nadszedł ten moment kiedy to postanowiłem pierwszy raz sam zmienić olej. Tzn. nie w ASO a podjechać do jakiegoś porządnego warsztatu przy czym części - olej/filtry chciałbym kupić sam. Niestety ja po prostu nie wiem co kupić samemu. Czy ktoś może mi wyjaśnić co dokładnie leje się w ASO w ramach wymiany oleju na przebiegach LONGLIFE (30k km/2 lata)?
Samochód ma 5 lat, był serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta i wskazaniami komputera - pasuje mi to. Przyszła zmiana oleju i chciałbym to zrobić wg wytycznych ale już może nie w ASO bo tam cena za olej i wymianę jest okropna.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Cześć, Ja przy samodzielnej wymianie (1.2 TSI CJZD) użyłem oleju Castrol i filtra oryginalnego VW. W tym roku mam ostatni darmowy przegląda i wymianę, dlatego kupiłem oryg. VW. Przy następnej wymianie śmiało kupie Filtron.
Katalog Castrol i Filtron. Do silnika CBZB Olej: Castrol EDGE 5W-30 LL Filtr: Filtron OP 641/2
Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
niestety tak z grubsza mowa jest tam tylko o filtrze Paliwa. Ten w sumie nawet nie jest najdroższym elementem. Ten który wskazał bire6 (za co dziękuję) kosztuje drobniaki.
Obstawiam, że oryginał jest też nie wiele droższy. Większym problemem jest natomiast olej. Chciałbym wiedzieć jaki to powinien być olej by faktycznie zgadzał się z tym co oni leją na te 30k km.
edit:
byłbym jeszcze wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział ile tego oleju kupić :)
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
mam taki sam silnik więc leje 5w40 VW502 marka do wyboru napełnienie 3,9 L, od początku co 10 tyś wymieniam, w/g instrukcji zalecany co 15 tyś lub rok, wiec po co lać droższy pozdrawiam.
Ja generalnie leję do swojego CBZB Motul 5w30 x-clean i uważam, że sprawuje się bardzo fajnie, także mogę go polecić jako alternatywę dla tych magicznych long life od vw. Co do filtrów stosuje wszystkie filtry MANN i też mogę śmiało polecić. Ponoć, MANN produkuje któreś lub produkował filtry do rapida właśnie na pierwsze wyposażenie. No i oczywiście dla "zdrowia" silnika polecam wymieniać olej co 10k-15k km, jeżeli głównie w mieście używane auto lub 15k km jeżeli głównie auto na jakieś traski większe lub mniejsze.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
Nie prawda piszą o stałym i zmiennym okresie między obsługowym oleju, str. 140 normy 502 i 504 aaaa w stopce Toledo więc mamy odmienne zdanie ale silnik ten sam, załączam fotkę z instrukcji i powiem że w ASO Skoda Piła przekonała mnie w 2014r, a ASO Wejherowo mnie chciała naciągnąć ze nie można 5w40 lać pozdrawiam.
rapid ...jpg
3472 x 4624 - 711K
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Nie olej, a raczej jest to określenie normy jaką musi spełniać olej. VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.