Demontaż i montaż tylnej wycieraczki Skody Rapid: Potrzebny: ściągacz ramienia wycieraczki T10369/1 (lub inny, podobny) Demontaż: - odciągnąć zaczepy i odchylić pokrywę -1-, rys. 1, - ostrożnie wyciągnąć dyszę -2- (nie dla SB), rys. 1, - popuścić nakrętkę o jeden obrót, rys. 2, - na popuszczoną nakrętkę położyć nakrętkę M6 -4- (nie dla SB), rys. 2, - przy pom. ściągacza -3- ściągnąć ramię wycieraczki z trzpienia, - wykręcić nakrętkę mocującą do końca, ramię z wycieraczką wyjąć.
Montaż: - przy załączonym zapłonie załączyć i wyłączyć silnik wycieraczek i pozwolić mu dojść do położenia krańcowego ramienia, - nałożyć ramię z wycieraczką i lekko dociągnąć nakrętkę, - ustawić dokładne położenia ramienia wycieraczki, - wartość -a- ma: Rapid LB: 42 +- 2 mm, rys. 3, Rapid SB, wersja I: 183 +-2 mm, rys. 4, Rapid SB, wersja II: 52 +-2 mm, rys. 4, - dokręcić nakrętkę mocującą - 12 Nm, - przeprowadzić kontrolę funkcji i poprawnego ustawienia ramienia.
Silnik tylnej wycieraczki: Demontaż: - wyłączyć zapłon i wszystkie odbiorniki elektryczne, - zdemontować ramię wycieraczki, Rapid LB: - Pokrywę -1- odciągnąć z zatrzasków i wyjąć, rys. 5, Rapid SB: - zdemontować panel tylnych drzwi, - wyciągnąć nity -2-, pokrywę -1- zwolnić z zatrzasków -strzałki- i wyjąć, rys. 6, Dalej oba typy: - odłączyć konektor -3- z silnika wycieraczki, rys. 7, - po odbezpieczeniu skręcić konektor zabezpieczający na przewodzie i odłączyć przewód -2- dyszy spryskiwacza, - wykręcić 3 śruby -strzałki- 7 Nm, i zdemontować silnik wycieraczki -1-. Montaż: Montaż należy przeprowadzić w kolejności odwrotnej, należy zwrócić uwagę na montaż ułożenia uszczelki: Rapid LB: - wybranie w uszczelce tylnej szyby -strzałka- jest na dole ze strony wewnętrznej, rys. 8, Rapid SB: - wybranie w uszczelce tylnej szyby -strzałka- jest na górze ze strony zewnętrznej, rys. 9, Ostatni krok to poprawne ustawienie położenia końcowego ramienia wycieraczki.
Zdemontowalem silniczek a w srodku bagno- nie do uratowania. Szukam po numerze części 5E5955711 ale glownie wyskakuje mi z literką 5E5955711B i że do audi- wiecie może jaka to różnica i czy jest pomijalna?
W środku było błoto z rdzy i smaru. Coś było nieszczelne i płyn do spryskiwacza, ktory jest w osi wycieraczki, przedostawał się do mechanizmu. Po założeniu nowego mechanizmu nic nie cieknie a wycieraczka pracuje pięknie.
...a probowaliśmy go wyczyćić, nasmarować ale i tak się zacinało więc podjąłem decyzję o kupnie nowego a że nowe ze spryskiwaczem w osi były tylko oryginalne lub chinczyki z ali to kupiłem oryginał.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.