Witam Mam problem ze swoim Rapidem. Dwa tygodnie temu pękła listwa wtryskowa na skutek luźnej śruby wtryskiwacza (przebieg 80 000). Auto na lawecie trafiło do serwisu skody. Naprawa trwała około tygodnia i kosztowała kilka tysięcy złoty. Po odebraniu samochodu auto strasznie dziwnie się prowadziło. Po kilku godzinach powrót do skody - powodem było brak płynu chłodzącego. Panowie zapomnieli odpowietrzyć układ. Płyn uzupełniony i niby miało być wszystko dobrze. Po przejechaniu ok. 15km pojawiła się na zegarach choinka błędów(ESP, Check, ciśnienie opon i żółty trójkąt ostrzegawczy) a na ekranie radia pojawiły się następujące komunikaty: 1. Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC) 2. Usterka: układ wspomagania podjazdu 3. Usterka: wskaźnik ciśnienia w oponach (sprawdzałem na stacji i ciśnienia są dobre) Dzwoniłem do serwisu ale usłyszałem, że to nie ma nic wspólnego z naprawą więc naprawa w ramach reklamacji odpada ale oczywiście mogę przyjechać i dać nowe zlecenie na zdiagnozowanie i naprawę. Błędy znikają po ponownym uruchomieniu silnika jednak po dodaniu gazu i wkręceniu na 3tys. obrotów choinka powraca i auto ledwo jedzie. Czy ktoś miał podobny problem? Może macie jakiegoś dobrego mechanika na Śląsku?
Cześć, widzę że strzeliła listwa wtryskowa urwała się pewnie jedna z śrub a druga poluzowała. To jest błąd konstrukcyjny źle dobrane śruby i ich rozmiejscowienie w raz z za płytkim gwintem do którego skoda i vw nie przyznają się, już kilkanaście osób pisało o tym. U mnie też przerabiałem ten temat przy ok 80 tyś, km dobrze ze ledwo wyjechałem z domu i silnik był chłodny bo żygło paliwem jak nie wiem. u mnie koszt naprawy to chyba 300 zł wraz z uszczelakmi na wtryski i na kolektor ssący plus mechanik. Sam rozebrałem a kolega mechanik wymienił uszczelki na wtryskach i złożył. płynu też dolewałem z 4 razy aż układ się odpowietrzył. z cenami w ASO to ich grubo p*o*j*e*b*a*ł*o.
A co do tych błędów miałem tak raz jak trochę poślizgałem się na parkingu. To tak jak by czujniki zwariowały ale zgaszenie i odczekanie z 30 s pomogło.
Ewentualnie sprawdź czy gamonie podpięli czujnik na listwie wtryskowej przy obudowie rozrządu w żółtym kółku zaznaczyłem gdzie powinna być. No chyba że nie skasowali błędów jeszcze.
tsi.jpg
1496 x 1080 - 453K
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.