FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skok obrotów i metaliczne stukanie podczas uruchamiania silnika 1.0 TSI 81kW 110KM
  • Witam
    Prośba o opinie na temat dziwnego metalicznego dźwięku podczas uruchamiania silnika. Znalazłem na forum opis i uzasadnienie ale dotyczące silnika 1.2 (tekst poniżej). Mój problem występuję w silniku 1.0 TSI 81kW 110KM i jest zależny od temperatury i czasu postoju samochodu. Po uruchomieniu silnika obroty wzrastają do około 1300-1400rpm i wtedy słychać metaliczne stukanie, wszystko trwa około 30-50s, delikatne zwiększenie obrotów powoduje że stukanie zanika (poniżej udostępnione filmy), coś generuje dźwięk (wpada w wibrację) w okolicach 1400rpm. Generalnie wstyd odpalać samochód bo stuka jak by się silnik kończył. Teraz na przejechane 40000km ale ten temat towarzyszył mi od nowości. Auto trzykrotnie było w ASO gdzie podczas pierwszej wizyty wymienili elementy mocowania układu wydechowego tłumacząc że wpadały w wibrację i były przyczyna tego stukania. Oczywiście nie pomogło i po trzeciej wizycie otrzymałem informację że ten typ tak ma. Jeśłi odpalę silnik i zgaszę po 1-2s to podczas kolejnego rozruchu silnik już nie wchodzi na obroty 1300-1400rpm tylko 1200 i od razu spada do okolicy 1000rpm czyli mniej więcej bieg jałowy i to wszystko odbywa się bez żadnego stukania bardzo cicho i bez wstydu :( Będę wdzięczny za każdą sugestię i opinię osób które mają ten sam problem lub się z nim uporały. Nie wiem czy jest możliwa np. korekta/zmiana mapy rozruchu silnika żeby nie dopuścić do tego skoku obrotów i uniknąć tego metalicznego stukania.
    "skok obrotów przy uruchomieniu, lekkie ustabilizowane i spadek do poziomu „nominalnego” - całość trwająca powiedzmy 40-50 sekund - EKOpolityka dogrzania katalizatora - może wystąpić jeśli zostaną spełnione określone warunki (temperatura - stąd możliwa różnica „lato vs zima”) – ot cała magia"

    Poniżej linki z odgłosem uruchamiania silnika z końca 2018 roku przy przebiegu około 13000km:
    Rozruch normalny około 1200rph: https://youtu.be/71XvIdy-1Ms
    Rozruch z metalicznym stukaniem około 1300-1400rph: https://youtu.be/pjmibxaijg0

    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style+Comfort+Emotion+Bi-Xenon |Błękit Race Metalizowany | 13500 km | Jaworzno
  • Mój kulturalniej odpala. Dziwny masz dźwięk.
    Masz możliwość zdjąć pasek osprzętu i dopiero odpalić?? 

    Olej jak często zmieniany?? Może szklanki się odzywają??

    Ja mam 29000 km
    Rapid LB | 1.0 DKRC 110KM | MY19 | Ambition+Audio+Sunset | Szary Quarz | Osiek nad Wisłą
  • Tak jak piszesz - obroty silnika po uruchomieniu zależą od wielu czynników. Jednym z czynników jest temperatura silnika, temperatura otoczenia (zewnętrzna), czas od ostatniego uruchomienia silnika, załączone odbiorniki, stan akumulatora,...
    Faktycznie, wolne obroty zimnego silnika komp. ustawia na ok. 1400, by stopniowo zejść na 1200 i na końcu do ok. 1000. Po uruchomieniu i wyłączeniu silnika, zegar "czasu od ostatniego uruchomienia" został wyzerowany, stąd przy ponownym uruchomieniu silnika ten ma już normalne, wolne obroty.
    Tak mają starsze i nowsze silniki TSI.   
    Nie ma tu co kombinować z ustawieniami mapy, komp. sam reguluje obroty. Można po wyprowadzeniu R z garażu wyłączyć silnik, zamknąć garaż, dalej już obroty nie są podniesione albo też zaraz po uruchomieniu - ruszyć w trasę, wtedy silnik nie pracuje na podwyższonych wolnych obrotach, a na obrotach zależnych od kierowcy, od prędkości.
    PS> W silnikach TSI nie ma szklanek.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • jak to nie ma szklanek?? wałek bezpośrednio na trzpień zaworu działa??
    Rapid LB | 1.0 DKRC 110KM | MY19 | Ambition+Audio+Sunset | Szary Quarz | Osiek nad Wisłą
  • bez_nick udało Ci się dojść co wydaje taki dźwięk ?

    Chyba mam ten sam problem. Brzmi bardzo podobnie, tyle, że u mnie słychać to również podczas przyspieszania. Serwis bagatelizował, sam kilka razy byłem w kanale bo brzmi to ewidentnie jakby jakaś część układu wydechowego lub kolektora była luźna lub dotykała czegoś, ale też niczego nie znalazłem. Przejechałem z tym 30K i nic sie nie dzieje, ale po prostu mnie to denerwuje. 
    Wrzucam niżej jak to u mnie. Rapid 2017r, 1.0 tsi 110km

    https://www.youtube.com/watch?v=RWJtlSKWVGA

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?