Jak często dopala się Wam DPF samoczynnie na postoju? Ostatnio zaobserwowałem że chce go dopalać co drugi dzień na postoju. Podniesione obroty spalanie 0.8l/h. 5-10minut. Owszem jeżdżę głównie po mieście ale bez jaj co 30km dopalanie? Nawet ostatnio po jeździe na autostradzie po 1.5h jazdy z pr. 140km/h na stacji mi dopalał DPF. Czyżby to jakiś objaw zużycia? Czy to normalne? Książka oczywiście nic nie mówi i w ASO jak robili hamulce również nie wiedzieli co jest... Przebieg 123tys km. MY16.
Dopala się jak zapełnienie przekroczy 40% , a jeżeli nie przekroczy to po ok 750km dopala się również, czyli co nastąpi szybciej, albo 40% filtra albo przebieg. Jeżdżąc po mieście szybciej będziesz miał zapełnienie 40% niż przebieg 750km. Może się zdarzyć że zrobisz trasie 730km wjeżdżasz do maista i się dopala. Jeżeli się dopala po przebiegu 750km to zapełnienie jest mniejsze niż 40% i trwa to krócej, czasami po 750km w nowym dopełnienie nie przekracza 20%. Jeżeli dopełnia się po algorytmie zapełnienia 40% to pełnię dopalenie potrzebuje min 10-15km jazdy. Wypalenie przerywane jest jeżeli zejdzie do zapełnienia 0-3%. Jeżeli 3 razy zgasisz auto w czasie dopalania jeżeli filtr ma więcej niż 3% to zapali się kontrolka DPF, wtedy nie można gasić trzeba jechać aż zgaśnie, jeżeli zgasisz i zapali się DPF z kontrolka silnika dopalanie można zrobić tylko vcdsem. Jeżeli zjeżdżasz gasisz silnik i w TDI chodzą wentylatory to znaczy się się dopala i lepiej wtedy wsiąść i przejechać aż się wyłącza jeżeli nie masz vcdsa.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Czyli to całkiem normalne. Kontrolki dpf jeszcze nie widziałem więc chyba ok. Z reguły czekam aż sìę dopali bo to max 10min trwa z reguły koło 5min. Dobrze wiedzieć że w razie konieczności można go zgasić i nic nie będzie złego w tym.
W czasie postoju to za małe obciążenie żeby się optymalnie dopalił, lepiej zrobił kilka km z gazem równo trzymanym w zakresie 1500-2500 obr. w czasie załączonej funkcji co to vcdsa proponuje lekturę na google
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Witam, może się wygłupiłem ale mam pytanie w związku z dyskusją DPF. W Rapidzie 1,6 TDI 2014 jest ten DPF? Przejechalem 90 tys. i nigdy tych objawów nie zauważyłem. To normalne?
PinkFloyd informacje odnosnie DPF piszesz na podstawie instrukcji, swojego doswiadczenia z 1.4TDI, czy to zaslyszane info? W nowym dieslach nie trzeba juz jechac w trase by wypalic DPF. Wystarczy poczekac na postoju. Po cos te podwyzszone obroty, wlaczony wentylator i inne odbiorniki pradu sa odpalane automatycznie, by zwiekszyc obciazenie silnika. U mnie w trasie niestety wypalanie????? obserwuje co ok 30km. Odczytuje je tylko na podstawie wyzszego chwilowego spalania i automatycznej redukcji biegu przez DSG. Przy predkosci 140kmh na minimalnej gorce DSG redukuje z 7ki na 6ke i tak trzyma przez 2-3km, gdzie innym razem przyspieszajac na tempomacie 7ka wbijana jest czasami juz ponizej 80kmh i potrafi auto na niej przyspieszac do duzo wyzszej zadanej predkosci. A inny razem na rownej drodze cieganie mi na 5ce nawet do 120kmh. Tak sie dzieje od momentu zakupu czyli od 30kkm. Teraz auto ma 70kkm i zachowuje sie identycznie. Mam problem ze spalaniem tego silnika, ale szczegoly umieszcze w oddzielnym temacie.
Hej, ja się podepnę odnośnie dbania o DPF. Mój mechanik mówił że warto raz w miesiącu 'przepędzić' DPF na jakiejś autostradzie, 3-3,5tys obrotów na czwórce i tak ok 40km przejechać. Nie zajadę tak silnika?
Gdybyś go trzymał na maksymalnych obrotach przez 100km nic się nie powinno dziać. Zauważyłem, że silniki dzisiaj są bardzo "idiotoodporne" nie obrażając nikogo i naprawdę się trzeba postarać, żeby zajechać silnik. Dopóki jest olej w silniku i temperatura cieczy chłodzącej utrzymuje się na 90 stopniach i oleju nie przekracza 105 stopni to można go pałować ile wejdzie. Ja swoim lubię czasem skoczyć w trasę i go przegonić porządnie. Przedmuchać katalizator i DPF, przepalić nagary itd.
Wracając do samego DPF u mnie się dopala po mieście średnio co 200-250km czasem się to pokrywa z mijającym w programie czyszczeniem co 750km i wtedy mam dwa czyszczenia w tygodniu. Kwestia przyzwyczajenia. Czasem nie może ukończyć (na postoju trwa ponad 15 minut) wtedy krótka traska po wioskach 70-80km/h 3-3,5k obrotów na 3 biegu i tyle.
po czym rozpoznajecie dopalanie DPFu? Prawde powiedziawszy nigdy nie zapaliła się jakaś podejrzana ikonka więc nie bardzo wiem jak wygląda. Czasami po wyłączeniu silnika przez dłuższy czas słychać, że pod maską coś pracuje - to jest ten objaw?
Po wyłączeniu silnika pracuje elektrycznie napędzana pompa, podająca płyn chłodzący na turbinę. Dzieje się to po każdym wyłączeniu silnika. Słychać przelewający się płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Po wyłączeniu silnika warto zobaczyć dokładniej, co dzieje się w silniku.
Na pewno można poznać po pełnych obrotach wentylatora chłodnicy niezależnie od temperatury zewnętrznej jak i silnika. Minimalnie podniesienie wolnych obrotów (ok1000) oraz chwilowe spalanie na poziomie 0,9-1,1l/h Jak zaobserwujemy ten stan to należy zaczekać do końca (wentylator zmniejszy obroty) procesu, bo inaczej poziom oleju nam się będzie podnosił przez nadwyżkę paliwa. Wiadomo 4 czy 5 razy między wymiana mi oleju nie zrobi różnicy ale notoryczne zaniedbanie spowoduje w/w stan rzeczy. Po skończeniu procesu i wyłączeniu silnika wentylator jeszcze chwilę może pracować żeby schłodzić komorę silnika. Pamiętajmy, że temperatura na filtrze DPF musi wynieść ponad 700 stopni więc ogólnie pod maską jest gorąco... oczywiście najlepiej jak proces włączy się podczas jazdy i mamy możliwość przegonienia go po drodze ale dla świętego spokoju i długotrwałej eksploatacji warto o tym pamiętać. Zgodnie z informacjami z ASO aktualnie wszystkie nowoczesne diesle z grupy VW mają tak zaprogramowany proces. W momencie gdy kontrolka DPF się zapali to już jest naprawdę grubo zapchany i najpewniej będzie potrzebna ingerencja serwisu. Podsumowując ten wpis - ekologia na maxa która zabija silniki diesla...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.