Pacjent to rapid spaceback 1.0tsi rok 2019. Przejechane 65tys, wszystko wymieniane na czas, Akumulator wymieniony maj 2021 varta 60ah 640a EFB, system start&stop, od miesiąca zaczęło wywalać komunikat o niskim poziomie akumulatora, system infotaiment zostanie wyłączony.... Wczoraj rano Wchodzę do auta po przekręceniu kluczyka wyskoczył komunikat już z dźwiękiem podobnym do tego gdy nie zapnie się pasow i komunikat już między zegarami o niskim poziomie akumulatora... Po przejechaniu ok 20km silnik zaczął przerywać wywalił check engine.. I przeszedł w tryb awaryjny.. Po dojechaniu na miejsce odrazu podłączyłem prostownik i wskazówka ani drgnęła została na zero czyli tak jakby akumulator w ogóle nie trzymał napięcia a mimo to auto odpala?! Po podładowaniu prostownikiem wróciłem do domu (40km), oczywiście na świecącym checku, zmierzyłem napięcie po 20min a tam 12.25v na aku, dziś rano sprawdziłem i już tylko 11,50v, po odpaleniu auto przerywa takjakby nie paliło na jednen cylinder na zimnym, po 2min obrity się wyrównały, czy moze to być wina padniętego akumulatora? Oczywiście zamówiłem już nowy tym razem bosch s5 AGM, czy po wymianie muszę go kodować? Pozdrawiam
Trochę dziwne, że dla MR 2019, po niecałych 3 latach już wymieniłeś akumulator. To już był sygnał, że coś nie jest ok. Teraz sytuacja się powtarza? To zdecydowanie za wcześnie na wymianę akumulatora. Sprawdzałeś ładowanie akumulatora podczas pracy silnika? A sam aku pod obciążeniem (TESTEREM AKU)? Jakie masz jazdy - krótkie miejskie, czy też dłuższe? Jak często, kiedy ostatni raz doładowałeś akumulator? Wg mnie nie ma potrzeby dopłacać do aku typu AGM, całkiem spoko wystarczy EFB. Ale ten zamówiony zrobi swoją robotę dobrze - pod warunkiem, że będzie sprawdzany i doładowywany. W MR 2019 ze S&S oryginalny akumulator nadal działa, bez wymiany, bez komunikatów. S&S mam wyłączony.
Ładowanie jest ok sprawdzałem miernikiem, zamówiłem agm właśnie dlatego że jeżdżę tylko po 10-15km dziennie w cyklu miejskim a raz na tydzień zrobię 60km dłuższa trasę, w dodatku jeżdżąc po mieście często gaszę i odpalam, system start stop w mieście nie działa. Akumulator oryginalny wymieniłem odrazu ponieważ auto długo stało nieużywane. Ewentualnie swiece do wymiany bo producent zaleca wymieniać co 60tys.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.