FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Start-Stop: Temperatura robocza nieosiągnięta...
  • Silnik 1,6 TDI 115KM. Od pewnego czasu obserwuję takie zachowanie.
    Okoliczności:
    * temperatura zewnętrzna -2 (przy zerze też jest podobnie),
    * po ok. 40 min jazdy (dość dynamicznej) gdzie:
    * po ok. 15 min jazdy osiągana jest normalna temperatura "wody" (wskazówka w pionie) a obroty jałowe w normie,
    * po ok. 20 min jazdy temperatura oleju zaczyna oscylować wokół 90 st.
    Pomimo powyższego system SS regularnie odmawia działania bo - jak w temacie - to zwróciło moją uwagę.
    Czy to norma? Jak to u was jest?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Ponoć start-stop może się nie włączać w temp poniżej +4 stopni C. Ale u mnie przy -2 spokojnie działał jak miałem rozgrzany silnik, tylko ja mam 1.2 TSI. Poniżej -2 nawet nie wiem bo sam go manualnie wyłączam, żeby mi ciepłym powietrzem wiało z wentylacji, a nie zimnym. Tam muszą być spełnione różne warunki, żeby to się włączało, a na pewno temperatura zewnętrzna jest też brana pod uwagę, nie tylko temp. silnika. Rodzaj paliwa pewnie też, bo diesle gorzej znoszą niskie temperatury niż benzyniaki.
    Brak Skody
  • Widocznie wartośc naładowania akumulatora spadła poniżej 80%, jak temp. silnika OK to podladuj aku ładowarka do start stopu lub agm i problem zniknie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • to normalne że na mrozie SS może nie działać. Nic nie musisz ładować, po prostu wszystko potrzebuje więcej energii.
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • Eee tam, ja byłem w górach -15 at to samo mimo 90 st start stop.nie aktywowany, podłączony CTEK START STOP na cała noc, już do końca pobytu po nagrzaniu środka start stop działał, zero komunikatów. Tylko zwykły prostownik ładujący 14V nie dobije do 100% aku EFB i AGM. CTEK możesz śmiało podłączać jak klemy założone, tylko + szedł na aku a - na masę. Wydajność aku spada gwałtownie poniżej 5st. Jak spadnie za dużo zarzadzanie energia ogranicza działanie start stop i innych odbiorników. Podładowując utrzymujesz napięcie bliskie 13V i wszystko działa jak należy mimi mrozu.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Nie sądzę bym miał niedoładowane aku. Mało jeżdżę na krótkich dystansach. Zazwyczaj, jak już odpalę, to te 30-40 min silnik pracuje. Wydaje mi się, że aku się podładowuje w wystarczającym stopniu, by po tych 20-30 min SS zadziałał - jeśli to miało by być przyczyną. Przyjmując, że masz rację i aku się nie ładuje "do pełna" to przed końcem zimy powinienem musieć choć raz doładować go prostownikiem. Nigdy takiej potrzeby nie było.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Co z tego jak temp. Elektrolitu spadnie poniżej Ost to ograniczona jest zdolność gromadzenia ładunku. Aku powinno się ładować w temp. Ddodatniej, mikroprocesorowy prostownik ma funkcje zima czyli zimnego elktrolitu, wtedy impulsowo wali małym amperem pod 15V i dobije do 100%. Zarzadzanie energia mierzy amperarz i wartość V, jak jest niższe niż 80% to  oszczędza energię.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • No to jeszcze dodam, że mam aku w bagażniku.
    Tak czy inaczej - w pytaniu nie chodziło mi o przyczyny tylko ustalenie czy to normalne.
    Jeśli tobie SS działał tylko dlatego, że sobie aku w cieple naładowałeś (nawiasem ciekawe jak twoja teoria o temp. elektrolitu ma się do tych, co trzymają auta w garażach...) a innym w niskich (przypominam: niskie czyli poniżej 0..+1 st.) tak jak i u mnie SS nie działa to znaczy, że jest OK.
    I nie mam się czym przejmować.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • To że aku ma odp napięcie czyli 12.6v dla 100% naładowanego aku nie znaczy ze ma nominalne ampery. Jak wiadomo ze spadkiem temp amperarz spada, dlatego dla diesla amperarz jest tym bardziej ważny, żeby aku mogło w minusowej temp dostarczyć odp prąd uderzeniowy. Podana wartosc na aku jest podawana w temp. 20 st. W zarzadzaniu energia wpisana jest wartosc i kod akumulatora. Wartość Amperow w mrozne dni spada , zarzadzanie energia twierdzi ze Amperarz jest za mały dla ciągłego działania start stop mimo ze np masz go wyłączonego i chwilowo go nie załacza. Aku może być naładowany ale amperarz spada, jakby aku był pod maska to by się nagrzał id silnika, jakbyś wstawil na noc aku do ciepłego pomieszczenia nie ladujac amperarz po wzroście temp elektrolitu sam by podskoczył do odp. wartości. Ladujac mikroprocesorem podnosisz ten elektrolitu do 15st i stad pozytywny efekt.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dzisiaj, przy +1,5 st. na zewnątrz, już po ok. 20 minutach jazdy i nominalnej temperaturze wody oraz przy temperaturze oleju ok. 80 st. SS zadziałał.
    Wcześniej nie chciał działać nawet po 40 min. i przy rozgrzanym silniku gdy na zewnątrz było +0,5 st.
    Wydaje mi się, że jednak przyczyną jest jakaś nastawiona graniczna temperatura zewnętrzna (+1 st.?).
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • U mnie działa nawet przy -8st stania po nocy jak temp w środku i temp wody będzie osiagnieta.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Akumulator w komorze silnika inaczej (szybciej) nagrzewa się niż akumulator umieszczony we wnęce koła zapasowego. Druga sprawa - to fizyczna "objętość" akumulatora. Ten umieszczony w komorze silnika benzynowego o poj. 36 - 50 Ah (czyli o mniejszej objętości) szybciej jest w stanie podnieść swoją wewnętrzną temperaturę niż aku dla diesla o pojemności ponad 50 Ah, umieszczony w dodatku w zimnej, izolowanej wnęce koła. Wtedy też monitor temperatury akumulatora daje sygnał do kompa - który w połączeniu z kilkoma innymi (pozytywnymi) sygnałami uruchamia SS.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Może jeszcze tej zimy będę miał okazję zrobić dłuższą jazdę. Jeśli jest tak jak piszecie, to po dłuższej jeździe SS zadziała mimo niskiej temperatury zewnętrznej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • A nie prościej na 12h podłączyć ładowarkę mikroprocesorową? Ostatnio w Lidli była za 49zł.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Załóżmy, że już ją kupiłem. Skąd ją zasilić? :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Jak nie masz garażu to lipa, chyba ze gdzies po pracą lub u kogoś z przedłużacza.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jak bym miał garaż, to najprawdopodobniej nie było by tej dyskusji...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Jak chcesz u mnie możesz w sobotę wstawić do garażu na podładowanie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Nie ma potrzeby. Nie mam problemów z odpalaniem auta ani z akumulatorem. Dyskusja jest o tym, czy normalnym jest to, że SS nie działa gdy jest zimno pomimo w pełni rozgrzanego silnika/auta. Wygląda na to, że tak ma być. Zagadnienie nie jest aż tak istotne, by podejmować tak szerokie działania jak nocne ładowania aku, gdy samochód bezproblemowo odpala nawet przy -10 albo wstawianie go do znajomych garaży w innych dzielnicach miasta.
    Niemniej dzięki za ofertę.
    :)
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • van_dall, co prawda golf7 ale może to coś pomoże.
    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=8731
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Dzięki Łukaszu. Pomogło o tyle, że - jak wynika z treści tamtejszych postów - w G7 również SS przy niskich temperaturach nie zawsze działa co znaczy, że nasze (moje) auto nie jest tu wyjątkiem.
    Ponadto tamtejsi znawcy samochodowych zjawisk wszelakich również twierdzą, że stopień naładowania akumulatora albo raczej skalkulowana ilość zmagazynowanej w nim energii współdecyduje o aktywowaniu SS w danym momencie - a to potwierdza teorię PinkFloyda i Jercena. Mam tu oczywiście na względzie wpływ temperatury aku (elektrolitu) na szacunki w kwestii dyspozycji energii.
    I tu pytanie do PinkFloyda jako autorytetu: jak sądzisz, który parametr i gdzie można by podglądnąć przez VCDS by mieć pewność, że w istocie to jest przyczyną i wyjaśnieniem zjawiska?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?