Dzień dobry. Od 3 miesięcy użytkuję rapida z 2018 roku. 1.0, moc 110 kM. Samochód kupiłem z przebiegiem 14000 km .
Przy cofaniu pod wzniesienie np. wyjazd z mocno nachylonego miejsca parkingowego ( podwyższone obroty silnika celem pokonania wzniesienia) pojawia się nieprzyjemny zapach w kabinie. Można go porównać do palonej gumy, spalenizny. W serwisie, kiedy zasygnalizowałem ten problem, wskazano na możliwość palenia i złą technikę operowania sprzęgłem. Jeżdżę samochodami od 30 lat i to jest pierwszy samochód, w którym wystąpił taki problem. W żadnym, użytkowanym przeze mnie samochodzie nigdy nie dochodziło do palenia sprzęgła.
Jednak oprócz wskazania na ewentualną złą technikę jazdy, wymieniono mi filtr kabinowy na mój koszt oraz odgrzybiono klimatyzację. Przez dwa miesiące miałem spokój i o problemie zapomniałem. Jednak w trakcie ostatniego wyjazdu za miasto , problem powrócił. Źle zjechałem na skrzyżowaniu i musiałem cofać pod wzniesienie--wnętrze samochodu wypełnił śmierdzący zapach spalenizny.
Moje pytanie brzmi: czy ktoś z użytkowników skody spotkał się z takim problemem i jak go rozwiązał. Czasem wydaje mi się, że przy gwałtownym dodawaniu "gazu" wyczuwam też ten dziwny smrodek . Nie jest to jednak regułą.
Też takie coś kilka razy miałem. U mnie był przy cofaniu zapach "zgniłych jaj". Zazwyczaj zdarzało się to w okresie jesienno-zimowym. Przy cofaniu pod obciążeniem (pod górę), bądź na płaskim, ale bardzo dynamicznie - manewrowanie szybkie : przód-tył, przód-tył.
Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
Nieprzyjemny zapach w kabinie może pochodzić z kilku miejsc. Pierwsze - miejski styl jazdy, krótkie odcinki, silnik nie nagrzany - pojawia się zapach benzyny (w oleju), przy jedzie w przód. Drugie - pęknieta, nieszczelna odma - zapach oleju, przy jeździe w przód. Trzecia - zanieczyszczona klima - nieprzyjemny zapach przy włączeniu klimy. Czwarta - zapach spalin przy cofaniu. W tym przypadku, klima przełącza się sama na obieg wewnętrzny. Tu należy sprawdzić klimę, jak zachowuje się przy cofaniu, czy faktyczne przełącza się w obieg wewnętrzny. Można samemu podczas jazdy w przód, włączyć obieg wewnętrzny, obserwować pojawienie się zapachu. Jego pojawienie oznacza brak przełączania klapki obiegu wewnętrznego. To są pierwsze skojarzenia przy podanych objawach.
Na 99 % to zapach przypalonego sprzęgła. Mam to samo przy parkowaniu np. na wysokich krawężnikach. Wysoki moment od niskich obrotów robi swoje. Jeździłem u znajomego Octavia 3 i przy podobnych manewrach było to samo. O cofaniu z przyczepą kempingową nie wspomnę. Także panowie z ASO chyba mają racje w tym przypadku.
Rapid LB | 1.0 110KM | MY18 | Active | 33000km | Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.