FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nieprzyjemny zapach przy cofaniu
  • Dzień dobry.
    Od 3 miesięcy użytkuję rapida z 2018 roku.  1.0, moc 110 kM.  Samochód kupiłem z przebiegiem 14000 km .

    Przy cofaniu pod wzniesienie np. wyjazd z mocno nachylonego miejsca parkingowego ( podwyższone obroty silnika celem pokonania wzniesienia)  pojawia się nieprzyjemny zapach w kabinie. Można go porównać do palonej gumy, spalenizny.
    W serwisie, kiedy zasygnalizowałem ten problem, wskazano na możliwość palenia i złą technikę operowania sprzęgłem. 
    Jeżdżę samochodami od 30 lat i to jest pierwszy samochód, w którym wystąpił taki problem. W żadnym, użytkowanym przeze mnie samochodzie nigdy nie dochodziło do palenia sprzęgła.  

    Jednak oprócz wskazania na ewentualną złą technikę jazdy, wymieniono mi filtr kabinowy  na mój koszt oraz odgrzybiono klimatyzację. Przez dwa miesiące miałem spokój i o problemie zapomniałem. Jednak w trakcie ostatniego wyjazdu za miasto , problem powrócił. Źle zjechałem na skrzyżowaniu  i musiałem cofać pod wzniesienie--wnętrze samochodu wypełnił śmierdzący zapach spalenizny.

    Moje pytanie brzmi: czy ktoś z użytkowników skody spotkał się z takim problemem i jak go rozwiązał. 
    Czasem wydaje mi się, że przy gwałtownym dodawaniu "gazu" wyczuwam też ten dziwny smrodek . Nie jest to jednak regułą.

  • Też takie coś kilka razy miałem. U mnie był przy cofaniu zapach "zgniłych jaj". Zazwyczaj zdarzało się to w okresie jesienno-zimowym. Przy cofaniu pod obciążeniem (pod górę), bądź na płaskim, ale bardzo dynamicznie - manewrowanie szybkie : przód-tył, przód-tył.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Nieprzyjemny zapach w kabinie może pochodzić z kilku miejsc.