FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
EPC/ESC/engine - usterka sterownika silnika?
  • Witam wszystkich RapidManów,
    Mam problem z moim Rapidem 1.0TSI z 2018 roku. Wywaliło mi kontrolki jak na zdjęciu - prawdopodobnie usterka sterownika silnika (EPC), usterka stabilizacji toru jazdy ESC, wszystko oczywiście połączone ze spadkiem wydajności silnika (jedzie w trybie awaryjnym jak kaleka). Oprócz tego masakrycznie drży silnik (szarpie); po otwarciu maski, aż się przeraziłem jak nim targa na wszystkie strony świata. Do tego jeszcze na wyświetlaczu mam komunikat o awarii czujników parkowania :/
    Macie jakieś propozycje jak zacząć ogarnąć to samemu przed wizytą w ASO?
    Czy to coś poważniejszego z silnikiem?
    Czy usterka sterownika silnika jest do naprawienia po jego resecie, czy konieczna jest wymiana części?
    Czy zerknięcie w bezpieczniki oraz odłączenie aku na powiedzmy 30 min coś pomoże na dłuższą metę czy tylko serwis?
    Czy mam zwrócić uwagę na inne kwestie (wymiana świec, cewek zapłonowych, może jakieś błędy sterownika/siłownika turbiny, czy czujnika położenia pedału gazu, czujnika prędkości obrotowej koła - bo z takimi opiniami też się spotkałem).
    Z góry dziękuję wszystkim bardziej ogarniętym Rapidomaniakom :)
    Pozdrawiam
    Adrian
  • Cześć,
    Nikt, nic w temacie nie jest w stanie pomóc? :/
  • Napisz, co sam do tej pory zrobiłeś. 
    Zazwyczaj do 60 tkm dobrze jest wymienić świece zapłonowe. Kiedy i gdzie wymieniałeś olej? 
    Tego typu objawy zazwyczaj dotyczą elektroniki i czujników, jest więc szansa, że mechanicznie silnik nie oberwał. Zazwyczaj kilka świecących kontrolek niekoniecznie sygnalizuje jeden błąd - typu zmiana ciśnienia w oponach,... Te kontrolki są sprzężone, a komp pokazuje kilka na raz.
    Dobrze jest podłączyć VCDS do kompa samochodu, zazwyczaj tam znajdzie się podpowiedź, w którą stronę zwrócić swoje działania. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Miałem podobną sytuację, jak kiedyś przypadkiem zrobiłem zwarcie. Wyskoczyły wszystkie kontrolki a silnik wpadł w tryb awaryjny. Błędy wystarczyło usunąć i wszystko wróciło do normy. Być może u Ciebie to też chwilowe problemy w elektronice a nie poważna usterka. Zacznij od odpięcia aku, a później jak wyżej - konieczne podłączenie VCDS. 
    Skoda Rapid LB | 1.6TDI | 2014 | Ambition | Candy White | 165000km | Śląsk - Bieruń
  • Sprawdź bezpieczniki - może któryś się przepalił.
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • pali na wszystkie gary ?

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?