W obecnej chwili mam następujący moduł BCM u siebie w aucie: 6R0 937 086 P I teraz planuje następujące zmiany, które chciałbym mieć u siebie w aucie związane z elektryką / kodowaniem: - staging; - lap timer; - ilość paliwa; - wycieraczki dopasowane do prędkości; - mignięcie kierunkowskazu x5, przy krótkim naciśnięciu manetki - doświetlanie zakrętów; - pełne otwieranie / zamykanie szyb (choćby miało to być tylko dla kierowcy, obecnie kierowca w pełni się tylko otwiera) bez przytrzymania guzika i jakby dało radę również z pilota; - HHC; - TPM; - doświetlanie zakrętów; - coming home / leaving home;
I stąd moje pytanie czy BCM o numerze 6C0 937 089 C będzie u mnie w pełni działać? Czy obecne ustawienia, które mam w moim można zrobić na zasadzie kopiuj wklej w nowy, a potem aktywować to co bym chciało dodatkowo mieć?
Ze względu, że guziki w drzwiach kierowcy na 100% nie mają dodatkowego sterowania do pełnego O/Z bez przytrzymania, trzeba by ten panel wymienić, zakładam, że wiązka przewodów również idzie do wymiany, czy ma ktoś z Was może numery seryjne, które powinienem zakupić części? Podobnie moż być z tego co czytałem również z doświetlaniem zakrętów, że wiązka byłaby do wymiany.
Dodatkowo chciałbym wymienić seryjne radio Swing z obsługą czujników (mam tylko tylne) bez BT, na Amundsen'a z BT (radio to jest jak już wiem RNS 315), żeby móc w pełni wykorzystać BT i nawigację muszę mieć antenę oraz mikrofon, czy mogę Was również prosić o numery tych części?
Witam serdecznie, podpinam się pod temat, obecnie u mnie siedzi 6R0 937 087 i rozważam upgrade do 6C0 937 089 C, ale mam wątpliwości co do zgodności tego modułu z moim autem. Czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenie z wymianą modułu komfortu na wyższy?
Dostałem informację od znajomego że 6C0 937 089 C nie podejdzie, bo jest do platformy PQ26 i że jeśli mam 6R0 937 087 P to jest to starsza "generacja" i w takim wypadku o trzeba szukać kompatybilnych z platformą PQ25. Z forum polo 6r wyszukałem taką rozpiskę modułów:
6R0 937 084 Basis 6R0 937 085 Low / medium 6R0 937 086 Medium 6R0 937 087 High 6R0 937 088 High with start / stop operation 7H0 937 089 High daytime running light, driving light assistant and Coming Home Function 7H0 937 090 Max
I z niej wynika, że należało by poszukać któregoś z tych dwóch ostatnich jeśli chciałoby się mieć moduł "na wypasie". Trochę słabizna ponieważ 6C0 937 089C można dostać za małe pieniądze, bo jest ich masa natomiast taki 7H0 937 089 już kosztuje pięciokrotnie więcej :( Ktoś bardziej doświadczony mógłby powyższe potwierdzić ? Bo nie ukrywam co do tego tematu to nadal poniekąd dla mnie czarna magia jeśli chodzi o kompatybilność..
Zastanawiam się jaka jest różnica między 89 a 90 (co oznacza to "Max"). W jednym poradniku wyczytałem, że na 90 da się uruchomić FLA, a na 89 teoretycznie tylko bo nikt nie sprawdzał.
Znam schemat i tu jest moje zaskoczenie, bo go tam tak jakby nie ma. Ani nie widzę ponad bezpiecznikami po ściągnięciu tej klapy, ani po tym jak zdejmuje boczek, który się ujawnia po otwarciu drzwi. Jest sporo pustej przestrzeni, ale bez niczego co wygląda jak obecnie posiadany moduł na zamianę. Jedyne co widzę troche głębiej to jakaś kolejna jakby puszke z jakimiś przekaznikami... Jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie ten moduł może być?
Odsuń fotel kierowcy maksymalnie do tyłu, połóż się na plecach na progu/podłodze w samochodzie i zajrzyj nad pedał sprzęgła. Szukaj dużej czarnej wtyczki, z białym zatrzaskiem, powinna być jeszcze druga - biała z czarnym zatrzaskiem(?). W załączniku zdjęcia jakie udało mi się zrobić
Myśle, ze trzeba skopiować długie kodowania, a potem je po prostu wkleić lub na ich wzór zakodować nowy BCM. Najlepiej będzie jak zeskanujesz wszystkie moduły w samochodzie to wtedy wszystko zapisze Ci się w jednym pliku .txt. Pewnie będzie trzeba jeszcze adaptacje poustawiać. To jest tylko moje „tak myśle”, wiec lepiej poczekaj na kogoś bardziej doświadczonego. Uznajmy mój komentarz za podbicie tematu :)
No i w sumie wychodzi chyba na to, że to z tego filmiku by było to co mnie interesuje.
Na razie dzisiaj jak się wziąłem za rozkminę wymontowania BCM, poszło łatwiej niż sądziłem. Od razu przy okazji podmieniłem na chwilę go i poza tym, że maxidot się zapalił, to nic więcej nie zadziałało. Także pewnie będzie trzeba wszystko kodować, no ale to spróbuję jutro czy pojutrze.
No i spróbowałem tej metody z filmiku i trochę wyszła lipa. BCM hardware'owo niby jest wyższy, ale... Po procedurze zgodnie z tym co było w filmiku plus "restart" (wyłączenie kompa, jak i zapłonu) po ponownym włączeniu auta nic nie zadziałało. Z kierownicy nie mogłem zmieniać żadnych informacji na Maxi-dot'ie. Jedyne co się wyświetla to średnie spalanie z ostatniej jazdy oraz otwarte drzwi i tyle. Kodowanie niby weszło całe. Jak później grzebałem jeszcze trochę w ustawieniach zmienił się OEM ze Skoda na Seat. Plus dodatkowo po wkodowaniu nowego BCM w skanie VCDS większość elementów wywaliło na czerwono z mniejszą lub większą ilością błędów.
Ktoś ma jakiś jeszcze pomysł co trzeba by może zrobić, żeby wyższy BCM w pełni zadziałał?
P.S. Po powrocie do oryginalnego BCM i trochę w nim jeszcze dłubiąc udało się mnie odpalić następujące rzeczy, 5 mrugnięć migacza na krótkiej manetce, ceremonie wskaźników i prawdopodobnie także 3-światło stopu podczas hamowania awaryjnego. Tylko, że to wszystko weszło z adaptacji. Na kodowaniu nic z tego nie było. Będę musiał może jeszcze pogrzebać i jakoś uruchomię statycznie doświetlanie zakrętów. Może jednak ten BCM 086 P nie jest aż tak biedny jak się mnie wydawało ;)
Czy ktoś z kolegów wymieniał w Rapid'ce BCM na 7H0 937 090? Ja jestem już "po". Po 2 dniach dłubania udało mi się zmusić BCM'a aby zaczął dogadywać się z resztą elektroniki i wzajemnie. Dowiedziałem się np, że moje auto ma system Start/Stop z rekuperacją (którego oczywiście nie ma), ale zamiast wywalać błędy w systemie Start/Stop to pojawiły się np. w module ABS ... no ale nic, to udało się opanować.
Pozostał mi jeszcze 1 błąd w module 19 cantralny zespół elektryczny: przerwa w obwodzie, zacisk 30 strona lewa, błąd 00927 i strona prawa, błąd 01516. Na zegarach świeci się kontrolka przepalonej żarówki. Dodam, że w aucie na poprzednim module (6R0 937 085H) błędy nie występowały. Zarówno przed jak i po przekładce wszystko w aucie działa poprawnie, wszystkie żarówki sprawne, żadnych LED'ów, które mogłyby by na CAN'ie zwracać błędy. Macie jakieś pomysły?
OK, trochę się ruszyło - za błąd 00927 i 01516 odpowiada brak zasilania na pinach nr 67 w białej wtyczce i 63 w czarnej.
Niestety im dalej w las tym więcej drzew - teraz komputer głupieje, bo (takie mam wrażenie, poprawcie mnie jeśli się mylę) w golasach sterowanie światłami odbywa się "analogowo" tzn: akumulator, kabelek, włącznik, żarówka, koniec filozofii. Teraz komputer próbuje sterować światłami (stąd zasilanie na powyższe piny), ale z 2 strony nie są do niego podłączone żadne przewody, więc głupieje i pokazuje spalone żarówki.
Tablicę rejestracyjną wyłączyłem. Pytanie czy można wyłączyć sprawdzanie pozostałych żarówek. Ewentualnie czy ktoś bawił się w zmianę BCM'a i wie co gdzie podłączyć, co dołożyć żeby zaczęło działać tak jak to Skoda wymyśliła.
Zgadza się, w rapidach na pq25 zasilanie lamp odbywa się na dwa sposoby. Pierwszy to poprzez bcm a drugi to właśnie ten analagowy, poprzez włacznik świateł, skrzynkę bezpieczników, akumulator i lampę. Tutaj w sumie nie ma jednoznacznej zasady jeżeli chodzi, o wersję wyposażenia. Raczej na pewno samochody z czujnikiem światła lub xenonami miały sterowanie poprzez bcm, a jak sie to ma do samej wersji wyposażenia (active vs ambition vs elegance) to tego niestety nie wiem. Jeżeli bcm próbuje sterować lampami to według mnie jest do końca nie poprawnie zakodowany, ponieważ w zależności od wersji bcm można kodować odpowiednie funkcje odnośnie lamp (sposób zasilania lamp, xenon/bi-xenon, led itd.). Na pewno dobrze został zakodowany oraz poprawnie ustawione wszystkie adaptacje? Ew. możesz podesłać swoje kodowanie obecne i to, które miałeś na wcześniejszym bcm. W miarę możliwości, mógłbym porównać i sprawdzić, czy wszystko jest w porządku.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.