Witam panowie. Lampy poliftowe u mnie już zamontowane. Obecnie jestem na etapie walki z kodowaniem. Mój chiński VCDS można sobie wsadzić gdzieś. Przy próbie kodowania czegokolwiek tak mieszał kodowanie jak chciał i podziało mi się sterowanie zamków z pilota i z guzika we wnętrzu oraz podgrzewanie tylnej szyby. Zmuszony byłem wrócić do ori kodowania. Kumpel, elektronik też nie podołał. Na chwilę obecną jestem umówiony w ASO na wtorek. Powiedzieli, że zrobią za 200-250PLN. Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie...
@Kamas no ja dostałem komplet przedliftowych w cenie jednej sztuki poliftowej i dla tego też z nich właśnie zrezygnowałem @Mati u rosyjskich kolegów takie coś znalazłem szukając z ciekawości, może uda się coś z tego rozszyfrować: https://www.drive2.ru/l/480555576766497576/
Dużo czasu minęło Panowie, ale byłem w trasie i nie miałem czasu zająć się autem. Niestety na chwilę obecną niewiele się zmieniło... Elektronik, do którego odesłał mnie serwis ASO w Zamościu również nic nie zdziałał bo VCDS pokazuje mu tylko podpowiedź dla transportera do zmiany na bixenon i nie próbował zmieniać kodowania ze względu na ostrzeżenie VCDS o wprowadzeniu zmian na własne ryzyko... Nakłaniałem go, aby spróbował, ale nie chciał. Następnie telefon do ASO w Świdniku k. Lublina i dostałem odpowiedź, że nie ma takiej technicznej możliwości. Telefon do ASO w Rzeszowie i również się nie podejmą. Telefon do ASO Warszawa i również się tym nie zajmują. Elektronik od doposażania aut grupy VAG pod Rzeszowem, kodujący również lampy, odpowiedział mi "do Rapida nie dam rady bo szczerze mówiąc z niczym takim nie miał do czynienia". Ruskie forum to lipa bo wstawili wszystko oprócz najważniejszego. Całe rozkręcanie auta to pestka, natomiast brakuje jakichkolwiek wskazówek dotyczących kodowania, co jest tu akurat jedynym i zarazem głównym problemem. No więc gdzie szukać dalej? Może któryś z użytkowników forum z takimi lampami, będzie na tyle uprzejmy i udostępni swoje kodowanie? Całe długie kodowanie i do tego pozycje zaznaczone dla poszczególnych bajtów. Spróbował bym z tym sam powalczyć, gdyby któryś z kolegów mi to udostępnił... Ktoś coś doradzi? Może jest jakaś opcja kontraktu z ruskimi kolegami z forum którzy to ogarnęli???
Czepiasz się detali:P dla mnie Ruscy, Rosjanie, czy Rosyjscy to jedno znaczenie, bo chodzi tu jedynie o kraj. Nie wiem czemu odbierasz to sformułowanie jako obraźliwe. Jak ktoś na mnie napisze polak, polaczek czy jakkolwiek inaczej to i tak wiadomo, że chodzi gościa pochodzenia polskiego:P
Na chwilę obecną sprawa wygląda tak... Pisałem z rosyjskim kolegą Aleksem (autorem filmu na youtube z Rapidem po zmianie lamp na lift z tej rosyjskiej strony), swoją drogą bardzo miły i pomocny gość. Dowiedziałem się od niego, że oprócz numeracji modułu z końcówką 89 90 D E, moduł musi spełniać protokół pq26 i taki właśnie spełnia moduł w jego aucie (od 2016roku). Moje auto ma moduł z końcówką 90D, ale spełniający protokół pq25. Tu właśnie tkwi cały problem. Moduły z protokołem pq26 wg niego wymagają jedynie adaptacji, a nie długiego kodowania i właśnie po takowej adaptacji u niego wszystko działa jak powinno. Jeśli jednak mamy moduł z protokołem pq25, Aleks podał mi kilka długich kodowań z którymi można spróbować się pobawić jednak nie ma gwarancji, że wszystko będzie działać tak jak powinno (ale ciągle jest nadzieja, że może... Oto te kodowania: 3A980FB800FB250093080E357DBB9ED842C0768760AF3990320000234800 — My works 3A980FB800FB250093080E017CFF9ED846C0658760CF39C0220000230820 — Test coding Polo
3A980FB800FB250093080EF17CFF9ED8C2C0728F60CF39F0320000230820 — Test coding T6
3A980FB800FB2500930806017EBB9ED800C0730F60AF30D0200000030800 — Test coding Firegrafic 7A980FB800FB250093080E317DBB9ED842C0678760AF38D0060000004800 — Test coding A-drew
Jutro mam jeszcze spróbować jednego źródła i pewien gość, który twierdzi, że może to ogarnąć, spróbuje mi to zrobić za pomocą ODIS o ile tylko znajdzie czas. Jeśli nie to przynajmniej spróbuję coś pobawić się z otrzymanym kodowaniem. Tyle póki co udało mi się dowiedzieć...
Mati udało Ci się coś ogarnąć ? Napaliłem się na te lampy ale aktualnie przeżywam z nimi lekki kryzys. Wszystko pięknie i ładnie wygląda w teorii w praktyce dla Rapida opartego na PQ25 (czyli takich na sterownikach BCM 6R) jest mega problem.... ;) Oryginalnie te lampy wyszły w Rapidach opartych na platformie PQ26 czyli sterownikach 6C no i tutaj zaczyna się droga przez mękę. Doczytałem gdzieś, iż jest duża szansa na BCM 7E0937090D natomiast w jak najnowszej wersji oprogramowania - dokumentacji dostępnej nie mam więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć w jakiej to miało by być wersji. Testowałem na 7H0937090B w sofcie 0712 (czyli dość archaicznym bo chyba 2014/2019 rok) ale bez sukcesu - problem z ściemnianiem białego LED-a.
Ewentualnie może komuś się udało ogarnąć temat przekładki na wersjach opartych jeszcze na PQ25? Trochę tracę siły i ochotę na kolejne testy w ciemno. U mnie na śląsku przynajmniej 20 elektroników samochodowych i 5 ASO na samo pytanie o takową modyfikację odpuściło temat :)
Rapid LB | 1.2 TSI 86KM | MY14 |Ambition Max | Błękit Denim Metalizowany | 75k km | Czerwionka-Leszczyny
Ja mam całą wiązkę "adapter" poprowadzony do lampy. Stycznik i kondensatory w wiązce są. No zostało mi tylko ściemnianie :) Jak to się uda dam namiary.
Rapid SB| 1.2 130 KM do poprawy|MY14| Ambition MAX|Błękit Race|50000|Jastrzębie-Zdrój
Temat ogarnięty - w wersji analogowej i na szybko ale poddałem się z testami kolejnych BCM oraz godzinami spędzonymi nad VCDS-em. Jeśli kogoś interesuje proszę spojrzeć tutaj:
W ramach rozwoju - o ile takowy będzie tego projektu na pewno umieszczę tam info o tym. Aktualnie wszystko działa tj. Bi-Xenon, LED biały, ściemnianie, kierunkowskaz, wygaszanie białego LED przy kierunkowskazie. Proszę o konstruktywne uwagi chętnie coś udoskonalę w tym projekcie. Na pewno chcę to w przeszłości trochę zoptymalizować i dołożyć trochę elektroniki cyfrowej do sterowania :) Miało być na szybko gotowe bo za tydzień wyjeżdżam na urlop a żona powiedziała, że lampy na wyjazd muszą być założone :)
-------------------
Czekam na konstruktywną krytykę lub/i uwagi do ulepszenia tej modyfikacji.
Rapid LB | 1.2 TSI 86KM | MY14 |Ambition Max | Błękit Denim Metalizowany | 75k km | Czerwionka-Leszczyny
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.