FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zasilanie gniazda zapalniczki po zaplonie
  • Dla poszukujących rozwiązania zmiany zasilania gniazda zapalniczki po zaplonie:
    1. kupujecie wyjmaki do pinów samochodowych
    2. Odkręcacie dwie śruby mocujące gniazdo bezpieczników
    3. Wyjmujecie pin z gniazda nr 45 (MR17)
    4. Przekładacie do gniazda nr 28
    5. Voila
    Rapid SB 1.4 125KM | MY17 | Style Emotion | Szary Quartz | Łódź/Katowice
  • Dzięki,
    A powiedz mi odnośnie punktu drugiego. Jak wyjąć tę skrzynkę bezpieczników. Odkręcam te 2 śruby i cała skrzynka bezpieczników leci do tyłu ale nie chce szarpać aby ją wyjąć. Poza tym ona z tyłu też jest jakimś plastikiem osłonięta. Mam to po prostu pociągnąć?
  • Pchasz do tyłu i później skrzynką i przewodami tak manipulujesz, żeby skrzynka wyszła dołem. Przewody zachaczą się o wspornik gniazda OBD2, ale spokojnie możesz je przełożyć pomiędzy słupek, a ten wspornik. Przewody są pod plastikowym przykryciem, które wysuwasz w stronę tunelu środkowego
    Rapid SB 1.4 125KM | MY17 | Style Emotion | Szary Quartz | Łódź/Katowice
  • Rozumiem że ta zmiana powoduje odlaczanie zasilania zapalniczki po wyłączeniu zapłonu.

    Można liczyć na jakąś dokumentację foto tego co należy zrobić by dokonać tej zmiany?
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Rasz: tak. Modyfikacja ma na celu odłączanie zasilania wraz z wyłączeniem zapłonu.
    To jest tak proste, że nie ma co fotografować.
    BTW. Widzę, że jesteś z Łodzi. Możesz podjechać na Teofilów - wykonam Ci tę modyfikację bezpłatnie.

    Rapid SB 1.4 125KM | MY17 | Style Emotion | Szary Quartz | Łódź/Katowice
  • >3. Wyjmujecie pin z gniazda nr 45 (MR17)

    Dlaczego z gniazda 45? Wg. instrukcji z 2017 to gniazdo odpowiada za "elektryczne podnośniki szyb – prawy tylny".
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | 80000km
  • Skoda w całej historii produkcji R miała kilka różnych wersji/zestawów bezpieczników. Stąd mogą być różnice w położeniu poszczególnych bezpieczników.
    Warto poszukać rozłożenia swoich bezpieczników w instrukcji obsługi, gdzie do danego modelu (z danego rocznika) podany jest rozkład bezpieczników.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • "Warto poszukać rozłożenia swoich bezpieczników w instrukcji obsługi, gdzie do danego modelu (z danego rocznika) podany jest rozkład bezpieczników. "
    Czasami w instrukcji są błędy! (u mnie któryś z bezpieczników miał być tylko od spryskiwacza, a "wiszą na nim" jeszcze wycieraczki - które wg. instrukcji powinny być podpięte pod inny bezpiecznik,
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • @jercen wiem, właśnie dlatego pytam, czy na pewno chodzi o ten bezpiecznik :) Bo wg instrukcji z 2017 za gniazdo zapalniczki odpowiada inny.
    W każdym razie, rozumiem że chodzi po prostu o przepięcie pinu z gniazda odpowiadającego za gniazdo 12v do jakiegokolwiek wolnego gniazda, które działa razem z zapłonem? Czy ktoś wie które gniazdo będzie dobre dla modelu z 2013?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | 80000km
  • Zakładałem gniazdo zapalniczki w bagażniku. Niestety nie znalazłem wolnego bezpiecznika - wykorzystane są wszystkie w zależności od wersji wyposażenia ( rocznik 2013) Pozostałe pola są puste. A właściwie linia plusa jest - a nie ma 'wyjscia".  Zamówiłem skrzynkę bezpieczników z Romstra i przełożyłem z niej wyjście na bezpiecznik ????
    Rapid SB /1.2 CBZB 105KM | NH1 | Elegance | Beż cappuccino metalik | 112000 | Kęty
  • "Zamówiłem skrzynkę bezpieczników z Romstra i przełożyłem z niej wyjście na bezpiecznik ????"
    Chyba tylko ty wiesz co zrobiłeś.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @romblacko - pewnie masz gniazdo zapalniczki w kabinie, pomiędzy przednimi fotelami. To gniazdo ma bezpiecznik 15A w tablicy bezpieczników, pod kierownicą. Czy nie prościej założyć na ten bezpiecznik by-pass i poprowadzić zasilanie do dodatkowego gniazda? Jest jeszcze i inne rozwiązanie - tylko po co komplikować rozwiązanie?
    Zawsze możesz dołączyć fotkę swojego modu, otrzymasz dalsze info.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Jakim dokładnie narzędziem (wyjmakiem) należy wyciągać piny z gniazda w skrzynce bezpieczników? Chodzi mi o piny odpowiadające "dużym" bezpiecznikom. Próbowałem różnych rodzajów wyjmaków, bez skutku.

    Edit: Potrzebne jest narzędzie VAS 1978/18
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | 80000km
  • Podepnę się pod temat. 
    Kupiłem wideorejestrator i będę chciał przepiąć gniazdo zapalniczki na po zapłonie. Jakąś wiedzę elektryczną mam tylko właśnie pytanie o właściwe narzędzie.
    Rozumiem że wolne gniazdo na bezpiecznik aktywne po zapłonie szukacie miernikiem czy też jest to gdzieś rozpisane?
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY17 | Style | Szary Quarz Metalizowany | 60300km | ŁDZ
  • W instrukcji obsługi jest rozpiska bezpieczników dla danego rocznika (niektóre roczniki mogą się różnić rozłożeniem bezpieczników). 
    Tyle, że jak znajdziesz wolne gniazdo i założysz bezpiecznik - to jak poprowadzisz dalej zasilanie z tego bezpiecznika, jak podłączysz przewód? 
    Zdecydowanie prościej i szybciej jest zastosowanie by-pass, przewód podłączasz do dodatkowego gniazdka 12 V, a do niego umieszczasz zasilacz wideorejestratora. Całość spokojnie mieści się za tablicą wskaźników. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen 
    Rozumiem ale chyba nie rozumiem w jaki sposób to rozwiąże mój problem z tym że gniazdo zapalniczki jest cały czas aktywne.
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY17 | Style | Szary Quarz Metalizowany | 60300km | ŁDZ
  • W zaproponowanym rozwiązaniu - nie ingerujesz w dotychczasowy obwód gniazda zapalniczki. Pozostaje ono nadal "wolne" i jest pod ciągłym zasilaniem. Unikasz jeszcze dodatkowego kabla zasilania ze środkowego tunelu do miejsca mocowania rejestratora.
    Propozycja jest taka, że z tablicy bezpieczników wyprowadzasz kabel zasilający już "po stacyjce". Tym kablem 12V zasilasz rejestrator (np. poprzez gniazdko + zasilacz wideorejestratora) albo i innym zasilaczem, dającym potrzebne źródło prądu do wideorejestratora.   

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Okej, czyli bypass z innego bezpiecznika, który już jest po stacyjce. Teraz to większy sens. Podpowiesz w co najlepiej się podpiąć?
    Dobra dobra, ale i tak potrzebuję gniazdo i ładowarkę bo się poziomy napięć nie zgadzają...
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY17 | Style | Szary Quarz Metalizowany | 60300km | ŁDZ
  • Spokojnie możesz podpiąć się bypass-em z miejsca, gdzie masz 12V zasilania po załączeniu stacyjki. Jest tych miejsc kilka. Ten kabel wyprowadzasz za przyrządy, montujesz dodatkowe (samodzielne) gniazdo 12 V, do którego prowadzisz jeszcze masę. 
    W to gniazdo wpinasz zasilacz kamerki. Chyba masz ori zasilacz do kamerki? 
    Jak nie - to są zasilacze 12V/5V z wyjściem USB.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Z elektryką nie mam problemu. Jeśli chodzi o prace przy aucie to będzie to dla mnie jakaś nowość :)
    Masa będzie gdzieś łatwo dostępna przy puszce z bezpiecznikami pod kierownicą czy coś jeszcze trzeba dokupić?
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY17 | Style | Szary Quarz Metalizowany | 60300km | ŁDZ
  • Po otwarciu drzwi, możesz zdjąć bok deski rozdzielczej (w kształcie trójkąta o zaokrąglonych krawędziach). Tam masz miejsce na podłączenie masy do dodatkowego gniazda jak i miejsce na samo gniazdo z zasilaczem do rejestratora. Sam kabel zasilający rejestrator, prowadzisz pod plastikiem słupka A, do podsufitki.
    Na forum jest trochę opisów, jak to zrobić. Powodzenia.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?