Demontaż wentylatora: Rys. 1: - wyłącz zapłon i wszystkie odbiorniki elektryczne, - zdemontuj schowek pasażera, - jeżeli wentylator jest pokryty matą tłumiącą, ostrożnie ją odciągnij/odlep, - rozłącz konektor <2>, - zwolnij mocowanie przewodów spod śrub <1> i <3>, - rozłącz konektor <4> na wieku wentylatora, - wykręć 5 śrub, zaznaczonych strzałkami (1 Nm), - lewą stronę wentylatora odchyl do siebie, wentylator lekko obróć w lewo i ostrożnie go wyjmij, Rys. 2: - zaczepy podstawy konektora <2> przy pom. wąskiego śrubokręta odchyl w kierunku strzałek, konektor <1> wyciągnij z zaczepów w dół, - zaczepy <3> dociśnij śrubokrętem do środka i na dół, - wyciągnij silnik wentylatora z wiatrakiem z uchwytu.
Montaż: Przeprowadź w kolejności odwrotnej. Przed montażem końcowym, sprawdź działanie wentylatora.
"jak powiedział ze zrobi to zrobi, nie trzeba mu co pół roku przypominać ... " ;)
Jestem świeżo po wymianie wentylatora, dwie sugestie dla potomnych:
- "Przed montażem końcowym, sprawdź działanie wentylatora. " - polecam tylko jeśli macie VCDSa do skasowania błędu poduchy. Włączenie zapłonu z odpiętym wyłączynikiem poduszki pasażera powoduje wywalenie błędu poduszek na desce.
- mając już zdemontowany schowek złączkę po prawej stronie trzeba nie tyle wypiąć, co zsunąć całą w prawą stronę. Na nowym wentylatorze można zobaczyć jak leci prowadnica co znacząco ułatwi sprawę,
Generalnie bez opisu od @jercen operacja zajęłaby wiecej czasu. Zamknąłem się w godzinie zupełnie się nie śpiesząc. Jeszcze raz dzięki !
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.