FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Błąd P0236 MY13
  • Witam,
    Mam taki problem, że czasem po nocy, gdy włączę zapłon zapala się kontrolka "Układ wstępnego żarzenia (silniki wysokoprężne)", ta taka "sprężynka". Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko jest OK. Ostatnio też podczas jazdy poza miastem, przy prędkości około 100km/h, w.w kontrolka zapaliła się i zaczęła migać. Po zgaszeniu silnika i pownonym uruchomieniu, brak kontrolki. Po zeskanowaniu tanim, chińskim ODB program pokazał błąd P0236 (Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit Range/Performance). W internecie wyszukałem, że jest to problem z czujnikiem ciśnienia w dolocie.
    LINK <- rozumiem, że to ten czujnik (pressure sensor nr22 - 03G906051E).
    Czy wymiana na nowy rozwiąże problem?np, taki -> NOWY CZUJNIK
    Proszę o poradę
    Rapid LB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY13 | Ambition | Silver Metalic | 200 000km | Warszawa
  • Daj logi dynamiczne, zobaczymy czy to nie wina regulacji ciśnienia doładowania.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź!

    W jaki sposób mogę uzyskać logi dynamiczne?
    Te logi wyciągnąć tylko wtedy, gdy zaświeci się kontrolka, czy bez też może być?
    Rapid LB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY13 | Ambition | Silver Metalic | 200 000km | Warszawa

  • Dotarł do mnie kabelek i udało mi się wyciągnąć takie logi (załączam plik). Czy coś z tego można wyczytać? Widzę tam wpis właśnie z 28 grudnia, gdy jechałem na lotnisko i zapaliła się na stałe kontrolka, która zgasła i już się nie pojawiła po ponownym uruchomieniu silnika.
    Log-TMBAL6NH8D4033663-209650km-130270mi.txt
    18K
    Rapid LB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY13 | Ambition | Silver Metalic | 200 000km | Warszawa
  • Cześć, chyba udało mi się zrobić logi dynamiczne.
    Załączam plik pomiar.xlsx.
    Dziś rano, po włączeniu zapłonu pojawił się błąd. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu zniknął. Błąd nie pojawiał się od końca grudnia '18.

    Znaleziono 1 błąd:
    7380 - Ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia doł. (G31) 
              P0236 00 [165] - niezrozumiały sygnał
              MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 211336 km
                        Data: 2019.03.17
                        Czas: 12:39:01

                        Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                        Prędkość pojazdu: 0 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 11 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 13 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 960 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 11.181 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista-MAP_MMV: 200.00 hPa
                        Ciśnienie doładowania: wartość wymagana-MAP_SP_MMV: 200.00 hPa
                        Ciśnienie atmosferyczne: 96 kPa abs
                        Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia-DIP_PF: 0.00 hPa

    Kody gotowości: 0000 0000

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Pomiar.xlsx
    24K
    Rapid LB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY13 | Ambition | Silver Metalic | 200 000km | Warszawa
  • Odkopuję temat, bo znalazłem ciekawą rzecz, która może komuś kiedyś pomóc w przypadku wystąpienia któregoś z poniższych błędów:
    P0236, P0101, P0111, P0112, P0113, P2279 
    Lampka_swiec_zarowych_P0236 — kopia.pdf
    293K
    Rapid LB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY13 | Ambition | Silver Metalic | 200 000km | Warszawa
  • Witam mam identyczna sytuacje możesz zdradzić  jak sobie z tym poradziłeś???
    Błąd P026300 i tylko miga mi kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu bez odpalania silnika ale to tylko raz na np 50 razy wystarczy cofnąć Kluczyk znowu do poziomu zero wyciągnąć Kluczyk włożyć jeszcze raz już gaśnie normalnie  nigdy nie świeci się podczas jazdy Nie ma innych objawów mocy itd. samochód jeździ jak zawsze tylko ta migająca kontrolka i to też bardzo rzadko dzięki serdeczne za pomoc


ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?