Pomiar w gniazdku zapalniczki. Miernik raczej z tych droższych. W Octavii II mojego ojca ten sam miernik pokazuje 14,5V podczas jazdy. W radiu nigdzie nie znalazłem nic o napięciu.
Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
A dasz radę zmierzyć napięcie akumulatora na klemach bez obciążenia, po kilkunastu godz. po wyłączeniu silnika, jak też i na wolnych obrotach, z zał. np. świateł czy klimy?
Jak masz dobrego elektryka w pobliżu albo punkt sprzedaży akumulatorów z dobrym testerem aku, podjedź, przemierz aku.
To, że włączenie dużego odbiornika (np. klimy) spowoduje spadek napięcia w sieci rzędu 0,1 - 0,2 V jest normalne, ale nic nie mówi o stanie akumulatora.
W końcu udało mi się wszystko pomierzyć, okazuje się, że w gniazdku zapalniczki jest napięcie o ok. 1V niższe niż na klemach. Wraz ze spadkiem temperatury na dworze, problemu z zanikaniem napięcia też już nie ma.
Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.