Miałem niedawno przygodę z moim Rapidkiem 95 tys. nalotu na gazie fabrycznym. Najpierw spadek mocy potem silnik zgasł po 10 min. odpalił ,ale chyba na dwa cylindry bo nierówno chodził , po 20 sekundach silnik zaczął pracować normalnie i jak na razie po ok 200 km wszystko ok.Błędy DTC.
06351wypadanie zapłonu na drugim cylindrze
P0018AF brak korelacji czujnika położenia wału korbowego i czujnika położenia wałka rozrządu bank 2 czujnik 2
P002E niskie napiecie w obwodzie czujnika wałka rozrządu.
Co to może być gdzie szukać usterki? Czy zacząć na dzień dobry od wymiany czujnika położenia wałka rozrządu?
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
Problem rozwiązany, zabrudzony tłoczek elektrozaworu LPG powodował problem z przełączeniem na gaz, wypadł zapłon na jednym cylindrze i to prawdopodobnie spowodowało błąd korelacji czujników, kilka dni po awarii padł akumulator(czyli już był słaby) i to pewnie dało drugi błąd niskiego napięcia na czujniku.
Skoda Rapid Active MaX, Sedan, 1.2.MPI, LPG, MY 2015, Biel Candy, Tarnów.
Instalacja LR do Rapida trochę kiepska, często źle montowana w ASO. Ważne są szczegóły. Zafajdane wtryski lub elektrozawór od lpg często powodują ten problem. Sytuacja będzie się powtarzała, albo przy każdej zmianie filtrów lpg trzeba czyścić i jest OK.
Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 220 000 km | Rapid Liftback | LB | 75KM | 1.2 LPG. Kod silnika: CGPC | Ambition Max | srebrny metalik | 137 000 km |
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.