to więcej niż 205/55/16 - jesteś rekordzistą! :D
Prędkościomierz może ci minimalnie zaniżać (- 0..1 km/h) - pamiętaj o tym w terenie zabudowanym! ;) Licznik kilometrów będzie "nabijał" wolniej. Rezerwa jest kalkulowana (nie jest stała) więc też nie zauważysz różnicy.
Co do ciśnienia to więcej ciśnienia - bardziej eko. Ale też bardziej twardo.
Mniej ciśnienia - lepszy komfort.
Ja swoje 195/55/16 (+3%) pompuję do 2,2 bara i jest ok.
Dobry wieczór, Na przyszły sezon Ojciec planuje zakup nowych opon letnich. Opony będą zakładane na fabryczne felgi Dione. Zastanawiamy się nad dwoma rozmiarami opon. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Do rzeczy... Pod uwagę brane są rozmiary 215/45/16 oraz 205/50/16.
215/45/16 (Od oryginalnego rozmiaru 185/60/15 promień statyczny koła -0,5%) Plusy: 1. Lepsza trakcja i hamowanie na sucho. 2. Opona wyposażona w rant ochronny felgi. 3. Większa nośność opony (wariant XL). 4. Pomijalny błąd we wskazaniach licznika. 5. Rozmiar dopuszczony przez producenta.
Minusy: 1. Wedle Etykiety większe spalanie. 2. Minimalnie gorsza trakcja na mokrym.
205/50/16 (Od oryginalnego rozmiaru 185/60/15 promień statyczny koła +1,3%) Plusy: 1. Większy bok opony 2. Wedle Etykiety mniejsze spalanie. 3. Niższa cena (około 120zł na komplecie). 4. Wedle Etykiety niższa głośność (1dB). 5. Minimalnie lepsza trakcja na mokrym.
Minusy: 1. Brak rantu ochronnego dla felgi. 2. Delikatne przekłamanie licznika. 3. Brak modelu o nośności XL.
Którą byście wybrali? Pozdrawiam
Rapid SB | CJZC 1.2 136KM/230Nm | MY2017 | Active | Srebrny | 78000km | Warszawa
@Łukasz, ja dostałem w oryginale 215/45r16 dunlopy. Co do spalania to przez okres letni wyszło mi mniej więcej około 8l/100km, co do gorszej trakcji na mokrym, to zakładam, że masz na myśli aquaplanning. Sama opona jest przecież szersza od 185/60/15, zatem ma większą powierzchnię styku z asfaltem i lepiej trzyma drogi. A przy normalnej jeździe i oponach z dobrym bieżnikiem aquaplanning nie powinien Cię zaskoczyć. Gdybym musiał wymienić te swoje opony, to na pewno zostałbym przy tym samym rozmiarze. Na suchym auto trzyma się drogi jak głupie ;)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.