FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zasięg kilometrów (1.4 TSI 125KM)
  • Chciał bym porównać wyniki innych użytkowników bo według mnie puki co małe ilości to nie spala, wiadomo silnik nie ma za wiele kilometrów przejechane, ale jednak i tak mi się wydaje, że trochę przy dużo pali, chyba, że jest to kwestia niedokładnego wskazania poziomu paliwa, bo nawet jeśli się jedzie w trasie gdzie minimalnie się dotyka gazu to schodzi paliwa nieproporcjonalnie, otóż jak możecie podzielcie się informacją ile przejeżdżacie kilometrów od zatankowania do pełna do pierwszego odbicia, do zapalenia się kontrolki rezerwy. Oraz jakie macie doświadczenia czy lepiej tankować 98 czy 95.
    Rapid SB| 1.4 CZCA 125KM | MY17| Emotion Plus| Szary quartz| 13500km| Pszczółki
  • To chyba niewiele da takie porównanie, bo nie wiadomo po jakich drogach w jakim ruchu, jakie prędkości ile wyprzedzania itp. Nie wiem co to dla Ciebie mała ilość ale u mnie średnia z niecałych 3 000 km to 7,5l (wg. komputera) przy czym 50/50 miasto trasa. Co do stylu jazdy to noga raczej ciężka. Czyli teoretyczny zasięg w granicach 800km ale jakoś tego nie analizuje, trzeba wlać to się leje :P 
    Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
  • U mnie jak by nie jechal to więcej jak 620-650 nie przejedzie, a specjalnie ostatnio nie naciskam gazu za mocno, ma sens takie porównaniu bo chodzi mi o ogólne spalanie przy codziennej eksploatacji a wiadomo, że różnie się jeździ czasem więcej w mieście czasem w trasie.
    Rapid SB| 1.4 CZCA 125KM | MY17| Emotion Plus| Szary quartz| 13500km| Pszczółki
  • No myślę, że w moim przypadku jest to też w granicach 650-700 o tyle, że DSG wie co to tryb S u mnie a trasy to prędkości autostradowe, więc jeżeli faktycznie jeździsz eko to powinien być dłuższy ten zasięg nieco.  
    Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
  • No więc wlasnie o to mi chodzi, a przy przebiegu około 4000 km miałes podobnie jak teraz ze spalaniem.
    Rapid SB| 1.4 CZCA 125KM | MY17| Emotion Plus| Szary quartz| 13500km| Pszczółki
  • Nie wiem, nie zaglądam w spalanie co chwila tylko cieszę się jazdą, szkoda życia na stres litr w tą czy tamtą...
    Nie jest to oszczędny silnik ale dość dynamiczny, może nie daje uśmiechu na stacji ale trochę frajdy za to podczas jazdy - ja za te pieniądze oczywiście. 
    Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
  • Nie, że stres ;p ale jak się jedzie w trasie nie dotykając prawie gazu to trochę słabo, że tak paliwo schodzi, zależy jakie 1.4 bo co są w Octavii 3 to są ekonomiczne ;)
    Rapid SB| 1.4 CZCA 125KM | MY17| Emotion Plus| Szary quartz| 13500km| Pszczółki
  • Ten co masz Jest ten sam co w O3, tam jest tylko 150KM, silniki są wręcz takie same różnią się softem tak samo jak 1.2 tsi 90 i 110KM. Oszczędność jest wtedy jak szybko przyspieszasz do zadanej prędkości a potem jedziesz normalnie, wieksza.moc to krócej trwa przyspieszanie, wyprzedzanie i stad oszczędności, bo dawka paliwa podniesiona jest nieznacznie o tylko przy większym wychyleniu przepustnicy, podniesione jest doładowanie o 0,15 bara i tyle. Zczipuj to tez Ci spadnie, chyba ze będziesz ciągle korzystal z przyspieszenia. 1.4 tsi nowy lajtowo robi się pod 170KM, nie ważne czy 125 czy 150KM, na Pb 98 podchodzi pod 185KM i 6.9 do 100km/h w Rapidzie robi robotę.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Bzdury, kiepsko szukasz po 1 nie jest to konstrukcyjnie ten sam silnik, nie jest to kwestia tylko softu. Można zrobić na 160 ale nie można przekroczyć 250nm bo tylko tyle ogarnie dsg. A zdanie o większej ilości koni mechanicznych na 98 dało mi raka...
    Tu w miarę jasno oktanach : http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
    I o silniku: http://namasce.pl/silnik-1-4-tsi-tfsi-problemy-awarie-historia-eksploatacja/
    Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
  • Nie masz pojęcia, nie szukasz tylko miej pojecie, rozbierałem i nowe silniki i stare, wersja na pasku 125 i 150 niczym się nie rozni, nie pokazuj mi jakiś bzdetnych artykułów na temat starych silnikow i wersji 122,140 i itp z turbina i compresorem. To jest historia, wersja na pasku 125 i 150 to inna bajka. Po drugie jak nie znasz się jak u tunera stroi się auto pod 95 a 98 to lepiej nie pisz, tylko poczytaj o strojeniu silnika pod 95 a 98. Minus tej zabawy musisz latać tylko na 98. Strojac auto dodatkowe KM w benzynie uzyskasz ruszając mapę zapłonu a tu oktany maja znaczenie. Jak tak lubisz internet to podaj mi różnice techniczne- chodzi o blok i osprzet, nowego tsi na pasku po 2015r. wersja 125 i 150KM ( oczywiście wersja bez odl. cylindrów ) lub 1.2 tsi 90 a 110.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • EA211 na pasku w wersji 150KM nadal ma kompresor. Przynajmniej według VW, może nas oszukują w ogłoszeniach prasowych na swojej oficjalnej stronie...

    The 1.4-liter gasoline engine is one of Volkswagen’s latest EA211 series of small engines. This features lightweight aluminum construction, an integrated (into the head) exhaust manifold, and a toothed-belt drive for its double overhead camshaft valvetrain that incorporates variable intake and exhaust timing. The only aspect to be carried over from the EA111 engine that preceded it is the 82 mm cylinder spacing. The cylinder bore was decreased by 2 mm (to 74.5mm) while the stroke was increased to 80mm, a change which not only helps compactness, but also increases torque and presents an ideal canvas for adding boost (turbocharging or supercharging)—something the engineers at Volkswagen have spent many years perfecting.

    The 1.4-liter TSI® engine in the features a 10.0:1 compression ratio, direct fuel injection, and turbocharging to produce 150 hp at 5000 rpm. This engine’s turbocharging system offers incredible boost response thanks to its cleverly designed intake manifold, which enables the use of a surprisingly small, single-scroll compressor. The intercooler, uniquely, is integrated directly into the injection-molded induction pipe. This design generates maximum torque of 184 pound-feet at 1400 rpm.

    Źródło: media.vw.com

    PS: Trochę offtopic się zrobił.

    Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
  • Różnica pomiędzy kompresorem a turbodoładowaniem polega zasadniczo w rodzaju napędu sprężarki.
    W seryjnych silnikach R występuje turbodoładowanie. Również w silniku 1.4 TSI, nowszej generacji EA211 jest turbosprężarka.
    silnik 1.4 TSI EA211.jpg
    800 x 600 - 103K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ostatni zasięg jaki udało mi się osiągnąć to ok. 850 km.
    Średnia z komputera 5.5 :) Jak late temu w Daewoo Tico hehe

    Na ten dystans złożyła się trasa 340 km dosyć dynamiczna (spalanie z trasy 2x170 km - dwukrotnie 5,1).
    Reszta to jazda po aglomeracji śląskiej - Sosnowiec, Katowice, Bytom, w tym codzienne odcinki po 5 km do pracy.
    20170411_074228.jpg
    1280 x 768 - 238K
    Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 8000 km, Sosnowiec
  • 850 km ale wyjeżdżasz zbiornik prawie do zera? bo mi chodziło do zapalenia się lampki rezerwy ;)
    Rapid SB| 1.4 CZCA 125KM | MY17| Emotion Plus| Szary quartz| 13500km| Pszczółki
  • Zatem prostuję :)
    Jeśli chodzi o rezerwę to zapaliła mi się wtedy po 750 kilometrach. Zasięg był pamiętam jeszcze na 110 km a wcześniejsze rezerwy zapalały się zawsze równo 100 km do dystrybutora.
    To był mój trzeci wyjeżdżony zbiornik. Za każdym do tej pory lałem "Miles 95" na Statoilu (ta podstawowa Miles, bo jest jeszcze jakaś droższa).
    Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 8000 km, Sosnowiec

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?