FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Silnik zgasł w trakcie jazdy i nie chce odpalić / wymiana przekaźników
  • Zgłaszałem jakiś czas temu problem jak w temacie.

    Po przeszukaniu całego internetu, okazało się, że w skodzie takiego błędu nie ma / nie występuje / nikt się z nim nie spotkał.

    Może dla tego, na schematach elektryki tu dostępnych, czy też dostępnych na internecie, w programach serwisowych i gdzieś tam jeszcze znalezionych, albo ja nie widziałem, albo go nie było - zielonego bezpiecznika (dużego) 30 A - ale o tym później

    Problem był następujący:

    Auto nagle zgasło. Nie chciało odpalić, po wsadzeniu kluczyka w stacyjkę i przekręceniu do połowy nic się nie świeciło na desce rozdzielczej - żaden wskaźnik - nie działała też klima (mam climatronic) nie świeciło się światło ani w aucie, ani w bagażniku.

    Wg. tego co się naczytałem, dostałem info tu na forum - kłaniam się nisko za pomoc dziękując - oglądając filmiki, dzwoniąc po serwisach i znajomym serwisie - i tak nikt nie miał racji :P - wyszło na to, że mam do wymiany przekaźnik / przekaźniki.
    Dokładnie to zadecydowało o tym to, że nie działa mi klimatyzacja, bo któryś z tych 644, odpowiada za klimę (działanie i działanie panelu)

    Jak już w końcu zlokalizowałem, gdzie są przekaźniki w moim aucie - też nie znalazłem info na necie - to wyszło na to, że muszę ściągać deskę, żeby się do ustrojstwa dostać.


    Ponieważ ani czasu ani chęci na to nie miałem, zabrałem się do tego trochę przez przypadek, bo próbując ściągnąć boczek deski od strony kierowcy - "na pałę" okazało się, że się da :D


    No i wtedy, jak widać, oczom mym ukazał się wspaniały metalowy... ale nie wiem co???? Ale przymocowany na 2 śruby z przodu


    Jedną śrubę od dołu - ale to od dołu, było bardziej z przodu, bliżej kierowcy niż niżej i bliżej ;)



    I jedną sztukę od góry - u Was tego kabelka zapewne nie będzie, bo to antena od nawigacji ;)



    Okazało się, że jednak, mimo tego, że mam duże ręce i dłonie jak chleba bochny, udało mi się w szparę pomiędzy metalowymi elementami wsadzić rękę, i ruchami wahadłowymi dół/góra a czasem lewo/prawo każdy z pokazanych na fotce przekaźników - 2 sztuki 644, 2 645 i 2 646 udało wyjąć - jedne łatwo, z innymi siłowałem się i 15 minut.



    Po męczarniach niemiłosiernych, trwających dobre 3 godziny, nie wiem jak, ale przypadkiem, bo latarkę wsadziłem do środka, bo nie mogłem czegoś wyjąć (pod czarnym materiałem też są przekaźniki) przypadkiem tak poświeciłem do środka, zaglądając jednocześnie prze otwór od włącznika świateł - też go trzeba wyjąć, bo to ułatwia zadanie - znalazłem ten cholerny bezpiecznik, którego nie było / nie mogłem znaleźć na żadnym schemacie......................... to po lewej obok kabla.



    Po wyjęciu bezpiecznika 30 A , okazało się, że jest on spalony. Także - koszt naprawy 50 gr - tyle dałem za bezpiecznik + 3 nieprzespane noce i masa wchłoniętych schematów/ przeczytanych postów/ obejrzanych filmików.

    Ponieważ przekaźniki okazały się dobre - a kupiłem nowe na aledrogo - to jeśli ktoś ma taką potrzebę - oddam i niech mu służą :)

    Także -  do wymiany przekaźników nie potrzeba ściągać tego metalowego, ale zalecam, bo miałem całe przedramię od wew. strony blachą pocięte i wyglądało, jak bym się samookaleczał...
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Super instrukcja + foto! Tak trzymać !
    Pytanie: Znalazłeś winowajcę, wymieniłeś bezpiecznik, co uważasz było powodem przepalenia bezpiecznika? Czy w trakcie jazdy, tuż przed unieruchomieniem samochodu, włączałeś/wyłączałeś jaki odbiornik? A jaki jest stan sieci, jakie napięcie akumulatora, masz SS? 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzięki za dobre słowo :) pisane "po nocach" ale nie mam kiedy... Ehhh...

    Po przeczytaniu na necie/ po filmikach i schematach wydaje mi się że:

    Auto stało cały dzień na słońcu - było 40 na dworze w cieniu...
    Nie wywietrzyłem przed jazdą, bo się szwagrowi śpieszyło (wszystko jego wina :P)
    Jechałem dosyć dynamicznie, choć po mieście i trochę w korkach.
    Cały czas miałem klimę na LOW i nawiew na maxa
    Pod szwagra domem, stałem z 3 minuty, ale na włączonym silniku i takich ustawieniach.
    Dupnęło wszystko, jak odjeżdżaliśmy...

    Ponieważ przekaźniki, są od klimy, pracy wentylatora i od chłodnicy TEŻ, założyłem, że skoro ustawienia były jakie były i jechałem po mieście z ciężką nogą, dostały zapewne za dużo prądu i spalił się bezpiecznik - zamiast nich.

    To moje gdybanie.

    Po wejściu do auta, radio - taki chińczyk 2 din z navi - odpala się z automatu i działa cały czas, przed zgaśnięciem nic nie włączyłem, zacząłem hamować, dojeżdżając do świateł.

    Aku pokazuje na tej navi bodajże 12.3 V - nie pamiętam, ale nie ma ostrzeżeń o za słabym napięciu, a radio ponoć takie podaje.

    Stan sieci ? wszystko oryginalne i nie miałem do tej pory nic dłubane w elektryce w aucie

    SS - a co to ? :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • System "Start-Stop".
    ---------------------
    Edit:
    W ciekawych miejscach można znaleźć bezpieczniki...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Zestawienie bezpieczników (dla pojazdów prawo i lewostronnego ruchu)
    A1 - pozycja wolna
    A2 - bezpiecznik 20A – S204 – włącznik zapłonu, do stacyjki przewód 2,5 mm2, czerwono-biały
    B1 - pozycja wolna
    B2 - pozycja wolna
    C1 - bezpiecznik 20A – jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-
    C2 - bezpiecznik 20A - jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-
    D1 - pozycja wolna
    D2 - bezpiecznik 20A - jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-

    Zestawienie bezpieczników (od list. 2013)
    40 A - pomarańczowy
    30 A - zielony
    25 A - biały
    20 A - żółty
    15 A - niebieski
    10 A - czerwony
    7,5 A - brązowy
    5 A – beżowy

    Zestawienie przekaźników:
    1 - pozycja wolna
    2 - pozycja wolna
    3 - pozycja wolna
    4 - przekaźnik kontaktu X -J59-
    5 - przekaźnik zasilania 15 -J329-
    6 - pozycja wolna
    7 - 7a przekaźnik rozruchu -J906- (dla systemu Start-Stop)
       - 7b przekaźnik rozruchu -J907- (dla systemu Start-Stop)
    8 - przekaźnik dużej mocy -J360- (dla ogrzewania dodatkowego)
    9 - przekaźnik małej mocy -J359- (dla ogrzewania dodatkowego)
    10 - przekaźnik pompy paliwa -J17- (dla silników benzynowych)
    11 - 11a przekaźnik pompy paliwa -J643-
         - 11b przekaźnik odciążający 2 kontaktu X -J339-
    12 - 12a przekaźnik spryskiwaczy reflektorów -J39-
         - 12b pozycja wolna
    13 - przekaźnik główny -J271-
         - przekaźnik jednostki sterującej Simos -J363-
         - przekaźnik wtrysku silników Diesla -J322-
    14 - 14a przekaźnik pompy paliwa -J17- (dla silników Diesla)
         - 14b przekaźnik grzałki -J925- (dla silników Diesla)
    15 - pozycja wolna

    Ciekawostka: W pierwszych egzemplarzach R, montowali bezpiecznik wartości 50 A. Widocznie firma uznała, że w tym obwodzie nie wystąpią tak wielkie obciążenia, i zeszli na 30 A.
    Na schemacie stacyjki, jest naniesiony Twój bezpiecznik. Ma oznaczenie S204. Może dlatego tak jest trudno go zlokalizować, bo nie jest uwzględniony w występujących zestawieniach bezpieczników.
    Dla Ciebie jest to spore doświadczenie, tym bardziej, że na necie chyba nie ma informacji o przepaleniu tego bezpiecznika. Sam wcześniej sugerowałem uszkodzenie kostki stacyjki. Teraz spokojnie możesz używać klimy czy nawiewu na maxa, bo wystarczy wymienić bezpiecznik :) 
    Co do przekaźników: cewka przekaźnika praktycznie nie przepali się. W tym obwodzie płyną niewielkie prądy, rzędu do 100 - 200 mA. Częściej może zawieść kontakt, sterowany cewką. Tu może dojść do sklejenia/stopienia kontaktu lub niepełnego połączenia kontaktów (kontakty opalone, spękane, stawiają duży opór elektryczny,...)
    tabl przekazników i bezp.jpg
    500 x 500 - 94K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Tak panowie dziękuję. Na temat, kontrektnie i na poziomie - )
    LB, 1.2 TSI 81KW, MY17,FRESH, Czerwień Corrida, 18.000 km, Praga, Czechy
  • @van_daal Dzięki - mi się to tylko z jednym kojarzyło

    @jercen A można o schemat prosić ? Jak pisałem, u mnie był bezpiecznik 30 A i patrząc się "po kablach" wychodzi na to, że tylko od tablicy przekaźników był.

    Nie życzę nikomu takiego doświadczenia, bo naprawdę - wtedy, nigdy jak na tamten czas, nie był mi potrzebny samochód, musiałem żonę po lekarzach wozić, a tu taki klops... ( ale fakt, co się dowiedziałem/nauczyłem, to już moje )

    Moje gdybanie, czy to od tego - ale na logikę - raczej tak :)

    Bezpieczniki mam 4 na wszelki wypadek i obym nie musiał ich używać :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Schemat stacyjki wraz z wykrytym przez Ciebie bezpiecznikiem S204 :)
    schemat stacyjki z bezp S204.jpg
    800 x 700 - 144K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • 1.2 tsi 110 my 16 brak tego bezpiecznika i tylko 3 przekaźniki.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • @jercen O. To w takim razie to był jedyny schemat którego nie widziałem :D
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Patrzyłem w moim R i zaskoczenie: nie mam bezpiecznika przy przekaźnikach a samych przekaźników mam 6 ... Mam PTC, który pracuje na 3 przekaźnikach. Czyli nadal potwierdza się fakt, że co model czy rocznik, to jest inaczej wyposażony. A podstawki pod bezpieczniki czy przekaźniki w naszym R są dla wersji maksymalnie wyposażonej, a poszczególne modele mają odpowiednio mniej bezpieczników i przekaźników.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie na foto widać 6, ale pod tym czarnym, jak pisałem, mam jeszcze 2 sztuki tych cienkich 646, czyli łącznie mam 8.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Znowu zepsuło się auto. Dokładnie tak samo jak rok temu. Spalił się dokładnie ten sam bezpiecznik, ale po wymianie nie odpalił. Posprawdalem wszystkie inne na tablicy, jeden był spalony, wymieniłem, ale jednak nie działa...
    Ktoś ? Coś ? Jakieś pomysły ? 
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Stacyjka?
    Patrz na schemat. Po bezpieczniku bezpośrednio jest styk stacyjki.
    Może spróbuj metodycznie? Weź woltomierz i sprawdzaj po kolei punkty, gdzie jest 12V a gdzie znika.
    Wygląda, że to jakiś główny bezpiecznik od zapłonu.
    Jak kluczyk przekręcasz to coś w ogóle się dzieje? Ten przekaźnik J329 powinien cykać.
    Nie wiem jaki ten styk duży w stacyjce na tym obwodzie ale może być z nim naprawdę kiepsko, skoro płynął przez niego prąd > 30A.
    Jeszcze sprawdź woltomierzem, czy do gniazda tego bezpiecznika dochodzi napięcie. Jak go wyjmiesz to powinno być z jednej strony. Jak nie będzie to szukaj zabezpieczenia wcześniej. Może jakiś bolszy bezpiecznik przy akumulatorze poleciał.
    30A to całkiem sporo...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Wg schematu do bezpiecznika dochodzi przewód 6 mm2, sam bezpiecznik jest na 30 A. Od bezpiecznika do stacyjki dochodzi przewód 2,5 mm2.
    W tym układzie (po wymianie bezpiecznika czy przekaźnika) zastanawiam się (co jest trudne do zdiagnozowania) któryś przewód nadpalony lub z przerwą (przy nieuszkodzonej koszulce). W przypadku "ruszenia" przewodu na jakiś czas łączy, by w nieoczekiwanym momencie zrobić akuku. Nawet pomiary miernikiem w "statycznym" stanie niewiele muszą pomóc, jeżeli w obwodzie nie ma przerwy. Dopiero pomiar przy braku prądu w konkretnym obwodzie może coś wskazać. Jest to trudna sytuacja. Sam robiłem w ten sposób, że mostkowałem najbliższe (sąsiednie punkty obwodu) w celu określenia czy dany odcinek jest cały czy też ma przerwę. I tak po kolei. Tyle, że dzisiejsze wiązki nie mają praktycznie żadnego nadmiaru (luzu) i najczęściej jeszcze są w taśmie, co wcale nie ułatwia pomiarów.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dziękuję Panowie serdecznie. Auto "porzuciłem" na mieście, nie mam jak rozebrać i sprawdzić... Szczególnie, że z tego co czytam, musiał bym zdjąć deskę i wtedy "majstrować"
    Auto od zeszłego roku i wymianie tego bezpiecznika, było nawet we Włoszech na Elbie i wszystko było ok.
    Jak coś, to temperatura oleju na poziomie 110 stopni, to norma.
    Jest to samo co rok temu. Deska rozdzielcza się nie świeci, po przekręceniu kluczyka coś tam cyknęło, ale zero reakcji. Prąd w aucie jest, bo są światła i działa radio. Ale panel climatronic nie działa. Co by wskazywało na przekaźnik. Ale, żeby od przekaźnika, spaliły się 2 bezpieczniki ? 
    Niestety, ale muszę wywieźć trupa do elektryka/elektronika, mam namiar od kolegi. Jak coś zrobi, napiszę, dam znać.
    Raz jeszcze serdecznie dziękuję i miłego weekendu życzę !
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Ja zrobił bym tak:
    sprawdziłbym na których bezpiecznikach (obie strony każdego) znajduje się napięcie przy wyłączonym i załączonym zapłonie. Zaczął bym od bezpieczników w kabinie pasażera, w skrzynce w komorze silnika i przy akumulatorze. Do tego nie trzeba rozbierać deski.
    Może od razu znajdziesz winowajcę?
    Skoro po włączeniu zapłonu masz zasadniczo "ciemność" na desce to obstawiam, że trafiło jakiś główny bezpiecznik. To się czasem zdarza.
    A tak poza tym, to masz jakiś poważny problem w instalacji. Bezpieczniki 30A nie przepalają się "ot tak sobie". Może jakiś kabel gdzieś ociera o blachę, przetarła się izolacja i czasem robi zwarcie? Napisałeś, że masz wstawione chińskie radio. Czy możliwe, że tam ktoś coś sknocił i teraz od czasu do czasu robi zwarcie? Zazwyczaj tego rodzaju problemy wiążą się z niestarannie dokonanymi modyfikacjami.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Póki co, nie ma mnie nawet we Wrocławiu, ale może jutro wieczorem, po pracy, uda mi się coś zrobić. Radio jest wstawiane przez profesjonalistów, którzy wygrywali konkursy w  nagłośnieniu i w dB dragu. A że to koledzy, to zrobili po kosztach. Ja im zresztą tak samo naprawiam głośniki, bo tym się zajmuję. Jak dam piszesz, 30 A ot tak z siebie się nie pali, więc jak pisałem rok temu, muszę znaleźć przyczynę... 
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Czytając ostatni Twój wpis, nasunęło mi się coś takiego:
    Może to dołożona instalacja wpływa na instalację elektryczną? Twój problem jest bardzo specyficzny, wręcz pojedynczy. Może cała instalacja samochodu jest ok - tylko dołożone elementy nie są stosownie zabezpieczone albo podpięte nie pod właściwy bezpiecznik? To są domysły, ale można by je sprawdzić i wykluczyć. Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ok, dzięki, choć to co mi robili, na prawdę robili fachowcy. Nie chcę wymien nazwy firmy, żeby nie robić.im reklamy, choć i tak jej nie potrzebują. Radio wg tego, co czytałem na necie i się patrzyłem na nie, po prostu podpina się pod istniejącą instalację i musi działać...
    Edit. Racja. Nie spotkałem się z takim przypadkiem jak mój, ale dziwne ? By było, żeby auto padło, a radio działa normalnie. Ponieważ kolega przywiózł mi głośniki w zeszłym tygodniu i jutro mam dzwonić do niego kiedy mu je zrobię, od razu się zapytam, czy spotkali się z czymś takim jak u mnie. Bo nie tylko mi zakładają takie radia. Napiszę firmę, od radia, to nie reklama. Gms. Do tego mam kamerę, mógłbym dokupić DVB-T i DAB bo też to wspiera.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • W poniedziałek odbieram auto. Nie było napięcia na stacyjce, bo woda zalała drzwi, zrobiło się zwarcie z silnikiem od szyb i stąd awaria. Tak przynajmniej twierdzi majster. Ale to nie tłumaczy identycznej awarii w zeszłym roku. Jak odbiorę, wypytam się co dokładnie zrobił i co się dokładnie zepsuło,to napiszę.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?