FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Spalanie 1.4 TDI
  • Zapraszam do dyskusji o spalaniu najmniejszego dieselka w Rapidzie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Niestety mi w Rapidzie 1.4 TDI wyszło 5 l on na 100 :( mam walnięty czujnik ciśnienia oleju ten pod miską olejowa może mieć to wpływ na spalanie :) w green score wychodzi 4 max :)
  • @krisscox1 witamy na Rapidklubie.
    Zapraszamy do wpisów, zamieszczania swoich spostrzeżeń i fotek na Rapidklubie.
    Dobrym zwyczajem jest uzupełnienie stopki z danymi o swoim pojezdzie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • A jak u was wychodzi spalanie?
  • Jakim cudem Tobie wychodzi 5l/100km., Chyba na trasie, bo mój 1,4 w mieście pali 7l, bo na trasie to się zgodze.
    Chyba że ja nie umiem jeździć tym dieslem
  • miasto 6 - 6,2l  Trasa - autostrada 140km/h ciągiem plus jazda po górach 5,8l/100km krótkie odcinki po 30-40km i jazda "dziadkowa" 3,7-4,5l/100km. Da się zejśc nisko ale jedzie się jak dziad... Start - stop z reguły wyłączam bo mnie drażni  szczególnie po intensywnej jeździe... 2016 przebieg prawie 123 tysie.
    Rapid LB | 1.4TDi EA288 CUSB 90KM | MY16 | Ambition | Biały |174500km | Wrocław
  • Yeti ja mam podobne spalanie najmniej mi wyszło 2,9 :)
  • Spalanie jak w 1,6tdi a kultura pracy jeszcze gorsza, także nie warto brać tego 1,4
    Hyundai I30 1.4
    Mitsubishi Pajero Sport 2.5TD
  • Panowie ratujcie i poradzcie cos, bo mojemu rapidowi cos odje...lo ze spalaniem.

    Jak go kupywalem jako 2 latka z przebiegiem 30kkm to komp na dluzszych odcinkach na tempomacie pokazywal przy 100kmh srednie 3,6l, a przy 140kmh jedyne 5l co mnie
    niezmiernie cieszylo.
    https://prnt.sc/qqzyhd
    https://prnt.sc/qqzyr6
    https://prnt.sc/qqzz3t
    https://prnt.sc/qqzzac
    Niestety przy tankowaniu musialem do tych liczb dodawac skromne min. 20%.
    Rok temu pojechalem z reklamacja na oszukiwanie kompa i wysokie spalanie. Zresetowano jakis czujnik w silniku i nastawy DSG (bo na nia tez sie skarzylem, ze dziala nieprzewidywalnie, tzn. raz pod gorke potrafi ladnie przyspieszyc na 7 biegu, a innym razem z lekkiej gorki robila redukcje na 6ke czy 5ke, albo w trasie potrafila trzymac mi 5-6 bieg przy 100-120kmh przez pare km).

    Po tym zabiegu rozbieznosc miedzy wskazaniami kompa a dystrybutorem zmalala do 5-8%, ale jednoczesnie realne spalanie uroslo.
    Ostatnie wskazania kompa ze stalej predkosci na odcinkach min. po 100km to 6.2l przy 120kmh, i 6,7l przy 140kmh.
    https://prnt.sc/qqzzo9
    https://prnt.sc/qqzzug

    QRWA.
    Spalanie wieksze niz w 2.0TDI, niewspominając już o 1,6tdi.

    Jadac do 100kmh trzeba naprawde delikatnie operowac gazem by komp pokazal mniej niz 5l, a w praktyce i tak wychodzi wiecej.
    Nie mam juz sily do tego silnika. 

    Co ciekawe to wg Green Score (pkty ekonomicznej jazdy) najwiecej mozna dostac jadac w korkach w miescie na zimnym silniku:
    https://prnt.sc/qr0b2j

    A gdy wyjedziemy w spokojna trase, pkty spadaja:
    https://prnt.sc/qr0bce


    Bardzo czesto podczas jednostajnej jazdy na tempomacie widze duze skoki chwilowego spalania, tzw. piki. Np jade 100kmh, spalanie chwilowe oscyluje przy 4,7 - 4,9, i co pare sekund spade na 4,0l.
    Tutaj mamy takie skoki przy 90, 120,140,160kmh:
    https://www.youtube.com/watch?v=SPbveNCbTgQ
    https://www.youtube.com/watch?v=Pk90c05BPWE
    https://www.youtube.com/watch?v=BvLsRX2203o - szczegolnie duze skoki od 1min.
    https://www.youtube.com/watch?v=Fzzt_dTU9fM
    https://www.youtube.com/watch?v=1rc2j1qCHi4

    Inna trasa i spalanie bardzo stabilne:
    https://www.youtube.com/watch?v=9SXW78drQVM
    https://www.youtube.com/watch?v=OwG9ygJjqOg

    Stabilnie ale za to wysoko:
    https://www.youtube.com/watch?v=VI7C0IZyJWY
    https://www.youtube.com/watch?v=HNgTno3hUGw  ???
    https://www.youtube.com/watch?v=FKqadJY3w7c

    Wysokie spalanie:
    https://www.youtube.com/watch?v=ATDAaSgXmZM
    https://www.youtube.com/watch?v=wlYcW89DlGU
    https://www.youtube.com/watch?v=2v6Pr05PPqU
    https://www.youtube.com/watch?v=YP5Y0eb6Khc
    https://www.youtube.com/watch?v=7n8giGZYbM4
    na luzie https://www.youtube.com/watch?v=Jv9Z4EnMDjU
    przy 55kmh https://www.youtube.com/watch?v=7n8giGZYbM4&feature=youtu.be

    Niskie spalanie przy 110kmh (jak chce to potrafi ;)  ):
    https://www.youtube.com/watch?v=Bg9m5hzS484
    https://www.youtube.com/watch?v=jbvah-RQ_qM


    Co do DSG to lubi trzymac wysokie obroty, szczegolnie na 3im, 5 i 6 biegu.
    Najepsze jest to ze dzieje sie to przewaznie w sytuacjach gdy sam operuje gazu, a gdy wlacze tempomat to czuc jak auto przyspieszy o 1km i wbije kolejny bieg:
    https://www.youtube.com/watch?v=RdNm42foUKI
    https://www.youtube.com/watch?v=XMo7X31tIGY
    https://www.youtube.com/watch?v=B4LG0M3StUA
    https://www.youtube.com/watch?v=GAZ-m_SJDPk
    https://www.youtube.com/watch?v=ECo79zb3JnI


    Prawidłowa zmiana biegów:
    https://www.youtube.com/watch?v=K3QHylVvJVk

    Powyższe filmy krecone byly z reguly na rownej drodze bez wiekszych przewyzszen.

    W serwisie na pytanie jaki jest poziom zapelnienia DPF, mistrzu powiedzial ze to info nic mi teraz nie da bo to sie zmienia z kazdym przejechanym kilometrem.

    Temp oleju przy predkosci do 100kmh to ok 93C, przy 120kmh to ok 99C, przy 140kmh to ok 102C.


    Zastanawiam sie czy nie kupic OBD11 i sam zaczac go diagnozowac.
    Rapid SB / 1.4TDI CUSB 90PS DSG / 2016/ niebieski metalic / 72kkm / Szczecin
  • Przejrzałem większość Twoich filmików. Co do spalania, wygląda na normalne. Przy włączonym tempomacie, przy poziomej trasie masz normalne spalanie, by przy lekkim, niemal niezauważalnym podjeździe, spalanie wzrosło o 30 - 50 %. Nawet podmuchy wiatru wpływają na wskazania chwilowego zużycia. I w drugą stronę, przy nawet niewielkim spadku, zużycie również maleje zauważalnie, i to nawet o 30 - 60 %.
    Inna sprawa, przy płynnej jeździe (włączony tempomat) wskazania zużycia (moim zdaniem) nie powinny mieć tak dużych skoków, nawet z uwzględnieniem lekkich zmian w nachyleniu trasy.
    Dalej, zużycie chwilowe a zużycie wg obliczeń z dystrybutora - to dwie wielkości. Wystarczy że masz średnią z jazdy xx, a przy dwóch trzech jazdach miastem te wskazania rozmijają się. W mieście pomimo małych przebiegów, średnia leci niesamowicie w górę.
    Sam, jadąc przez całe miasto, przez centrum, mam średnią 12 - 17 l/100 (benzyna), ale na trasie ta średnia potrafi zejść poniżej 6. Stąd dla mnie wskaźnikiem zużycia nie jest spalanie chwilowe, a spalanie wg dystrybutora. Przy przejechaniu 600 - 900 km i dotankowaniu, od razu mam obraz spalania średniego przy tym przebiegu i w danych warunkach. Kiedy jest ono porównywalne z wcześniejszymi - to spoko. Dopiero wzrost o więcej niż 0,3-0,5 l/100 km może już sygnalizować jakiś problem.

    Będzie miło, jak wstawisz stopkę.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Stopka poprawiona ;)

    Na niektórych filmkach spalanie chwilowe faktycznie wyglada na calkiem OK, ale niestety występuje ono bardzo rzadko. Jak pisałem to auto do miasta prawie nie zaglada, a wiec srednie spalanie nie bardzo co ma mi zawyzac. W kazdym swoim aucie prowadze statystyki spalania:
    https://www.motostat.pl/vehicle-stats/91583

    W statystykach ladnie widac iz do dnia 27.01.2019 komp sporo zanizal spalanie. Pozniej nastapila wizyta w ASO i zmniejszyla sie ta rozbieznosc, ale realne spalanie poszlo w gore, mimo ze zaczalem jezdzic jeszcze wolniej.

    Najbardziej wkurza mnie spalanie w dlugiej trasie, jazda prawie dziadkowa z zasadami ecodrivingu, predkosc do 100-110kmh, i realnie spala ok 5l, gdzie posiadacze mocniejszych silnikow 1.6HDI schodza do nawet 4l.

    Zastanawiajace sa ostatnie wyniki 6.2l przy 120kmh i 6.7l przy 140kmh. Tyle nawet nie pala niektore 2 litrowe diesle.

    Na piatek mam umowiona wizyte w ASO w powyzszej sprawie. Pewnie oprocz kolejnej kalibracji czujnika i resetu nastaw DSG nic wiecej nie zrobia.

    "jadąc przez całe miasto, przez centrum, mam średnią 12 - 17 l/100 (benzyna)" - w 1.2TSI???

    Kiedys mialem auto passka b5 z 1.8T 150PS tiptronic i tam mimo wysokiego spalania, to rozbieznosc wynosila jedyne 0.1L Pb. W miescie palilo .
    Rapid SB / 1.4TDI CUSB 90PS DSG / 2016/ niebieski metalic / 72kkm / Szczecin
  • Jak na odcinku 5 - 7 km masz kilkanaście świateł (a nawet ponad 20), do tego godziny szczytu, że nie łapiesz się na jednej zmianie świateł, to mam takie wskazania. Ale zaraz po minięciu rogatek - spalanie spada, by (w zależności od warunków na drodze) dojść do 5,5 - 6,2.
    Natomiast Twoje wartości 6,2 przy 120 czy 6.7 przy 140 dla D jest zastanawiające.
    Jak wrócisz z ASO, podziel się swoimi wrażeniami.
    Wprawdzie silników 1,4 TDI jest zdecydowanie mniej, ale zawsze takie informacje czy wręcz porady znajdą czytelników. Powodzenia w piątek :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Skrzynia automatyczna z reguły podnosi spalanie. Nie wiem konkretnie czym to jest uwarunkowane, ale wszystko wygląda w porządku. Zazwyczaj u mnie na autostradzie bez tempomatu pokazuje owszem mniej, ale jak się wdepnie to chwilowe potrafi do 30l skoczyć. Przy 190km/h (chyba max skrzyni 5biegowej) pokazuje 12l/100km więc ja bym się nie przejmował, dbał i jeździł. 

    P.S. Zazdroszczę skrzyni automatycznej :) 5-biegowa ma owszem długie przełożenia ale trzeba "wajchować". 
    Rapid LB | 1.4TDi EA288 CUSB 90KM | MY16 | Ambition | Biały |174500km | Wrocław
  • Byłem w ASO i nic nie wskórałem.
    Sprawdzenie mialo trwac 1,5h, a trwalo prawie 3h. Jak sie zapytalem co z moim autem, to po 10 min zostalo mi wydane twierdzac ze wszystko jest OK. Wsiadlem do auta i stwierdzilem ze na parkingu musialo juz stac przynajmniej od 2h bo silnik byl totalnie zimny.

    Mistrzowi pokazalem screeny spalania sprzed serwisu i po serwisie przy predkosci 140kmh. Wczesniej wg kompa auto palilo przy tej predkosci 4,8l, po serwisie 6.7l.
    Od razu zostalem zarzucony pytaniami, czy auto jechalo dokladnie na tym samym odcinku, byla ta sama temp zewn., poziom wilogotnosci powietrza, obciazenie samochodu, cisinienie w oponach, sila wiatru. Odpowiedzialem mu ze chyba nie sadzi aby na odcinku kilkudziesieciu km roznica w spalaniu powinna wynosi prawie 2l. Oczywiscie testy robilem na tym samym odcinku S3. Warunki pomiarow byly do siebie zblizone, a roznica wg mnie powinna wyniesc max 0.5l.

    Co do sprawdzenia auta to podlaczyli kompa i nie stwierdzono zadnych bledow w dsg i silniku. Nie wgrano zadnego oprogramowania ani nie zrobiono zadnej adaptacji czujnikow. Sprawdozno DPF. Zapelnienie 16.2g na maks.. 80g.
    Skoki spalania to tez wg nich wszystko w normie. Filmy zgrali ale nie obejrzeli.

    Na odchodne uslyszalem, ze spalaniem moglbym sie martwic gdyby spalal 20l/100km.
    (Tyle to w normalnej jezdzie nie pali 2.0TSI 280PS, wiec koles nie wie chyba o czym pier....li.) Jak dalej bedzie mnie to spalanie niepokoilo, to moge podjechac za jakis czas, bo maja pkt zaczepienia. Pytam sie jaki, skoro nic nie stwierdziliscie? Cisza...

    To ze skrzynia miesza biegami, to tez niby ok, bo nie wie czy kierowca za moment nie bedzie chcial przyspieszyc - FUCK!!. Jade jednostajnie 100kmh  muskajac pedal gazu, a wiec niskie obciazenie silnika, podjezdzam pod lekkie wzniesienie, predkosc auta sie nie zmienia, a skrzynia nagle robi redukcje z 7ki, na 6,a czasami jeszcze na 5 bieg.
    Albo wjezdzam na wzniesienie jedna predkoscia, zaczynam zjezdzac w dol, odejmuje gazu by auto nie przyspieszalo, skrzynia robi na chwile redukcje z 7ki na 6ke, by za pare sekund pozniej znowu wbic 7ke. Takich cyrkow nigdy nie mialem z poczciwym tiptroniciem 5HP19 w passku b5.

    Wczoraj rano przed serwisem pojechalem pierwszy raz ta sama trase do pracy bez tempomatu. Tempo mialem jakies 10kmh szybsze niz zazwyczaj. Na miejscu spalanie mniejsze o 0.2l.
    Zaczne testowac spalanie bez tempomatu.


    Takze reasumujac nic nie uzyskalem z wizyty ASO. 
    Zaczynam dochodzic do wniosku ze to male gowno musi palic prawie tyle co 2.0TDI  w ciezszej octavi.

    W ASO poruszylem jeszcze jeden problem scierania sie przednich opon po zewn. i wewn stronie, tak jakbym jezdzil na zbyt niskim cisnieniu. Minimalne jest chyba 2.2 bara, a ja mam przewaznie 2,4-2.5, bo powyzej auto robi sie za twarde. Nie stwierdzono zadnych luzow w zawieszeniu i musze sprawdzic geomterie na wlasny koszt. FUCK!
    Rapid SB / 1.4TDI CUSB 90PS DSG / 2016/ niebieski metalic / 72kkm / Szczecin

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?